Zwangerschapsklachten maar steeds negatieve test

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Anne1609, 12 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1609

Anne1609 Lid

12 feb 2024
    8
    1
    3
    Vrouw
    Ha allemaal,

Wij hebben een wens om een kindje te krijgen. Nu ben ik al een ruime week overtijd wat betreft mijn menstruatie en veranderd mijn lichaam. Gespannen en zwaardere borsten, donkere en grotere tepels, steekjes in mijn onderbuik, moe, emotioneel en met enige regelmaat duizelig en oja... om de haverklap trek!
    Echter test ik nu al 3 keer negatief.

Op internet lees je dan dat je HCg waarder te laag is wat kan duiden op een aanstaande miskraam of buitenbaarmoederlijke zwangerschap.

Je snapt, ik maak me echt zorgen!
    Morgen heb ik een afspraak staan bij de huisarts om eventueel bloed te laten prikken en het HCg hormoon te laten bepalen.

Wie heeft hier ervaring mee dat je ook zo lang nog negatief testte?

Alvast bedankt!

superkipje vindt dit leuk.
  2. Lvs88

Lvs88 Actief lid

13 mei 2021
    475
    255
    63
    Vrouw
    Waarschijnlijk komt je menstruatie gewoon een keer later. Heb het bv in augustus ook gehad, 10 dagen te laat terwijl het anders nooit te laat begint. Al die symptomen kan je niet alleen bij zwangerschap hebben maar ook rond ovulatie/menstruatie.

3. Anne1609

Anne1609 Lid

12 feb 2024
    8
    1
    3
    Vrouw

Ik snap je reactie maar ik heb deze klachten al 2 weken en nog steeds niet ongesteld. Voel me vaak ook echt anders wanneer ik ongesteld moet worden.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.635
    27.292
    113
    Vrouw
    Negatief = niet zwanger. Ook niet van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en een miskraam kun je niet krijgen als je niet zwanger bent.

Kan prima zijn dat een eitje gewoon niet is gesprongen en daardoor t cyclus overhoop gooit

Suzi98 en Lvs88 vinden dit leuk.
  5. superkipje

4 feb 2024
    61
    37
    18
    Vrouw
    Hee, ik heb een vergelijkbare situatie gehad en was ook niet zwanger. Mijn cyclus loopt altijd met de klok gelijk en vorig jaar zomer heb ik een maand blijkbaar m'n ovulatie overgeslagen. Ik had met dag 35 echt zo'n zwanger gevoel, alle symptomen. Ik heb hier toen ook een bericht geplaatst onder een ander account, kan het niet meer vinden helaas. Maar toen ben ik op dag 43 ongesteld geworden en dat voelde ik echt niet aankomen. Mijn cyclus is normaal altijd 28 dagen.. Kun je nagaan. Heb je een ovutest gedaan toevallig? Zo niet, dan gok ik dat je ovulatie gewoon een keer is overgeslagen, dat kan blijkbaar gewoon gebeuren.

6. Anne1609

Anne1609 Lid

12 feb 2024
    8
    1
    3
    Vrouw
    Ik heb geen ovulatie test gedaan.
    Opvallend is dat in je vruchtbare periode je afscheiding doorzichtig en draderig is en wanneer je eisprong voorbij is dat dit veranderd. Zo ook bij mij.

7. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.146
    3.150
    113
    Vrouw
    Hoelang ben je al gestopt met anticonceptie?

GabrielaH vindt dit leuk.
  8. Anne1609

Anne1609 Lid

12 feb 2024
    8
    1
    3
    Vrouw
    9 Januari

9. Anne1609

Anne1609 Lid

12 feb 2024
    8
    1
    3
    Vrouw
    Sorry. Ik dacht even dat je bedoelde welke datum ik gestopt was.

10. GabrielaH

GabrielaH Fanatiek lid

9 jun 2021
    4.863
    3.164
    113
    Vrouw
    Jij bent dus afgelopen 9 januari gestopt met de anticonceptie?!

dan kan het goed kloppen dat jouw lichaam nog aan het ontpillen is.

Lvs88 vindt dit leuk.
  11. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

8 apr 2022
    365
    236
    43
    Vrouw
    oh, maar dan lijkt het me sowieso niet nodig om bloed te gaan prikken. Sowieso is de kans vrijwel nihil dat je bloed wel positief is maar een zwangerschapstest niet. Na het stoppen met de pil gaat je lichaam je natuurlijke cyclus zoeken. Deze is niet bij iedereen meteen 28 dagen

Lvs88 vindt dit leuk.
  12. Anne1609

Anne1609 Lid

12 feb 2024
    8
    1
    3
    Vrouw
    Je geeft mij nu het gevoel dat het onmogelijk is dat wanneer ik stop met de pil. Ongesteld wordt wat gebeurd is. En dan vervolgens niet zwanger kan worden omdat ik dan al 2 weken van de pil af ben?

Het lijkt me sterk. Want wanneer je zelf de pil niet nauwkeurig slik kan je zwanger raken.

13. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

8 apr 2022
    365
    236
    43
    Vrouw
    dat is niet waar ik op doel. Dat heb ik ook nergens gezegd dat je niet zwanger kúnt raken. Ik doel op het feit dat je aangeeft een ruime week overtijd te zijn met klachten maar zonder positieve test

Suzi98 vindt dit leuk.
  14. Anne1609

Anne1609 Lid

12 feb 2024
    8
    1
    3
    Vrouw
    Oke sorry, heb het even zo geïnterpreteerd.
    Is het verstandig om nog een week te wachten met testen dan?

15. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

8 apr 2022
    365
    236
    43
    Vrouw
    dat ligt er aan, heb je na je gedachte eisprong nog regelmatig gemeenschap gehad? Je kunt er namelijk wel vanuit gaan dat je eisprong later was dan je dacht, anders had je nu of je menstruatie gehad of een positieve test. De klachten die je ervaart kunnen helaas prima horen bij ontpillen

16. Mamaen

Mamaen Bekend lid

7 apr 2023
    778
    716
    93
    Vrouw
    Dat is echt totaal niet wat ze zegt. Ze geeft aan (en ze heeft gelijk) dat niet iedereen direct na het stoppen met de pil een regelmatige cyclus heeft. Daarnaast heeft sowieso niet elke vrouw een cyclus van 28 dagen, als je net met de pil gestopt bent weet je nog niet hoe lang jouw natuurlijke cyclus is.

Het belangrijkste in jouw verhaal is dat je aangeeft dat meerdere testen negatief zijn. Dan ben je voor nu gewoon niet zwanger. Als je de afgelopen 2-3 weken nog regelmatig onbeschermde seks hebt gehad heb je wel kans dat je over een paar dagen ineens positief test en dan wel zwanger bent. Maar er is ook elke dag kans dat je menstruatie doorbreekt en er een nieuwe ronde begint.

Suzi98, Lvs88 en xReGgyy vinden dit leuk.
  17. Anne1609

Anne1609 Lid

12 feb 2024
    8
    1
    3
    Vrouw
    Jazeker, ook na mijn eisprong nog gemeenschap gehad.
    Opvallend is dat ik in mijn vruchtbare dagen doorzichtig en draderige afscheiding had en wanneer je ovulatie voorbij is dat dat ook voorbij is. Nou dat was ook duidelijk zo in mijn geval.

18. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.635
    27.292
    113
    Vrouw
    Dat wil niet zeggen dat je ook een eisprong gehad hebt. Zelfs een positieve ovulatietest is geen garantie dat je ook écht een eisprong hebt gehad. Soms zet je lichaam een cyclus in gang, vertoond alle schijn van een normaal cyclus maar is er gewoonweg geen eisprong

19. xReGgyy

xReGgyy Actief lid

8 apr 2022
    365
    236
    43
    Vrouw
    Ik sluit me hierbij aan. Ik zie voor mij nergens een bevestiging dat je je eisprong ook daadwerkelijk gehad hebt, vooral in combinatie met het “overtijd” gaan en negatief testen.

Suzi98 vindt dit leuk.
  20. Lieke2022

Lieke2022 Fanatiek lid

17 mei 2022
    3.146
    3.150
    113
    Vrouw
    Yes dat bedoelde ik! Na het stoppen met de pil kan het even duren voordat je een regelmatige cyclus hebt.
    Het duurt even (kan tot een half jaar soms langer soms korter) duren voordat het allemaal uit je lichaam is.

Deel Deze Pagina