wie herkent zich hierin? mijn dochtertje van 3 is al een jaar zindelijk en was dat ook erg snel. Ze is nog niet 's nachts zindelijk. Nu valt het oma's en de oppas op dat ze zo vaak moet plassen en dan ook nog eens veel, dus niet steeds kleine plasjes. Ze gaat zeker wel 10x op een dag naar de wc, als het niet vaker is. 's avonds voor we gaan slapen maak ik haar nog wakker voor een laatste plasje, omdat ze anders 's morgens nat is, ondanks haar luier. Ik denk dat ik zowiezo de huisarts even bel, gewoon voor advies. maar ik dacht hea ik vraag het hier ook even, misschien herkent een mede moeder zich hier ook wel in!
Onze dochter plast ook heel veel, maar drinkt ook veel op een dag, Ook onze dochter was met net 2 al zindelijk, wij hebben het de huisarts ook voor gelegd en vanwege het vele drinken is er toch een suiker testje afgenomen maar deze was prima, Ze was ( is) een dame die veel drinkt en vaak plast op een dag,
Drinkt ze ook veel? Heeft ze dorst? Onze zoon dronk ook zoveel, totdat ik me er van bewust werd en nu heb ik er een "rem" op gezet. Hij krijgt bij ontbijt, lunch en warme maaltijd drinken en verder tussendoor max 3 bekertjes. Alles wat hij daarbuiten vraagt dan mag hij water of thee. Eigenlijk "hoeft" hij dan al niet meer, wat voor mij bevestigt dat het geen dorst is. ( Wellicht lekkere "trek"). Desondanks plast hij nog wel veel. Als hij smorgens een beker melk op heeft moet hij een keer of 2/3 plassen. Na zn limonade bij het fruit weer een keer of 2. Smiddags plast hij weer minder (?). Wel is hij altijd erg gehaast en neemt hij nauwelijks de tijd om goed te plassen. Ik maak me er niet druk over. Hij is geheel zelfredzaam dus hij heeft vooral zichzelf ermee
onze zoon ook, zelfs wanneer we zn vocht inname beperken. als hij de kans krijgt drinkt hij ook veel, maar zelfs zonder drinken veel plassen en daardoor helaas nog niet nacht zindelijk en overdag nog wel eens een kleine lekkage.