Zwangerschapswens na miskraam

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Swaan7, 17 sep 2024 om 09:50.

  1. Swaan7

    Swaan7 Actief lid

    8 mrt 2016
    373
    266
    63
    Lieve allemaal,

    Ik hoop via deze weg tips te krijgen/ meer inzichten om een zwangerschapskans te vergroten en te zien of ik wat mis.

    Ik heb 2 kinderen en ben daarvan redelijk vlot in verwachting geraakt (na 5 maanden en 2 maanden). Mijn 3e zwangerschap is geëindigd in een miskraam in december vorig jaar. Ik verloor hierbij veel bloed en had een curettage nodig om het bloeden te stoppen.

    Ik ben eenmaal bij de gynaecoloog geweest om te kijken of er sprake zou kunnen zijn van het syndroom van asherman. Ik heb toen niet het volledige onderzoek gehad maar alleen een inwendige echo, alles zag er goed uit een mooie dominante follikel en goed opbouw van het baarmoederslijmvlies. Ze zei dat de kans op verklevingen, op basis van daze echo, minder dan 10% is.

    Ik monitor me ovulatie met ovulatietesten en heb als die eraan zit te komen om de dag seks / elke dag als die dag de positieve ovulatie test is. Ik gebruik nu de ovulatietesten van de Action, voorheen die van 2BEsure maar dat is er niet meer?!? Ik houd dit bij in me fertilityfriend app.

    Maar nu 9 maanden later is er nog geen zwangerschap, wat me erg verdrietig en ook onzeker maakt over me lichaam.

    Hebben jullie tips?
     
  2. Parel1

    Parel1 Nieuw lid

    dinsdag
    1
    0
    1
    Vrouw
    Hoi!
    zeker erg onzeker.. Ik kan er niet geheel over meepraten, want ik heb zelf nog geen kinderen helaas. Echter was ik 3 mnd geleden zwanger maar eindigde dit helaas in een missed abortion, er klopte bij 6w4d geen hartje en een week later ook niet.. Toen met medicatie (tot 2x toe) het moeten opwekken waarna nog restweefsel en toen een hysteroscopie gehad waarbij alle resten zijn weggehaald. Toen ging het wel, maar nu merk ik dat ik het alweer ‘lang’ vind duren.. Mijn cyclus was wel snel normaal en regelmatig. Ik test zelf met de ovulatietesten van clearblue, de roze. En ik hou de kalenderapp bij. Meer dan dat kan je eigenlijk niet doen denk ik? Vaak wordt gezegd dat als je er echt mee bezig bent en de focus erop hebt het juist niet lukt. Of dat waar is, geen idee. Want als je het wilt dan wil je het gewoon toch ;) Ik hoop voor je dat het snel raak gaat zijn! En anders, na een jaar proberen anders toch weer even contact opnemen met de gynaecoloog? Meerdere tips zou ik zo ook niet voor je hebben helaas en anders dan hoor ik ze zelf graag ook ;)
    Heel veel succes in elk geval!
     
  3. leandrotje

    leandrotje Fanatiek lid

    25 nov 2009
    1.685
    152
    63
    NULL
    Assen
    Hey,

    Ik begrijp je helemaal.
    Hier al wel 4 kinderen en alle zwangerschappen waren in de 1ste maand raak.
    Mijn 5e zwangerschap was ook in 1 maand raak, maar is geëindigd in een miskraam op 8+5 die op 10+4 pas op gang kwam. Heb geen curretage of nacontrole gehad.

    En nu zit ik in ronde 3 na de miskraam en omdat al mijn andere zwangerschappen gelijk waren maakt het mij giga onzeker waarom het nu niet lukt. Heb beide rondes een smiley gehad op de clearblue, beide rondes ook geklutst rond die dagen maar het lukt nog niet.

    Ik ben bang dat het aan mijn baarmoeder ligt, sinds de miskraam. Maar geen idee wat ik eraan kan doen. En willen ze vast ook nu nog niet onderzoeken.
     

Deel Deze Pagina