Zware zwangerschap tekst geboortekaartje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Draaikont, 10 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Is er iemand die een mooie tekst kent over een zware zwangerschap maar toch heel dankbaar zijn voor alles.

Ik zoek nog een passend tekstje voor op het kaartje.

Niet te zwaar beladen gewoon subtiel zeg maar.
    Kan zelf niks vinden en hoop dat iemand van jullie me inspiratie kan geven.

Dank jullie wel

2. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ik snap t, wilde dit ook 1e zwangerschap. Toch vond ik t zonde van t kaartje. Dat is voor een hopelijk gezond kindje, en wilde niet dat t dan verwees naar een moeilijke zwangerschap. Dus geen antwoord maar misch iets om over na te denken :)

Melian, Ctje1987, Roodborstje2 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Persoonlijk zou ik dat niet doen ookal weet ik hoe pittig t was!
    Ik denk niet dat het voor het kind later fijn is. Mag je in groep 3 je geboortekaartje meenemen, is t toch wat ongemakkelijk.

Dat vind ik trouwens ook van de "doordenk" gedichtjes. Brr

Je zal zien dat als de kleine er straks is, je er anders over voelt en dan is t zo zonde om iets zwart op wit te hebben

Ctje1987, Paardenbloem en Draaikont vinden dit leuk.
  4. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ja daar hebben jullie ook gelijk in!
    Heb nu wel iets maar vind het niet bij ons passen... al twijfel ik over alles op dit moment.
    Hahaha

5. mams1

mams1 Fanatiek lid

16 okt 2013
    3.121
    800
    113
    Mijn advies; kies pas 2 dagen na de geboorte :)

mamabri en Draaikont vinden dit leuk.
  6. Light

Light Fanatiek lid

15 jun 2014
    1.549
    100
    63
    Wij hadden 'Wens Wonder Werkelijkheid'. Dat zei voor ons alles met weinig woorden.

7. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    ... edit verkeerde topic, sorry :rolleyes:

8. Zomaariemand

Zomaariemand Niet meer actief

Maandenlang gekoesterd om een leven van te houden? Hadden wij

9. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Er zullen handen zijn die je dragen
    En armen waar je veilig bent
    En mensen die je zonder vragen
    Zeggen dat je welkom bent

Die had ik bij de tweede, niets met zware zwangerschap te maken maar vind m gewoon heel mooi dus dacht ga ik ff delen :). Is een bekend gedichtje trouwens...

Hakoek, Roodborstje2 en Draaikont vinden dit leuk.
  10. 2Cupcakes

2Cupcakes Actief lid

3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Je zou zelf iets kunnen schrijven eventueel, als dat lukt? Ik heb voor t geboortekaartje van mijn dochter een eigen gedicht geschreven en nu ook al weer een voorbereid die ook wel te maken heeft met de situatie, maar op een niet al te negatieve manier.

Iets in de trand van 'Ongeduldig hebben we gewacht' en 'Je was het wachten dubbel en dwars waard', dat soort dingen. Of 'Het was (de afgelopen maanden) niet altijd rozegeur en maneschijn, maar nu kunnen we alleen maar dankbaar zijn'

Weet de details van jouw zwangerschap verder niet, maar als je het wilt moet het mogelijk zijn er subtiel maar toch niet te beladen naar te verwijzen. ;)

Draaikont en Paardenbloem vinden dit leuk.
  11. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Ik zou ook niet snel ervoor kiezen om het te benoemen omdat ik me afvraag hoe leuk dat voor het kindje zelf is later. Al snap ik ergens ook wel weer dat je het wilt benoemen. Ik vind dat zelf ook lastig met een evt. tekst op een geboortekaartje, dat het niet teveel vanuit mijn beleving is en later ook nog mooi/leuk om terug te lezen door mijn kind.

Heel iets anders misschien, maar mijn zoontje was een huilbaby. Hij is nu bijna 2 en begrijpt heus nog niet wat dat inhoudt maar toch merk ik bij mezelf dat ik het sneu voor hem vind als mensen met hem erbij beginnen over dat hij ‘zo’n moeilijke baby was’ o.i.d. Hij kon er ook niks aan doen.
    Snap je m’n vergelijking gevoelsmatig? Beetje vaag verhaal misschien:o:

Draaikont vindt dit leuk.
  12. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113

Ja ik snap je helemaal! Had er eerlijk gezegd op die manier ook echt niet overna gedacht inderdaad.

Ik denk nog even verder over een passende tekst.
    Mijn man heeft bij de eerste zelf wat verzonnen. Erg simpel maar prima.
    Voor nu niet echt inspiratie geloof ik Hahaha

Paardenbloem vindt dit leuk.
  13. Paardenbloem

Paardenbloem Niet meer actief

Succes! Ik vond het bij de eerste ook veel makkelijker, ik wist meteen precies wat ik erop wilde hebben. Denk dat ik het nu bij de tweede ook heel simpel houd. Beter simpel dan een heel geknutseld gedicht of wat dan ook, waar je niet echt enthousiast over bent/je ding is, denk ik, ook voor later.

14. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    Deze had ik ook bij de eerste ..

15. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    weet niet of dit je laatste kindje is?
    een kennis had compleet gelukkig, gelukkig compleet bij de 2de
    haar beide zwangerschappen waren zwaar

16. KleineLai

KleineLai VIP lid

30 dec 2017
    14.221
    28.179
    113
    Ik zou niets over de zwangerschap vermelden. Het gaat om de geboorte van je kind, niet over hoe moeders de zwangerschap heeft meegemaakt.

"De 9 maanden waren zwaar, maar nu ben je eindelijk daar" zou ik een heel raar geboorte rijmpje vinden.

Kimmiehj88, Sado en Riverdale87 vinden dit leuk.
  17. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Hier ben ik het mee eens. Persoonlijk vond ik de weg naar de zwangerschap, de zwangerschap én de bevalling zwaar maar dat is niet iets wat ik over tien jaar wil terug lezen. Dat weet je zelf heus nog wel maar voor je kindje is dat niet leuk denk ik.

18. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Wij zetten waarschijnlijk:

Zo klein,
    Zo bijzonder,
    Zo mooi,
    Ons wonder!

Dat is naar mijn idee niet zwaar. Mensen die onze weg kennen zullen het anders lezen dan mensen die het niet weten.
    Ik wilde eerst geen gedichtje, maar voel nu toch ook de behoefte om er iets op te zetten.

19. Kimmiehj88

28 nov 2012
    89
    12
    8
    NULL
    NULL
    Ik ben sowieso niet echt van de rijmpjes en gedichtjes. Bij mijn dochter het dan ook simpel gehouden ‘dankbaar en blij zijn we met de geboorte van onze dochter’...en dan haar naam enz..

En wat anderen ook zeggen zou ik ook niet iets over de zwangerschap erin zitten, hoe zwaar ook. Het is een geboorte ‘aankondiging’.

20. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dit hadden wij ook. Naasten waren wel op de hoogte van mijn all-in verblijven in het ziekenhuis ;) Ik wilde toen vooral de geboorte vieren en de zwangerschap (plus bevalling en nasleep) afsluiten.

Deel Deze Pagina