Zwanger worden terwijl prikpil hebt

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door egeltje, 9 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. egeltje

egeltje Actief lid

14 sep 2006
    200
    0
    0
    Hallo,

Ik heb even een vraagje aan jullie.
    De vriendin van mijn broer heeft de prikpil, nu is het zo dat ze toch zwanger is geworden.
    Heel onze familie twijfeld eraan of ze ook echt de prikpil heeft gehaald?
    Ze had het nog al vaak over kinderen, terwijl mijn broer en zij nog maar een paar maanden iets hebben.

Is deze kans heel klein dat als je de prikpil hebt je toch zwanger kan raken?

Groetjes Egeltje :)

2. RomyHennie

14 okt 2007
    65
    0
    0
    verzorgende
    utrecht
    Ik zou het niet weten maar klinkt best verdacht..
    Al hebben wij een goede kennis die werd zwanger met een spiraaltje! En mijn vriend is ondanks dat zijn moeder gesteriliseerd was, toch gekomen. Ik ben er erg blij mee, met dat ongelukje...
    Dus zeg nooit dat t niet kan...

3. egeltje

egeltje Actief lid

14 sep 2006
    200
    0
    0
    Ja idd ik weet het ook niet precies, maar ik vond het wel heel erg verdacht ook :(

Gr Egeltje

4. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Heel veel vrouwen schijnen door de pil heen zwanger te raken, dus wie weet kan dat ook met de prikpil? Maar nu moet ik eerlijk bekennen dat ik niet weet wat het verschil is tussen de gewone pil en de prikpil hoor..

Nu weet ik niet of je broer er blij mee is, maar zo ja, wat boeit het dan wat de rest van de familie denkt? Dat snap ik dan weer niet..

Liefs Jessy

5. RomyHennie

14 okt 2007
    65
    0
    0
    verzorgende
    utrecht
    Ik heb even iets opgezocht over de veiligheid van voorbehoedsmiddelen en vond een schema over de "onveiligheid" van alle middelen.

Er schijnt een kans van 3% te zijn om zwanger te raken door de prikpil heen. Het kan dus wel maar het is wel een heeeel klein kansje....

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja die kans zal net zo groot zijn als bij gewoon pil gebruik en mocht zij in de tussentijd ziek zijn geweest (diaree e.d.) zal dat ook invloed hebben gehad op de vruchtbaarheid...

maar ja als zij altijd al zo over kinderen sprak e.d. zou ik zelf ook eerlijk gezegd mijn twijfels hebben, nogmaals het kan wel maar de kans is natuurlijk wel heel erg klein...

7. jamy

jamy Actief lid

7 aug 2007
    125
    0
    0
    enschede
    een vriendin van mij heeft ook een prikpil gehad en is ook zwanger geworden.... Dus 100 % veilig is het echt niet... en k weet wel zeker dat ze de prikpil heeft opgehaald ;)

Nou ik hoop dat je er iets aan hebt..

8. Emma29

Emma29 VIP lid

30 mei 2007
    10.467
    0
    36
    carnavaller !!
    hoi meiden
    ik heb zelf 10 jaar de prikpil gehad en heb echt zeker 1 jaar moeten ontpillen voordat ik ongesteld werd en na 2 jaar was ik pas zwanger !
    diaree etc heeft er nix mee te maken enkel in de week van zetten als je dan antibiotica neemt kan en echt kan het minder veilig zijn afhankelijk van hoe lang je al gebruikt !
    ik zeg natuurlijk nooit nooit hoor maar als ik naar mezelf en andere kijk heb ik er zelf nog nooit van gehoord juist dat het eerder "problemen" geeft om zwanger te worden ...

9. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    het kan zeker wel, ken ook iemand die zwanger is geworden terwijl ze de prikpil al 2 jaar kreeg. de kans is zelf groter dan met de gewone pil namelijk 3% ipv 1% en dat omdat er net als in de minipil maar een hormoon zit.

10. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Waarom zo wantrouwig? De kans is er dat ze door de prikpil heen zwanger is geraakt. Mijn vriendin is bijv. ondanks de spiraal zwanger geraakt en baalt als een stekker. Als zij en je broer er blij mee zijn dan gaat het de rest van de familie helemaal niks aan hoe het gebeurt is.

11. Niet meer actief

Ik heb ook de prikpil gehad, maar daardoor niet zwanger geraakt.
    Was er al een jaar mee gestopt.

Maar lijkt mij sterk dat dat kan, maar ja.

Deel Deze Pagina