Heeft ze onlangs iets anders dan anders gegeten? Iets wat de ontlasting donker zou kunnen kleuren? Zoals dat bepaalde groenten de ontlasting groen doen kleuren of oranje? Is het echt GITzwart of heel donkerbruin? In het geval van echt zwart dan zou ik toch even bellen met de HA. Kan duiden op wat bloed wat erin zit. Maar in dat geval ruikt het ook heel weeiig. Maar ik wil je niet bang maken hoor! Wrs valt het mee, maar beter te veel naar de huisarts dan te weinig!
Hier ook wel eens zwarte ontlasting gehad,maar dat was juist hard. Hierdoor kon ik het een beetje uit elkaar wrijven,en binnen was het lichter (eet smakelijk). Ik zou gewoon even bellen voor de zekerheid
Nou ja, bellen kan nu natuurlijk sowieso niet. Ze heeft geen koorts, wel wat verhoging... Zucht, en het is zo zielig, haar billetjes doen zo zeer. Heb vandaag een stuk of 11, 12 (dunne) poepluiers gehad en als ik haar schoonmaak huilt ze zo...
tuurlijk kun je wel bellen, er is altijd een huisartsenpost open in de buurt, bellen kan altijd, ook al is het maar ter geruststelling en ter info.
Emma is 7 maand precies vandaag . Maar ze slaapt nu lekker, dat vind ik wel een goed teken... Ik wacht nog even tot morgen af, maar vroeg me dus af of er ervaring is met zwarte ontlasting. Niet dus...
Hoi, Zwarte ontlasting kan betekenen dat er bloed bij zit. Ik zou zeker de huisartsenpost bellen. Wel ook even kijken of ze koorts heeft. Maar in dit geval zou ik geen risico nemen.
Mijn zoontje had dat een paar weken terug ook. Ik heb toen ´s avonds de huisartsenpost gebeld. Die zeiden dat het niet goed is. Ik mocht langskomen, maar aangezien hij verder geen koorts had en gewoon vrolijk was hoefde het niet. Ik heb het toen niet gedaan, hij lag toen ook lekker te slapen, en heb afgewacht. Daarna heeft hij het niet meer gehad. Maar die vrouw gaf wel aan dat het zeker niet hoort! Dus hou het in de gaten....
Nou ik zou geen moment twijfelen en de huisartsenpost bellen. Ze heeft verhoging zeg je, en ze heeft al 11 zwarte poepluiers gehad? Zwarte ontlasting kan wijzen op een bloeding in de maag.
Ja, ik heb ervaring met zwarte ontlasting (ikzelf dus en niet mijn dochter) en ik bleek een bloeding te hebben. Ik zou echt de huisarts(enpost) bellen.
Zeker even bellen. Als het echt zwart is, kan dit inderdaad op een bloeding in de maag of hoog in de darmen duiden. Al ruik je dit meestal ook wel, dit ruikt heel erg vies namelijk,niet als gewone poep. Maar ik zou er geen risico mee nemen, zeker niet als ze er al 11 gehad heeft en temp heeft! Hoe is de nacht gegaan?
Goedemorgen allemaal. Bedankt voor al jullie reactie! Nou heb niemand gebeld (het waren ook meer 2 zwarte poepluiers) en ze is nog wel in de diarree, maar het is niet zwart. Ik bedacht me wel dat ze gisteren bramen heeft gehad, krijgt je daar zwarte poep van?
Als het van die donkere waren kan het ook van de bramen zijn geweest Gewoon even in de gaten houden dan, anders meteen bellen!