Zwemschijven of zwemvest?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Withinshin, 16 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoop dat het topic hier goed staat :)

Binnenkort gaan wij met onze dreumes op vakantie van bijna 2 jaar oud en ongeveer 14 kilo.

Hij heeft een gruwelijke hekel aan zwemvleugeltjes en de swimtrainer. Nu ben ik dus aan het kijken voor een alternatief.

Ik kom nu dus zwemschijven van foam tegen, die je zelf kunt aanpassen qua drijfvermogen (merk Delphin), die dus geen pijn doen bij de armen...
    Of... Een zwemvest met uitneembare drijvers van neopreen. Dit lijkt mij ook erg handig, omdat hij die zelf niet uit kan doen.
    Zwemt zo'n vest wel handig?

Wat zou jullie keuze zijn? Of met welke hebben jullie ervaringen? Beide zijn rond de 30 euro...

Vind het maar lastig :$

2. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    het vest was hier geen succes. ze bleef er echt niet mee drijven. ook niet als we er drijvers uithaalden of hem achterstevoren aandeden.
    die ringen lijken me ook niet heel veilig qua drijfvermogen maar daar heb ik geen ervaring meer persoonlijk, alleen gezien in het zwembad.
    ik ben van de ouderwetse vleugels en eventueel een zwemband erbij.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.736
    1.059
    113
    Hier heb ik het vest gekocht. ( let er wel op dat je de juiste gewichts klasse pakt).
    Mijn zoon vind het tot nu wel prima. Hier blijft hij er prima mee boven hoor! Ik gebruik hem ook meer zodat hij als hij los loopt niet kan verdrinken. We hebben ook altijd vleugeltjes bij voor het geval dat..

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Zo'n zwemvestje lijkt me niet veilig, als je kind op de buik komt kan ze moeilijker weer omhoog komen (dan heb ik het niet over een zwemvest met kraag die je tijdens varen oid draagt)

Ik zou toch aandringen op de opblaasbare armbandjes, als hij deze niet prettig vind kan ik me niet voorstellen dat hij zwemschijven wel wil.

5. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reactie's tot nu toe.

Met op de buik draaien heb ik geen ervaringen, geen idee of hij dan inderdaad ook weer terug kan.
    Hij mag overigens alleen met een van ons het water in, dus niet 'los'.

De vleugeltjes zijn voornamelijk geen succes, omdat het knelt bij zijn armen, en met afdoen de armen helemaal rood en geirriteerd zijn (hij heeft ook geen hele smalle armen :)) Vandaar dat ik dacht dat die foamschijven comfortabeler zouden zijn.

Nog meer ervaringen en tips?

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.736
    1.059
    113
    Mijn zoon heeft hetzelfde met de bandjes.. Ook van die lekkere spekkies en een gevoelig huidje..

Mijn zoon gaat ook nooit met het vest groot water in hoor! Puur voor het ondiepe en waar wij bij zijn! Oplettendheid is nummer 1 de rest hulpmiddelen..

7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    En als je er een beetje lucht uit laat lopen zodat het niet zo strak zit maar wel voldoende overblijft voor het drijven? Hier passen ze ook niet als ze vol zitten, maar met wat lucht eruit gaat het prima. Volgens mij passen de bandjes niemand als ze helemaal volgeblazen zijn.

8. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    We laten de bandjes eigenlijk altijd al iets 'leger' lopen, maar dan nog knellen ze, of zitten ze te los... Ben dan juist bang dat ze zo af kunnen glijden :(

9. Bloemetjes

Bloemetjes Fanatiek lid

24 nov 2009
    3.186
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik had een zwemvest gekocht voor mijn zoontje om dezelfde reden maar vind het echt levensgevaarlijk. Ik heb het geprobeerd in het zwembad in was 2 keer zo naar voren geklapt! Dus voor mij geen zwemvest maar zwembandjes.

10. Joycey

Joycey Niet meer actief

Zwemles ! Ook voor peuters en baby's! :D

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hihi hier toch echt altijd volgeblazen om hoor (en zijn geen iele dames ;)) , maar nog nooit geïrriteerde of rode armen gezien? Komt hij er wel mee in het water? Want kan mij voorstellen als je bijv aldoor tot je middel in het water gaat en de bandjes en je armen dus vrijwel droog blijven het wel kan gaan irriteren.

En anders een shirtje met mouwtje aan eronder? Is niet altijd lekker en handig, maar kan misschien irritatie en rode plekken schelen. (Denk er dan wel om dat je voor een uv pakje gaat, want natte shirts is ook weer niet zo handig :p).

Zwemvest zou je natuurlijk uit kunnen proberen. Maar pfoe.. Lastig!

12. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Er zal natuurlijk verschil tussen verschillende bandjes zitten dat sommige helemaal opgeblazen wel passen (niet aan gedacht :D)

13. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Precies dit bedoelde ik.

Tuurlijk blijf je er altijd bij, maar volgens mij is zonder iets nog veiliger dan zo'n zwemvestje. En zonder iets is al helemaal niet veilig.

Ik ben echt voorstander van de bandjes om de armen. Ts: kun je geen tussenweg zoeken? Dat het niet te strak zit en niet te los?

14. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hihi. Hier misschien geluk gehad ;) Maar zijn idd bandjes die verschillen van vorm (echte driehoekjes, wat hogere, rondjes, hoekig), misschien daar eens in proberen te variëren TS? Hier zitten de Bema bandjes altijd top overigens.

15. Withinshin

Withinshin Bekend lid

1 okt 2009
    972
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn alle ervaringen te lezen!

Ik denk dat een zwemvestje dus inderdaad niet zo'n goede optie is dan.

Ga toch maar voor de zwemschijven van foam, die lijken mij dan de beste optie. Heb hier in de omgeving ook gevraagd, en het schijnt dat deze nu ook veel bij zwemlessen gebruikt worden, dus ben benieuwd!

Van die plastic zwemvleugels heb ik al ongeveer 3 tot 4 paar liggen (verschillende merken) dus tijd voor wat anders.

Zwemles is ook een idee, maar helaas gaan we met 3 weken al op vakantie, haha

Ik laat het jullie weten hoe die zwemschijven zijn, ik bestel ze vandaag gelijk.

Bedankt allemaal!

Deel Deze Pagina