Ik heb 2 mooie kindjes naar ik blijf twijfelen om voor een derde kindje te gaan... helaas was mijn laatste zwangerschap heel zwaar en had ik diabetes met insuline. Iemand ervaring met een tweede zwangerschap na een zwangerschaps diabetes? Want volgens mij is het 90% kans dat ik het weer krijg en dan heftiger
ik wil je niet veroordelen hoor, maar is dat een criterium om wel of niet nog een zwangerschap aan te gaan? De insuline is juist goed voor de baby. beter dan te hoge suiker. Tenzij je een stuk fitter je derde zwangerschap in gaat, zou ik zeggen dat het gelijk of iets "heftiger" moet zijn. Bedoel je met "heel zwaar" de diabetes of was er meer aan de hand?
Hallo, Ik had de eerste zwangerschap ook zwangerschapsdiabetes met insuline. Ook geen fijne zwangerschap. Tijdens deze zwangerschap dan ook moeten leren erg op mijn eten te letten en dit ben ik blijven doen. Deze zwangerschap was mijn suikertest goed en tot nu tot (30 weken) nog niet moeten prikken of spuiten. Hangt een beetje van je lichaam af denk ik. Groetjes,
Hoi! Ook ik had bij mijn tweede zwangerschap diabetes en heb insuline gespoten. Ik heb het verder niet als zwaar en vervelend ervaren. Ondertussen ben ik 30 weken zwanger van de derde met opnieuw zwangerschapsdiabetes alleen nu heb ik het onder controle zonder insuline omdat ik al vanaf week 16 in de gaten gehouden wordt en heel snel op dieet moest. Ik ben in 30 weken tijd maar 5 kilo aangekomen en als het zo doorgaat hoef ik niet ingeleid te worden en mag de natuur zijn gang gaan. Dus het kan beter uitpakken zoals je leest!
Hier ook zwangerschapsdiabetes bij mijn vorige zwamgerschap en "mag" met week 18 en 24 weer een glucosetest doen. Ben erg benieuwd of het deze keer weer met een dieet goedkomt.
Hi. Ik heb 2 zwangerschappen met zw diabetes gehad. Mijn dochter in 2013 en mijn zoon in 2016. De zwangerschapskilo's van dochter waren blijven hangen. Waar ik bij dochter al obesitas had, had ik bij de zwangerschap van zoon extreme obesitas. Mijn startgewicht was 132.8. IK was 6 weken zwanger toen mijn suiker al op de hobbel was en ben met 7 weken insuline beginnen te spuiten. Heb een hele zware zwangerschap gehad met veel vrees voor het leventje van onze kleine man. Heb de hele zwangerschap wekelijk controle gehad en de laatste weken ben ik op genomen geweest omdat ze bang waren dat onze kleine man niet levend geboren zou worden omdat de placenta het zou begeven door de te lage en te hoge suikers. Uit eindelijk is hij met 36 weken geboren. En heeft hij de eerste 24 uur in de couveuse aan de ademondersteuning door gebracht. IK heb mij verschrikkelijk schuldig gevoeld naar hem toe omdat het door mijn overgewicht kwam. Ik weet niet hoe je gewicht is maar als je fors overgewicht hebt zo als ik had zou ik zorgen dat ik in elk geval nog wat kilo's kwijt raak alles is mee genomen. De kans is zeker als je veel overgewicht hebt heel groot dat je weer diabetes krijgt en dat het deze keer nog erger is als de vorige keer. Inmiddels is onze kleine man bijna een jaar en doet het super is mijn suiker stabiel en ben ik 45kg afgevallen. Ik snap je dus heel goed dat je twijfelt. Succes met je beslissing en als je er voor gaat wens ik je een hele voorspoedige zwangerschap
besef wel dat zwangersschapsdiabetes geen piece of cookie is maar ook zeker heel veel gevolgen voor de kleine kan hebben
Ik weet er alles van. Ik heb type 1 diabetes. Maar is voor mij geen reden om niet nog een kindje te willen. Uiteraard levert het spanning op of het allemaal wel goed gaat. En het eeuwige gedonder met insuline aanpassen etc. Dus goed opletten en extra controles. Maar ik zou me er absoluut niet door laten weerhoudeb
Dank voor de reacties, reden waarom ik twijfel is zowel mij gezondheid (grotere kans op diabetes type 2 na zwangerschap) en die van de baby, en dat ik het loeizwaar vond. Ik voelde me niet goed en kon niet goed voor mijn oudste dochter zorgen, wat ik heel moeilijk vond. Fijn te lezen dat niet elke volgende zwangerschap de diabetes erger verloopt