zwitsal producten

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door nancy1981, 29 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

    nancy1981 Fanatiek lid

    22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    ik heb een lijstje gemaakt met zwitsel producten voor de baby uitzet
    zal ik deze ook nodig hebben ?

    RIJKE OLIE

    BODYLOTION

    TALK POEDER

    ZWITSEL VOOR OP HET WANGETJE

    BESCHERMENDE CREME TEGEN UITDROGEN VOOR LICHAAM EN GEZICHT

    HAAR LOTION

    HAAR GEL ( DENK ALLEEN ALS KINDJE ECHT HAREN HEEFT ? )

    WASGEL

    WASSCHUIM

    SHAMPOO

    VOCHTIGE WASHANDJES

    LOTION BIJDEHANDJES VOOR DE BILLETJES

    ZALF VOOR DE BILLETJES
     
  2. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik gebruik:

    zeepvrije wasgel
    zinkzalf
    beschermende creme
    billendoekjes
    vochtige washandjes
    baby-olie

    Thats it. Maar mijn baby heeft nauwelijks haar. Anders zou ik misschien de shampoo nog gaan gebruiken maar die blijft nog even lekker in de kast.

    Je gebruikt meestal maar 2 of 3 dingen vaak. De rest staat maar te staan.
     
  3. Vera

    Vera Fanatiek lid

    17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoi,
    je hebt echt veel te veel op je lijstje staan. Hier gebruik ik:
    Haarlotion,
    Wasschuim
    Vochtige doekjes voor de billen
    Billenzalf
    Zalf voor de rest incl. gezicht
    Babyolie

    Dat was het. En als ik jou was zou ik ook niet van zwitsal kopen. Veel kinderen zijn hier allergisch voor en krijgen uitslag. In al die babydozen zitten probeertubes, die zou ik dan eerst proberen en als je kindje er tegen kan, dan dit kopen. Om te starten zou ik iets neutraals nemen.
     
  4. berbel

    berbel Fanatiek lid

    25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Mijn kraambureau gebruikt geen zeep, creme, enz. bij de pasgeboren baby's, ik heb dat dus in het begin zeker niet gebruikt.
    Wat wel handig is:
    -wasschuim (kan ook voor de haren)
    -lotiondoekjes voor billen
    -sudocreme (billenzalf)

    Je kan altijd dingen nog halen als je het wel nodig denkt te hebben.
     
  5. moedergans

    moedergans Actief lid

    13 apr 2007
    373
    0
    0
    mamma & catering mw.
    zuid holland
    ons zoontje heeft een super droge en gevoelige huid.
    van de kinderarts kreeg ik het advies om GEEN zwitsal te gebruiken om dat veel gevoelige kindjes hier allergisch op reageren en een nog drogere huid krijgen...

    heb het nu na 2 jaar toch nog eens geprobeerd en ja hoor, van de baby olie wordt hij zo droog dat hij helemaal gaat 'schubben"

    Populair merk, lekker luchtje, maar niet voor ieder kind geschikt.

    ik gebruik overigens alleen:
    zeep vrije wasgel, body lotion, extra vettende olie, billenzalf en heel soms haar lotion.
     
  6. Charos

    Charos Lid

    15 aug 2006
    87
    0
    0
    Oudenbosch
    Ik gebruik alleen de zeepvrije wasgel, de rest staat hier nog nieuw te wezen.
     
  7. nancy1981

    nancy1981 Fanatiek lid

    22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    maar is het dan beter om ipv zwitsel producten byvoorbeeld de kruidvat verzorgingsproducten te nemen voor de baby ?
     
  8. cimbomlu

    cimbomlu Fanatiek lid

    13 mei 2006
    1.554
    0
    0
    Ruik er maar aan, hoe lekkerder (sterker) het ruikt, hoe meer parfum, dus hoe meer kans op eczeem. Ik heb geen ervaring met Kruidvat, maar Zwitsal is berucht. Natusan of Neutral bevallen (hihihi leuke woordspeling) hier beter
     
  9. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Hier uitstekende ervaringen met Zwitsal. Jarissa krijgt juist luieruitslag van Natusandoekjes. Kwestie van proberen dus.
     
  10. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb ook vrijwel alle producten staan vanaf dat Joey geboren is, en hij is nui 10 maanden en vrijwel alles staat er nog steeds. Op de simpele shampoo en schuimbad na. Ik heb de eerste weken na Joey zijn geboorte vaak niks in zijn badje gedaan. Mijn kraamhulp zei het ook, waarom moet je een piepklein kindje met zo'n gaaf maar ook teer huidje vanalles in zijn badje geven? Gewoon water dus. Pas toen Joey wat ouder was ging ik wat aan zijn badje toevoegen, voor de lekkere geur meer... vandaar dat ik er heel lang mee doe. Nu doe ik altijd wat in zijn badje, omdat hij een smeerkees is, maar dat is een klein baby'tje nog niet zo ;)
     
  11. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    had ook alles van Zwitsal gekocht maar heel veel staat er nog steeds 2.5 jaar later

    in het begin gebruikten we wel het wasschuim, de billendoekjes en de haarlotion en af en toe bodylotion
    nu gebruiken we vooral de shampoo en zeepvrije wasgel
     
  12. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Wasgel, shampoo (ja Kian heeft haar ;) ),billendoekjes, badolie, haarlotion en sudocreme wordt hier gebruikt, maar niet van Zwitsal. Kunnen mijn kids niet tegen door de parfum..
     
  13. Agapi

    Agapi Bekend lid

    31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Ik gebruik de zalf (goedkoper dan zwitsal voor op het wangetje en kan zowel op de billetjes als op de wangetjes), de haarlotion en de haargel, bodylotion, wasschuim, shampoo en bijdehandjes voor de billetjes van Zwitsal. Zalig spul! :D
     
  14. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik gebruik de zeepvrije wasgel, shampoo, haargel, haarlotion en de washandjes. Voor de rest heb ik alles in de kast staan maar nooit gebruikt.
     

Deel Deze Pagina