Gefeliciteerd met de 3 wondertjes! Begrijp dat het een shock was voor jullie! Maar het komt vast goed. Ik denk zelf bij zo'n dingen altijd dat het zo heeft moeten zijn Lijkt me een onmogelijke opgave om voor embryo reductie te kiezen, als er echt medische noodzaak is dan is het natuurlijk niet anders, maar hopelijk is het niet nodig!
Gefeliciteerd! Inderdaad even schrikken, maar wat een wonder! Mijn nichten zijn een drieling. Wel al 35 jaar oud maar helemaal gezond. Als het toen kon, moet het nu helemaal kunnen toch? Ze zijn tegenwoordig zo kundig
Wauw zeg dat is echt een wonder! Gefeliciteerd! En heel veel succes met jullie zwangerschap en de beslissing!
Wat een schok! Maar wat een wonder, 3 kleine wondertjes in je buik. 3 musketiers... Ik zou het ook doodeng vinden, maar ik zou het tegelijkertijd zo bijzonder vinden. Heel veel succes en hopelijk kun je er van genieten!
Het idee is inderdaad een beetje gewend. dachten we in het begin alleen maar aan wat we gingen doen. Alles houden of misschien toch op dokters advies reductie. Is die gedachten bij mij nu helemaal uitgesloten behalve bij echte medische noodzaak. Mijn man vind het nog wel moeilijk en als de keuze aan hem alleen zou zijn zou hij liever met twee doorgaan hoewel hij steeds positiever word tegenover een drieling. Ik richt me nu vooral op de positieve dingen zoals het internet afspeuren naar leuke drieling dingen. De prijzen zijn alleen wel af en toe schrikken. Zo kan je geen nieuwe drieling kinderwagen kopen onder de 1000 euro Kan ook niet wachten tot ik weet dat alles goed zit een ik lekker echt kan gaan shoppen volgende week woensdag eerst in Leiden voor De nekplooimeting waar we hopelijk goed nieuws krijgen! Ik zal woensdag weer een update doen als we terug zijn uit het ziekenhuis.
Wauw ik snap dat dat even schrikken is ! Ik moet wel zeggen ik geloof heel erg in het lot en als het zo is moet het zo zijn. Als mij dit zou overkomen zou ik ook voor alle 3 gaan als zal het wel zwaar worden ik weet zeker dat je het kan !!!
Logisch dat je schrikt! Toch gefeliciteerd! Er zijn gelukkig wel een aantal vrouwen die je voor zijn gegaan en daar veel over hebben geschreven. Op facebook is een pagina van een vrouw uit Boekel die onlangs een drieling heeft gekregen. Het gaat goed met hen. Ik heb zelf geen ervaring met een meerling, maar wel verwachten wij nu (onverwacht) ons 5e kindje. Mijn ervaring is dat praktische problemen zich meestal wel oplossen. Hoewel het bij ons ook nooit in onze planning lag, kijken wij er inmiddels heel erg naar uit straks met 7 te zijn. In het begin zag ik dit niet zo, maar door de zwangerschap heen, is dat helemaal veranderd, gelukkig heb je nog veel tijd om aan het idee te wennen. Betreffende huisvestiging is het vaak wel mogelijk om 3 kinderen op 1 kamer te laten slapen, of 2 aan 2. Ook zijn er genoeg (betaalbare 2ehands) auto's waar 7 stoelen in passen. Wij hebben een renault espace en deze zijn vaak goedkoper dan andere 2de hands auto's omdat er minder vraag naar is, dan naar een 5 persoonsauto. Mocht je vragen hebben over praktische zaken, over het hebben van 5 kinderen, mag je me altijd een persoonlijk berichtje sturen. Ik zou via internet t.z.t. aan de buitenwereld kenbaar maken dat jullie een drieling verwachten d.m.v. een weblog of een facebookpagina, bij de mensen uit boekel zag ik dat veel andere mensen en bedrijven na het lezen van hun verhaal, ze wilden 'sponsoren' e.d. Ik zou alle hulp die je kunt krijgen indien wenselijk aannemen.
Maantje, met een vierling lukt dat nog wel (maar het kost je wel je anonimiteit), maar drielingen zijn helaas niet zeldzaam genoeg om echt sponsoring te krijgen. Je kunt altijd bedrijven aanschrijven en vaak krijg je wel iets bij het versturen van een geboortekaartje - maar dat zijn dan meestal een paar rompertjes, pak luiers, etc. Een enkele drielingouder heeft het wel voor elkaar gekregen bijv 3x een tripp trapp te krijgen in ruil voor maandelijks een foto van de kinderen in de tripp trpp voor op de facebookpagina... dus altijd het proberen waard Laura, je hebt ons volgens mij inmiddels al gevonden op Facebook? De groep die hier ooit was (die eerder genoemd werd) is destijds verhuisd naar een besloten facebookgroep ( https://www.facebook.com/groups/143308715791431/), maar aangezien zich daar vd week al een Laura aanmeldde, neem ik aan dat jij dat was . Zowel op die groep als op MP worden regelmatig drielingwagens tweedehands aangeboden. Wij hebben zelf eerst een derdehands Urban Jungle duo met grote tweelingbak gebruikt, en zijn toen ze een half jaar waren overgegaan op een drielingbuggy van ABC Adventure (uit Nieuw Zeeland geimporteerd). De Trippy is een wagen die veel van de nieuwere drielingmoeders hebben voor de eerste tijd - hier passen 3 aparte reiswiegen op - en veel hebben de Peg Perego (drie achter elkaar). Gewoon de fb groep en MP in de gaten houden...evt op de groep een oproepje plaatsen! Succes straks in Leiden - moeilijk dat dat gesprek altijd gevoerd moet worden, alsof je zo'n keuze kán maken... Hier werd reductie trouwens afgeraden, maar dat was vnl omdat de risico's daarbij dusdanig hoog waren (om ze dan alledrie te verliezen; de eeneiige tweeling die ze dan zouden doden lagen boven de eenling, en de eeneiige tweeling 'houden' ten koste van de eenling leverde geen kleiner risico op omdat zij de placenta en vruchtzak deelden. Bizarre is dat het kindje dat tijdens de zwnagerschap de meeste zorgen opleverde, en die ook de moeilijkste start had, nu degene is die níet gehandicapt is en het eigenlijk het beste doet van de drie.... je weet het nooit, dat is het lastige... ) Succes bij het maken van de keuze (al is die volgens mij al gemaakt ) en probeer tussen de lichamelijke klachten door af en toe te genieten - drie tegelijk in je buik is ook wel een heel bijzondere ervaring, en over voor je het weet....
Volgens mij bedoel jij niet Abri, maar Adi? In de OT van Abri zie ik nl. die aparte geboortejaren staan...
Ik ben inderdaad nu ook lid van de facebookpagina over drielingen Erg leuk om met andere drieling moeders te praten. Ik hoop tegen de tijd daar misschien een goede kinderwagen te kunnen kopen. het is trouwens echt apart om mijn buik te zien groeien. Ik ben nu 10w2d en je ziet mijn buik per dag al iets groter worden. Zal van de week proberen een foto ervan hier te plaatsen.
Morgen alweer de nekplooi meting en vind het erg spannend! Ik reageer zelf altijd heel slecht op spanning en had Ik de vermoeidheid en misselijkheid de laatste tijd redelijk onder controle gaat het sinds een paar dagen weer minder. Ik hoop dat dat na morgen weer afneemt! Ik probeer me nu geestelijk op elk soort nieuws voor te bereiden goed en slecht maar hoop natuurlijk op goed nieuws. Ik zal jullie morgen na het ziekenhuis weer op de hoogte houden
Ohhh en mijn man en ik ook altijd grappen over die reclame van Interpolis. Ga ik nooit meer doen Meid, gefeliciteerd! 3 cadeautjes, helemaal geweldig. Laat het bezinken en daarna genieten (op de momenten dat je niet kotsend boven de plee hangt, de kelderkast leegvreet of je de hele dag op bed ligt haha) xx
Wauw wat bijzonder! Logisch dat het schrikken is maar het is wel heel speciaal voor alles is een oplossing. Gefeliciteerd!