zwembril op sterkte

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door sonja, 9 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    sinds kort zit Esmee op zwemles en moet haar bril ophouden met zwemmen anders ziet ze niet veel.
    nou hoorde we van de orthoptist dat er zwembrilletjes zijn op sterkte , je zoekt je rot op internet maar zeer weinig hebben zwembrillen met hoge sterkte en als iemand ze wel leverd zitten ze heel ver weg.

iemand ervaring met zwembrillen op sterkte of andere ervaring met zwemmen met bril op want op een gegeven moment moeten ze natuurlijk ook onder water gaan zwemmen.

(mijn dochter heeft +6,25 en +8,25 aan sterkte)

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Je hebt wel eens brillen met van die pootjes die helemaal om de oren gaan...ik denk dat die ook wel blijven zitten met zwemmen?

En misschien heeft de orthoptist wel een adres waar ze wel de goede zwembrillen kunnen leveren?

Of er één bestellen en laten verzenden?

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    #3 NiekeKris, 9 jul 2012
    Laatst bewerkt: 9 jul 2012
  4. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    voor het 'a' diploma moet je wel even informeren, of ze met een zwembrilletje, af mogen zwemmen. In principe mag dit niet, omdat het een 'survival' onderdeel is. Maar mogelijk zijn er uitzonderingen. Oefenen met de les mag vaak wel, maar ze moet het mogelijk ook kunnen zónder duikbril.

Zelf zwem ik altijd gewoon met m'n bril op, ik heb een minimale sterkte, maar krijg snel hoofdpijn zonder bril. Dus houd hem altijd op in het zwembad. Bij onder water zwemmen verlies ik hem nog weleens. Maar dat kan een sportbril mogelijk wel opvangen.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    En anders misschien zo'n (elastisch) bandje om de pootjes en om haar hoofd, zodat de bril blijft zitten?

6. bloem79

bloem79 Actief lid

16 okt 2006
    406
    0
    16
    Hier ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.
    Mijn zoon heeft +6 en +7, maar heeft t.n.t. de bril in het water niet op. Ik heb ook nog niet het idee dat hij er hinder van heeft (net 4x geweest). Ik heb wel aangegeven dat hij een grote sterkte heeft, toen gaf de badjuf aan dat er in een andere groep ook een kindje zemt die een speciale bril heeft. Het kost wel wat zei ze, maar als het kindje er baat bij heeft....
    Zo op de dag kan hij zich trouwens ook prima zonder bril redden, kan zelfs zonder bril fietsen. Vraag me dus of in hoeverre mijn zoon een speciale zwembril nodig heeft, je weet het nooit, daarom blijf ik dit topic even volgen.

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja ik had ooit een vriendje met een zwembril op sterkte

gewoon een normale zwembril dus..
    alleen met glazen op sterkte
    waren niet helemaal de sterkte van zijn gewone bril maar hij kon in ieder geval wel zien waar het zwembad ophield :)

eyequa heeft ze.. maar hij kocht die van hem gewoon bij de lokale sportzaak.
    wellicht daar eens kijken dus.

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    bedankt voor de vele reacties.
    had wel gehoord dat als ze ooit gaat afzwemmen dat ze een verklaring moet hebben van de orthoptist nou zal dat vast geen probleem zijn.
    ze zwemt nu met dr bril op want zonder ziet ze gewoon echt niks .

ik zal is even op de aangegeven sites kijken ,want ze zal met de tijd er toch 1 denk ik op moeten en al is het nu alleen nog maar om te wennen.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zwem altijd met goggles op sterkte, die kun je in Indonesie voor iets van 15 euro kopen, o.a. van Arena. Gaan tot -9,5 als ik het goed heb, maar ook als de sterkte niet helemaal je eigen sterkte is zie je meer dan zonder.
    Ik heb ze nu sinds een jaar of 4 en er is een hele wereld voor me open gegaan!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    ALs je belangstelling hebt, ik heb hier in huis nog een paar uit Indonesie liggen, nooit gebruikt, kindermaat van het merk View uit Japan, sterkte -5 aan beide kanten, kostten vorig jaar 30 dollar, zoon wilde ze niet omdat hij zijn oude nog goed genoeg vondt.

12. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    aan - sterkte heb ik helaas niks heb +sterkte nodig maar in ieder geval bedankt voor het aanbod

13. Lyso

Lyso Fanatiek lid

3 jul 2009
    1.081
    2
    36
    volgens mij heeft mijn vader ze gewoon bij de opticien besteld??? (voor mijn zusje destijds zij heeft welliswaar - maar wel -8)

ff nagevraagd, gewoon bij de plaatselijke opticien! Zou dus daar even vragen!

14. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    de opticien waar wij altijd heen gaan verkoopt ze niet , maar zal ook is langs andere gaan.
    ga er liever even heen want dr pupil zit ook niet 100% in het midden van 1 oog.
    ze heeft het gelukkig nog niet meteen nodig ,zolang ze nog niet onder water gaat zwemmen.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Bij de opticien is erg duur hoor.
    Je kunt beter even googelen op 'prescription swimming goggles' en ze bijvoorbeeld online bestellen, scheelt je kapitalen (of de zelfmaakoptie hierboven proberen).

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
  17. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
  18. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Ze gaan niet superver, maar mijn ervaring is dat je met een mindere sterkte dan je eigenlijk buiten water draagt, je in het water toch beter uit de voeten komt dan zonder. Het water is ook van invloed op de zichtbaarheid.

Deel Deze Pagina