Ik vroeg me af wie er hier allemaal aan iets van zwangerschapsgym doet. Het is echt niks voor mij, heb er gewoon echt geen zin in en vraag me af of het nou echt nodig is. Ik bedoel bevallen is toch gewoon de natuur??? Is toch zo geregeld dat je het gewoon kan lijkt mij.. Daarnaast kost het ook nog weer extra geld en het is allemaal al zo duur.
Hier ook een erg duidelijke 'nee' Heb niks met clubjes, plus mijn vk zag er (net als ikzelf) voor mij ook het nut niet zo van aangezien ik mijn ademhaling al erg goed onder controle heb (yoga etc.)
Hier ook een nee! heb er lang over nagedacht en heb besloten het niet te doen ! Ik ben niet van de clubjes en zie het mezelf echt nog niet doen
Ik ga naar Mensendieck zwangerschapscursus. Wel handige oefeningen. Ook voor na de bevalling om bekkenbodem weer een beetje in vorm te krijgen. En verder wel gezellig. Ik heb weinig zwangeren in mijn omgeving dus het is wel leuk om ervaringen te delen.
Ik heb nog niet gestemd omdat ik echt nog niet weet wat ik wil. Opzich denk ik ook; het is toch de natuur dat kan ik toch wel zonder oefeningetjes vooraf. Maar aan de andere kant; miss toch wel verstandig om te doen bij de eerste... Ik heb nog tijd zat om te bedenken wat ik wil, en hou ondertussen deze poll in de gaten
Hier ook een duidelijke NEE. Ik heb helemaal niets met van die verplicht gezellige groepjes en ik heb al van meerdere mensen gehoord dat ze er niets aan gehad hebben met bevallen. Maar goed, smaken verschillen en als het jou wel leuk en/of nuttig lijkt moet je het natuurlijk gewoon doen.
Ik heb ja gezegt. Ik vind het juist fijn om ervaringen te horen en te delen over zwangerschap. Daarnaast vind ik dat je veel info krijgt over hoe de bevalling kan verlopen. Niet zo zeer heel veel oefeningen. Ik heb bij de eerste mensediek gedaan. Dit vond ik heel leerzaam. Je leerd handige trucs om de zwangerschaps kwaaltjes als lage rug pijn enz zo laag mogelijk te houden. Til technieken en je leerd heel goed de spieren voelen welke je nodig hebt tijdens de bevalling. In mijn omgeving heb ik gezien wat verkeerd persen kan doen. gr Tanna
ja. Ik doe en yoga en ook nog samen met mijn partner een cursus "samen bevallen". Ik vind het erg leuk. Sowieso 1 (naja 2) keer in de week echt even specifiek bezig zijn met de zwangerschap, aandacht voor hetgeen dat in mijn buik zit enzovoorts en natuurlijk gewoon gezellig contact met andere zwangeren! Ik vind het erg leuk in elk geval en misschien heb ik er bij de bevalling niets aan (je weet het niet), voor nu is het voor mij gewoon een prettige voorbereiding!
Hier een duidelijke ja... Mijn man en ik doen samen haptonomie. Dat is niet in een groep en gaat over contact maken met je babietje terwijl het in de buik zit. Dat is echt super! Daarnaast doe ik alleen zwangerschapsgym vanuit de thuiszorg. Kost niets en zo leer ik nog eens wat mensen kennen. Ik woon namelijk nog niet zo heel lang in Oss. Verder kan het nooit kwaad om met die oefeningen de spieren die je nodig hebt om te bevallen en daarna, in conditie te houden. En nu doe ik ze tenminste. Lekker zo bezig te kunnen zijn met mijn zwangerschap en mijn kindje. Ook vind ik het een goede stapsgewijze voorbereiding op de bevalling. Dat vind ik fijn want ik zie daar toch best tegenop.
Ik zit er aan te denken om zwangerschapsyoga te doen. Dit omdat ik sneller last krijg van hyperventilatie en ik weet absoluut niet hoe ik op de pijn van een bevalling ga reageren. Wellicht leer ik daarmee op de juiste manier ademen. Maar nu zat ik eea te lezen over die cursus en daar hadden ze het over een weeendans. Iemand enig idee wat daarmee bedoeld wordt? Ik zie mezelf nu weer niet in een kringetje een dansje doen.
Nee nooit gedaan, bij de oudste vond ik mezelf te jong (18) en het bevallen zonder ging prima. Wel heb ik bij de jongste zwangerschapszwemmen gedaan en nu wil ik het zwangerfit programma van thuiszorg groningen gaan doen. Lekker sporten in Sportiva plaza
Hier een ja. Ik ben ook het type dat normaal rode vlekken in de nek krijgt van kudde-gedoe, maar ik ben toch maar naar een proefles yoga geweest. Ik was ontzettend bang dat het een enorm dweperig gedoe zou zijn (zo gedwongen gezellig) of dat we een potje op een matje moesten gaan zitten zoemen, maar het viel echt enorm mee. De lerares en de andere buiken zijn allemaal heel erg nuchtere types en je steekt er best een hoop van op. Het is net zoiets als dit forum, je kan even bij een ander spieken wat je nog kunt verwachten. Zelfs mijn man vindt de papa-yoga lessen hartstikke leuk, ook weer omdat het zo praktisch is. Het is onze eerste en omdat we hier nog niet zoveel contacten hebben (wonen hier nog niet zo lang) is het wel leuk om wat plaatselijke lotgenoten te ontmoeten.
Nee, ik doe niet aan zwangerschapsgym! Ik zie dat totaal niet zitten met z'n alleen puffen in een kringetje! Ben er geen type voor en mijn man al helemaal niet. Mijn zusje heeft het bij beide zwangerschappen ook niet gedaan en dat verliep allemaal prima. Ik laat alles maar over me heen komen!
Ik hoor hele verschillende verhalen. Zelf voel ik de behoefte niet... ik kan me prima ontspannen in het dagelijks leven. Ik zie het nut er niet van in, ook zonder gym komt de kleine er wel uit.
Ik wil yoga gaan doen. Heb er veel zin in. Toen ik mijn vriend vertelde dat er ook pappa avonden zijn, vroeg hij dwingend of ik hem dat niet aan wilde doen. Ben benieuwd of ik hem toch zover kan krijgen,hi,hi.
nee, geen zwangerschapsgym voor wij. Wél de cursus samen bevallen met mijn hubbie! Maar da's meer omdat hij het allemaal toch wel erg spannend vindt en er bij ons niemand in de omgeving zwanger is, zodat ervaringen uitwisselen heel lastig is! Zo krijgt hij (hopelijk) ook een beetje meer vertrouwen in het laatste stukje van de zwangerschap!
Hier een ja. (Gym) Bij mijn eerste zwangerschap heb ik het niet gedaan maar toch wilde ik het wel eens meemaken. Ook doe ik het om ervaringen te delen en fit te blijven. Ik doe het niet om me voor te bereiden op de bevalling want dat het ik al eens meegemaakt. Tot nu toe vind ik de cursus best leuk.
Ik wilde in 1ste instantie ook niks doen en heb het met de vk besproken. Ik ga niet iets doen om een hele avond te beppen zeg maar, maar om er echt wat aan te hebben. De vk adviseerde mij zwangerschaps-yoga en ik ben heel blij dat ik het gedaan heb. Ik ben nu 5x geweest en heb er al veel opgedaan waarvan ik denk dat ik het anders niet had geweten enzo. Het is gelukkig ook helemaal niet zweverig ofzo, gewoon normaal en heel nuttig.
hoi hoi Met mijn eerste heb ik wel zwangerschapsgym gedaan dus bij mij een ja, Maar nu met de tweede een nee. Maar moet er wel bij zeggen was wel leuk de zwangerschapsgym je krijgt wat adviesen en zo en je kunt met andere moeders gezellig praten over je zwangeschap anders dan met je omgeving vaak dus al met al was het best gezellig. Maar of het nuttig was kreeg een keizersnede dus was allemaal voor niks maar hoop dat wat ik toen opgestoken hebt nu wel mag gebruiken groetjes