Goedemorgen, Ik heb nu al precies een week veel last van buikpijn/krampen in mijn onderbuik. De eerste paar dagen was het de gehele dag en de dagen daarna stopte het rond 15 uur. Door de week heen heb ik ook andere symptomen gehad zoals maagzuur, hele dag door honger(en als ik dan te lang wachtte met eten gelijk heel erg misselijk) en al een paar dagen heb ik erg gevoelige tepels. Morgen is mijn eerste nod. Ik heb zowel woensdag als vandaag een test(k2v5) gedaan en beide zijn negatief. Wat denken jullie? Groetjes Lot
Hoi! Hoe lang ben je al van de anticonceptie af? Als je kwaaltjes van een zs zouden komen in zo'n duidelijke vorm, moet je al wel positief testen, vandaar mijn vraag.
Als je test negatief is ben je (nog) niet zwanger en komen je klachten van iets anders. (Buik) griep oid. Succes hopelijk heb je snel je positieve test in handen
Ik denk dat dit symptomen zijn van je progesteron, het hormoon dat vrij komt na je eisprong. Ik heb die menstruatie achtige krampen soms ook al 1 week van tevoren. Gevoelige borsten kan hier ook bij horen.
Ik ben al bijna een jaar gestopt met de pil(en dus al aardig wat rondes achyer de rug) maar heb hier nog nooit last van gehad. Kan het zijn dat je hier niet altijd last van hebt?
Een negatieve test zegt meer dan symptomen helaas. Je bent nog niet zwanger. Zwangerschapssymptomen ontstaan door HCG. Dan zou je dus al dusdanig veel HCG moeten aanmaken dat je test onderhand duidelijk positief zou moeten zijn. De meeste vrouwen merken niks bijzonders in de ronde dat ze zwanger bleken te zijn terwijl ze alle andere rondes van alles voelden wat uiteindelijk niks met een zwangerschap van doen had. Bij de meeste vrouwen beginnen de kwalen ook pas vanaf 6 weken zwangerschap als het aandeel HCG erg hoog is. Je hoeft niks te voelen om pril zwanger te kunnen zijn. Ben je al overtijd? Wanneer was je eisprong en hoe heb je die gevonden? Heb je regelmatige cyclussen?
Tot juli had ik een regelmatige cyclus. Ik heb in juli (waarschijnlijk) een miskraam gehad en sinds dien was mijn menstruatie erg wisselend. Vorige maand was voor het eerst dat hij weer netjes optijd was. Ik heb deze maand helaas geen ovulatie test gedaan maar normaal is hij altijd rond de 12e dag. Ik heb deze maand op de 11e dag een bloeding gehad. Ik denk dat dit een ovulatiebloeding is geweest. Rond deze dag hebben we meerdere keren gemeenschap gehad. Morgen moet ik volgens mijn normale cyclus ongesteld worden.
Ik zou niet direct zeggen, een negatieve test is niet zwanger. Er zijn vrouwen wiens lichaam heel erg reageert op een verandering bijv. Een bevruchting. Bij mijn eerste merkte ik niets, maar in oktober dit jaar (vmk) en mijn huidige zwangerschap had ik vanaf 4/5dpo al geirriteerde tepels, een tsr en dit keer lekte ik zelfs melk. Zo ken ik ook mensen die vanaf de bevruchting al misselijk zijn. Het gebeurt niet vaak maar dat het absoluut niet kan is dus ook niet zo
Maar bij de bevruchting is er nog niet eens sprake van het zwangerschapshormoon HCG. Dus dan kun je het niet toewijden aan een zwangerschap. Dat die mensen twee weken later wel zwanger bleken te zijn is toeval. Want in veel gevallen is er sprake van een bevruchting maar gaat het niet goed met de celdeling of innesteling. Dus dan zouden die mensen dan ook misselijk zijn geweest ondanks dat het niet uitmond in een zwangerschap.
Als haar vele klachten van een zwangerschap zouden komen, zou ze al vrij veel HCG aanmaken en was haarctest dus ook logischereeijs niet negatief. Conclusie: haar klachten komen niet van een zwangerschap. Het komt maar weinig voor dat iemand ondanks errn negatieve test toch zwanger is. Die verhalen lees je juist op internet en andere media. Zwangerschapstesten zijn vele malen betrouwbaarder dan symptomen. En bevruchting? Vaak weet je niet eens wanneer dat plaatsvindt! Ik ken ook geen bevruchtingstesten. Progesteron veroorzaakt ook op zwangerschap lijkende symptomen. Dat maak je standaard aan na eisprong. Mijn fertiliteitsarts van het UMCG zei dat je pas vanaf innesteling HCG aanmaakt. Innesteling vindt 5 tot 10 dagen na eisprong plaats. Nu kan het zijn dat TS een late innesteling heeft gehad of dat ze toch een latere eisprong heeft gehad. Dan kan het best zijn dat ze te vroeg getest heeft. Nu meldt ze echter dat haar NOD morgen is. In verreweg de meeste gevallen zou je dan toch al een licht streepje op een test verwachten.
De gewone hormonen (progesteron, oestrogeen) kunnen echt ook veel klachten geven, weet ik uit eigen ervaring. Ook misselijkheid, spugen, pijnlijke borsten, vermoeidheid, maagzuur, verandering in ontlasting, opgeblazen buik, etc, etc.... Ik heb echt al een enorm scala gevoeld in mijn leven, ook toen ik niet zwanger was. Aan de andere kant, je baseert nod nu op voorgaande cycli, en dat betekent dat je het niet zeker weet wanneer ei gesprongen is. En dan is zwangerschap mogelijk zolang menstruatie niet doorbreekt. Ik had bij mijn 2e een cyclus van 29-30 dagen en begon vanaf dag 26 kwaaltjes te voelen. Testjes bleven echter negatief tot ik 10 dagen overtijd was. Later bij termijnecho ben ik een week teruggezet, dus het moment dat ik dacht NOD te hebben was in feite een week te vroeg en dan is het niet vreemd dat testjes (nog) niet positief waren... Ik had dus onverwacht een late eisprong gehad. (in de jaren hierna heb ik nog wel eens uitschieters gehad... ik zit meestal rond de 30 dgn, maar cycli van 35-44 dgn zijn ook wel eens voorgekomen) Veel succes! Hopelijk snel duidelijkheid!
Ik zeg niet dat het mogelijk is, ik zeg niet dat het onmogelijk is, ik sluit alleen niet uit dat TO mogelijk alsnog zwanger is. Zolang ze niet ongesteld is kan het alle kanten op. Wellicht mogelijk een late eisprong en/of innesteling. Of sommige symptomen nu door hcg of niet worden veroorzaakt, laat ik mij niet over uit. Ik merkte tot 2x toe in ieder geval dat ik zwanger was, ruim voor mijn nod
Bedankt allemaal voor de reacties en het mee denken! Ik ga het wel mee maken of/wanneer ik ongi ga worden! Hopelijk krijg ik snel duidelijkheid!
Dit inderdaad! Bij mijn beide zwangerschappen wist ik het al voor de NOD en positieve test door de kwaaltjes. Ik geloof niet dat het toeval was dat ik alleen die twee keer gevoelige borsten had en misselijk en moe was, terwijl ik dat normaal nooit in die mate heb. Ik was er overigens helemaal niet erg op gefocust, het viel gewoon echt op. Dus TO, zolang je niet ongesteld bent, is er hoop Succes!
Ik testte pas 6 dagen na mijn nod positief en heb een regelmatige cyclus en heb elke dag getest... dus alles kan...
Alles kan en het is afwachten. Ik heb altijd een regelmatige cyclus en toch in september 5 weken overtijd. Toen in ene was ik weer ongesteld dus alles kan.
Ik houd hoop. Ben nu 2 dagen overtijd en ziet er tot nu toe nog niet uit dat in ongesteld moet worden! Fingers crossed!