Zwemkleding, wie wil helpen zoeken?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Deliana, 23 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deliana

Deliana Niet meer actief

Dochter is heel slank en zwemkleding kopen is echt een drama.... Bij een bikini zakt het broekje van haar billen zodra ze in het water springt en een badpak lubbert weer aan alle kanten ;) Tijdens de zwemles is ze soms meer bezig met alles recht te trekken, als met het zwemmen zelf....

Iemand een tip voor smalle badpakjes?
    Of misschien een leuke bikini, waarvan het broekje verstelbaar is met van die touwtjes?

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.062
    3.857
    113
    Ik heb nu een bikini van de zeeman die smaller valt dan haar andere bikini en badpak in die maat (andere merken).
    Het is een rode met witte stippels, kost nog geen 5 Euro. Mijn dochter is gewoon gemiddeld, dus ik weet niet hoe het bij een heel smal kind valt, maar deze sluit netjes aan en kruipt niet alle kanten op.

3. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Hier ook een smal en slank meisje. Ik koop haar badkleding altijd kleiner. Ze heeft nu maat 110/116 en heb onlangs een leuke bikini bij de Hema gekocht in maat 98/104. Die past haar perfect!

4. Lorelai

Lorelai Actief lid

4 feb 2014
    207
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb zoontjes maar doe exact het zelfde. Kleiner is smaller en past perfect. Mijn oudste zit nu in 104/110 en trek ik zwemkleding maat 80 aan.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Bij de jongste doe ik dat ook. Ze draagt nu 86/92, maar haar badpakken zijn 74/80 of 80/86 (kleiner wordt te krap in de lengte).

Beebielove badpakje wat ik ooit had, viel heel mooi smal, maar Beebielove heeft natuurlijk alleen kleine maatjes... Duurdere merken vallen sowieso vaak smaller (denk aan Ninni-Vi), maar dat moet je maar net over hebben voor zwemkleding (ik heb dat dus niet ;) :D).

6. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Onze dochter heeft een geweldige bikini van vogele. Maat 92, terwijl ze kledingmaat 110 heeft. Ze heeft em al een paar jaar, want in de breedte groeit ze toch niet. En qua lengte maakt het met een bikini niet zoveel uit. Ook badpakjes van de Zeeman zitten goed. En Hema gaat ook wel. Dan pak ik een maat 'te klein' (maat98/104 dus..).

7. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Vond hier het badpakje van de Zeeman en bikini met sterren van wibra ook stuk smaller vallen! Hier ook een smalle dame...
    Nu draagt ze een badpakje gekocht bij de AH (van hello kitty) en die is eigenlijk ook te breed.
    Had vorig jaar een badpakje van Next en die zat ook perfect!
    En inderdaad de duurdere merken, maar ja, dat moet je ook willen betalen...

8. Deliana

Deliana Niet meer actief

#8 Deliana, 23 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 apr 2014
    Hmmm misschien dan toch nog maar een maat kleiner proberen dan....

Dochter zit in maat 116/122 en ik had een paar badpakjes en bikini's in 110 gepast, misschien eens bij 104 kijken dan ;) of misschien naar een wat duurder merk in de sale kijken...

Voor jongens is het toch een stuk makkelijker :D

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    die hema bikinis zijn best fijn vind ik (die van 4 euro) en dan inderdaad een volle maat kleiner pakken. Dochter droeg hier ook lang 110/116 terwijl ze met kleding in 128 zat! Met name de broekjes zijn anders verschrikkelijk :p

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Idd kleiner kopen. Mn zoon is ook zo smal, heeft maat 110/116, maar broekjes en zwemkleding dus ook past hij nog maat 98. Maakt voor een korte broek niet uit!

11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Bikini's vind ik ook drama...J. heeft geen billen, maar wel heupen, dus die broekjes zijn drama...en bovenstukjes blijven vaak niet op hun plek zitten. Ik ga dus eigenlijk altijd voor een badpak.

12. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ja en dat is het dus......
    Bij een bikini zakken de broekjes af en de topjes blijven niet zitten waar ze horen.
    Bij een badpak lubbert het bij de billen terwijl de lengte dan wel goed is.

Dochter heeft geen heupen en geen billen... Maat 122 voor bovenkleding en 116 voor broeken, dus als ik een maat kleiner doe is de bovenkant weer te kort/strak/klein ;)

Ik ga sowieso morgen toch even bij de Hema langs! En anders misschien toch verder zoeken naar een broekje met van die touwtjes....

Bedankt voor alle tips!

13. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Voor 4 euro (dan dus 8), zou je er ook nog voor kunnen kiezen om twee bikini's te kopen in verschillende maten om op die manier tot een passend setje te komen.

14. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Hier ook een erg smal dametje en de bikini's van de Hema zitten prima (98-104)

15. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Mijn dochter is niet heel smal, maar ze heeft een zwempakje van Protest (online besteld). Daar zat een binnenvoering oid in die heeeeel strak aansloot. Die heb ik er bij haar uitgeknipt, omdat ze er anders bijna niet in kon en als t al lukte zo strak zat dat t niet fijn meer was!

16. Deliana

Deliana Niet meer actief

Dat is eigenlijk best een goed idee! Dat ik daar zelf niet opgekomen ben :)

17. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Hema heeft hele leuke, past mijn smalle poppetje ook goed

Deel Deze Pagina