Wie o wie heeft de tip? Mijn man is een tijd geleden op voetbalweekend geweest. En op de terugvlucht is zijn koffer kwijt geraakt, deze is nu gevonden. Jullie raden het vast al: zijn kleren stinken enorm. Is er een trucje om zweet na zo lang nog uit shirts te krijgen? Heb ze al twee keer lang gewassen, maar ze blijven enorm stinken. Vind het zonde om ze weg te gooien, maar wil ze zo ook niet houden haha.. iemand een briljante tip?
Volgens mijn schoonmoeder een nacht in koud water met flink wat (schoonmaak) azijn zetten. En daarna nogmaals wassen.
In de week zetten met schoonmaakazijn. Daarna wassen met een klein scheutje wasmiddel en aanvullen met schoonmaakazijn. Eventueel herhalen. Hier een man met een sterke zweetlucht. Hele was stonk na het wassen naar zijn zweet. Nu was ik met heel klein beetje neutral en verder schoonmaakazijn, na 3 wassen stonk de wasmachine niet meer en ook alle kleding rook eindelijk weer eens schoon
Ga ik proberen, bedankt voor de tips! Bedoelen jullie echt schoonmaakazijn? Ik heb nu alleen in huis met eucalyptus geur, kan ik die gebruiken? Ik voel me nu echt zo blond…sorry als het een domme vraag is.
Ik zou de boel in koud water zetten met een scheut normale azijn. Eventueel wat ossegal gebruiken. Na een hele nacht weken de boel wassen.
Ik gebruik altijd schoonmaakazijn. De extra geur maakt denk niet uit, gaat om de werking van de azijn. Laat je nog even weten of het gelukt is?
Ik.laat het ook wel eens ee nacht weken om water met soda. Dat onttrekt echt een hoop vuil. De dag erna is het water dan enorm troebel. En ee geur gaat er ook me weg. Uiteraard nadien ook gewoon lekker wassen in de machine
Sowieso kun je altijd tegen zweet lucht azijn in het wasverzachterbakje doen - hier laatst een sportshirt waarvan ik na het wassen ook dacht 'hmmmm'.... dus nog maar eens gewassen en maar weer (zoals ik voorheen ook vaak deed) azijn er bij - en het geurtje is weg. Werkt ook goed bij de sportshirts als ik de team-tas weer krijg van het team van mijn man (bwehh!) .
Ik heb wel begrepen dat je moet zorgen dat er niet teveel (schoonmaak)azijn mee gaat in de wasmachine, dat gaat de plastic onderdelen uiteindelijk kapot maken. Dus wel inweken, maar dan niet al die azijn mee de wasmachine in. Gewone of schoonmaakazijn werkt allebei goed, maar schoonmaakazijn is veel geconcentreerder en dus zuurder, aanvullen met water dus.
Het ruikt fris!!! Ik ben zo blij! Zou echt balen als ik alles weg moest doen. Nu hopen dat het droog ook nog fris ruikt. Bedankt dames!!
Dit dus. Onze wasmachine ging kapot. We dachten dat kan, bij het loskoppelen stonk die machine enorm naar de azijn. Hier dus alleen azijn wanneer het echt nodig is en dan zonder extra in de wasmachine.
Ik wilde zeggen: zilversoda. Ik had laatst azijn geprobeerd en dat was toch niet helemaal fris. Na een nacht in zilversoda wel.