Hoi dames! Ik heb een heel simpele vraag, maar ik kan nergens een antwoord vinden wat op elkaar lijkt. Tot wanneer is het verstandig om foliumzuur te slikken? Op het potje staat tot 8 weken na de conceptie, maar als ik online ga zoeken zie ik steeds verschillende antwoorden voorbij komen! Wie o wie heeft het goede antwoord?
Hoi! De verloskundige kan je dit natuurlijk het beste vertellen . Ik heb de tip gekregen dit gewoon te blijven slikken in de combinatie met een 'verzamelpil', Davitamon Mama bijvoorbeeld.
Hier gaf de vk aan tot 10 weken zwangerschap (is dus inderdaad 8 weken na conceptie). Daarna hoef je in principe niks meer te slikken, zeker niet als je gezond en gevarieerd eet. Ik doe dit zelf overigens wel, ik slik davitamon mama compleet met visolie
Ik heb a.s. donderdag de intake bij de vk en daar wordt natuurlijk ook van alles getest, dus ik wilde daar eigenlijk op wachten voordat ik met foliumzuur stop of met iets anders ga beginnen. Dan ben ik ook 10 weken onderweg dus zou goed uitkomen haha Bedankt voor de reacties
Volgens mij raden ze het aan idd tot 10 weken, maar daarna mag het ook gewoon geslikt worden hoor, het zit ook in alle multi-zwangerschapsvitaminen dus .