Gaat hard zeg voor jullie! En booee bijna geen nb. Gaat hard he. Nog 1w dan is ze alweer 3 maanden oud joh. Kan je nog een beetje ne rust vinden thuis met de 2 kids al om je heen? Goed om even langs de gyn te gaan als je zo zenuwachtig ervan wordt dat je het niet kent. Zal je zien dat je dit keer bijna geen bloed verliest. maargoed aan de andere kant dat fluxus is ook echt eng. Baby gaat toch weer hard hoor jeetje. Voor m'n gevoel is het nog kleine baby haha maar ze kan steeds meer en meer..heel leuk maar maakt haar ook steeds ouder. Man heeft inmiddels knip gezet, Def de laatste dus
Hier groet hij ook goed maakt al heel wat geluidjes ook lekker vrolijk De bv gaat prima echter is de fles een probleem pakt de fles niet goed en over 1.5 week gaat hij al ochtend wennen en over 2.5 moet ik weer werken.
Wij zijn met 6w al begonnen met flesje maar tis nog altijd drama hoor. Ze wil ook geen speen. Als ze heel kwaad is drinkt ze wel wat maar ze doet er echt een eeuwigheid over. Heb de MAM fles besteld hopelijk doet die wonderen. Die van medela pakt ze dus niet. Wat een gezeik joh die andere 2 hadden dit niet hoor. Ik ga pas in januari werken maar vind dit wel irritant.
Hier net zo oudste 2 nooit probleem Ook eerst ook medela had dr brown brede besteld maar ook die gaat moeizaam Weet het ff niet meer
@Zuri @Angelmom1 o nee, flessen problematiek pff irritant. Ik had het met mijn tweede, die heeft helaas nooit een fles geaccepteerd. Hij wilde ook geen moedermelk uit een beker. De eerste maanden op het kdv waren een ramp, niet slapen, niet drinken en na 3u weer naar huis. Rond 6 maanden ben ik toen pap gaan maken van de borstvoeding en dat ging redelijk (met een lepel of een knijpzak). Ik denk week dat hij pas met 9mnd echt lekker ging draaien op de opvang. Maar die corona had ik ook wel die flexibiliteit (en we hebben extra oppas ingeschakeld(. Ik duim dat het voor jullie niet zo ver komt hoor! Meestal komt het wel goed als de moeder uit beeld is uiteindelijk. Met 2 kids gaat op zich goed, ze kunnen goed samen spelen en met de herfstvakantie nu is mijn dochter ook een keer uit logeren geweest en gister was papa met beiden op pad en had ik even een dagje Alleen. Heel fijn!
@Frummels en @Akka hoe gaat het nu met Jullie? Laatste loodjes komen nu echt in zicht he. Spannend hoor ♡
Oh dat klinkt heel goed! Mijn oudste dronk per fles überhaupt niet meer dan dat haha. Spannend om weer te beginnen, ook wel zin in? Hier gaat het goed. Morgen 30 weken, baby doet het goed. Groeit lekker, beweegt en ligt er al goed voor. Ik heb dagen waarbij mijn bekken snel pijn doet, maar gelukkig trekt het vaak ook weer bij en de afgelopen dagen gaat dat echt veel beter. Bovendien kan ik met mijn wm elektrische fiets nog overal heen. Nog 4 weekjes werken en dan verlof. Heb er wel veel zin in. Over twee weken ga ik bij de gynaecoloog langs om en keer mijn bevalling voor te bespreken, ondanks dat ik met mijn verloskundige mag bevallen, vind ik dat wel prettig. Al met al gewoon zin in wat er komen gaat! En dat in een tijd die al zo leuk is met de sint op komst, zal dus ook wel snel gaan. @Frummels jij zal wel bijna al mogen! Zo spannend weer!
Hé dames! sorry jullie beetje verwaarloosd! hier nu met verlof, vandaag 38 weken. Afronden op m’n werk ging moeizaam voor mezelf, vond het loslaten deze keer erg lastig (heb nu een leidinggevende functie) en toen ik eenmaal vrij had merkte ik dat ik weinig tijd had, want meestal wel peuter en/of kleuter om mii heen én dat ik nog heel veel moest doen, omdat ik daar eerder nog niet aan tot was gekomen of tijd voor had gemaakt, zoals het kamertje afmaken, vluchttas pakken, wasjes draaien etc. Sinds vanmiddag staat de box, badje lenen we en halen we overmorgen op, kamertje is zo goed als klaar en m’n vluchttas mist nog twee dingetjes en is dan ook ready! Heb nu eindelijk het gevoel van rust en dat is fijn. Ik had ook wel lang het gevoel dat ik nog lang had, vanwege de bevallingstermijnen van de vorige (40+4 en ingeleid met 41+0). Daardoor heb ik, ondanks dat het kan, niet het idee dat deze dan zoveel eerder gaat komen. Maarrrr we gaan het zien! Hoe gaat het werken nu @Zuri en @Angelmom1 ? En de flesjes? Hier ook veel moeite met flesjes afgekolfde melk drinken, uiteindelijk was bij ons beide keren het merk MAM een grote hit. @Akka hoe gaat het nu met jou?
Oef! Ik hoop dat je nog ff mag genieten van je verlof en niet hetzelfde meemaakt haha. Ik was ook zo laat klaar, herken indd helemaal wat je zegt. Was eerder met 42 en 41 weken bevallen dus dacht nog tijd te hebben maar deze kwam met 38+3 oeps Probeer nog even lekker te genieten en te rusten op de dagen dat de kids bij opvang/gastouder zijn hoor. Anders ga je ook zo gespannen de kraamtijd in. Hier blijft flesje moeizaam ja, we hebben nu ook MAM die snapt ze wel maar meer dan 30ml hoeft ze niet. Heb wel vertrouwen erin dat als ze straks hele dag weg is ze uiteindelijk wel eieren voor haar geld kiest, vooral omdat ze het wel snapt nu. Nog een weekje dan is ze alweer 4 maanden. Zo bizar hoe snel het gaat he... kan er niet bij. Ik heb extra lang verlof omdat ik echt nog 1x keiharde wilde genieten van ons laatste keer baby in huis. Maar alsnog het gevoel dat het me allemaal te snel gaat en de tijd aan me voorbij vliegt.
Komt bij jou vast ook goed Hier dronk hij thuis niet en bij kdv nu 120 met dr brown brede fles breed Vandaag ook ff thuis proberen 9 december etentje van werk
wat fijn langer verlof! Wnnr ga je weer aan de slag? Ik heb de 9 weken 70 procent betaald ouderschapsverlof achter m’n verlof aan geplakt en dan nog twee weekjes extra dus ben ook weer wat langer thuis. Ja bizar dan hè, dat de jouwe ineens zoveel vroeger is gekomen, daar ben je dan toch niet op voorbereid als je de keren ervoor later bent bevallen. Bij jou was die inleiding ook ‘ineens’ gepland toch en niet iets waar je naar toe leefde? Ik teken ervoor: volgende week een baby! Maar kan me daar dus niets bij voorstellen.
Wauw spannend hoor, dat het nu elk moment kan gebeuren. Mijn vorige twee kwamen met 39+5 en 38+5, dus ik verwacht juist voor de uitgerekende datum haha. Daarom ook over een week met 34 weken lekker met verlof. Bovendien heb ik dan nog wat tijd voordat het kerst is, want dan verwacht ik weinig tijd voor mezelf te hebben met ook nog een peuter en kleuter thuis en alle familie aangelegenheden. Wordt voor jullie ook een gekke kersttijd denk ik! Ik kijk inmiddels wel echt uit naar mijn verlof. Moest ook even schakelen, maar ben ik inmiddels wel aan toe. Mijn lijf is best snel moe en uit bed komen en zo is wel echt heel vervelend, hele lijf stijf en benen weinig kracht. Als ik in beweging blijf gaat het wel goed gelukkig. Ik merk ook dat ik gewoon zin heb om mijn focus te gaan verleggen. Maar goed, door sinterklaas gaat alles ook zo snel dat ik er weinig tijd voor heb om me er druk over te maken. Baby doet het verder top. Vorige week bij de gynaecoloog geweest om bevalling (vanwege fluxus vorige keer) door te spreken en toen ook nog een echo gehad. Ze is net als de vorige twee weer een flinke baby (p90 ongeveer voor alle metingen, 2200 gram bij 32 weken), maar niet extreem, maar verwacht dus wel weer dat ze er met een week of 39 met 4 kilo uit zal komen . Ze ligt gelukkig ook al mooi ingedaald, alhoewel nog niet heel diep, maar mijn vorige twee lagen ook al vanaf 28 weken goed, dus ga er vanuit dat zij ook lekker zo blijft liggen. Wel jammer dat die voeten steeds in mijn ribben prikken. Hoe is het eigenlijk qua groei bij jou @Frummels geen zorgen meer dus? of extra controles? Dames, nog even lekker van jullie verlof genieten! Ik heb er ook 6 weken aan vast geplakt, hou er 3 achter de hand mocht het met de creche in het begin niet zo lekker gaan of er nog steeds geen plek bij de bso zijn voor mijn oudste (wel waarschijnlijk). Maar fijn idee om tot een maand of 4 lekker thuis te zijn met de kleine! Ik hoop dat deze wel de fles wil drinken en dat dat ook bij jullie allemaal goed komt!
Ik heb exact hetzelfde, alleen dan 3 weken vakantie anders zou ik 2 januari moeten beginnen en dan hebben de kids nog vakantie die week. Dus ik ga werken net voor ze 6 maanden oud is. Heerlijk lang verlof, maar zo'n zonnestraaltje met dat ze is merk ik dat ik best langer zou willen haha. Ik begin eindelijk te wennen aan het feit dat ik niet werk Mijne was er met 38+3 dus dan was je nu al 2 dagen geleden bevallen joh haha! Nee hoop dat je nog even mag genieten hoor van je bolle buikje ♡ en dat je en heeeeele fijne bevalling tegemoet gaat! Hier was de inleiding compleet onverwachts ja. Heb er nog lang aan moeten wennen hoor was erg overdonderd. Maar de bevalling zelf stelde echt niks voor. Ik wilde pijnstillers want ik dacht pff nee geen zin in maar toen voelde ik tijdens de weeën al zoveel druk dat ik zei o ik ga al zo persen en toen na 3 weeen stond haar hoofdje ineens midden in een wee moest welgeteld 1x persen om haar geboren te laten worden. dus eigenlijk was het en dat spontaan inleiden en die hele snelle bevalling wat mij wel overdonderd had gemaakt. Ach maar ik kan niet vaak genoeg zeggen hoe zeer ik geniet van deze kleine dame ♡
Voor jou komt het dan ook lekker dichtbij nu dan he?! Dus waarschijnlijk eerste week januari als ik het zo lees. Hopelijk ook jij een hele fijne bevalling tegemoet. Geen fluxus gedoe enzo... had je dat bij de 2e ook of alleen de 1e? Zal vast wel ergens gestaan hebben maar weet niet meer
Ja het gaat hard nu, ik verwacht inderdaad de eerste week van januari. Bij de 1e had ik 900ml bloedverlies, was toen ook van thuis naar het ziekenhuis, maar daar aangekomen was mijn baarmoeder wel zelf gaan samentrekken (tenminste, met oxytocine spuit en uiteindelijk ook nog wel wat in het infuus), maar het viel toen dus mee. Bij de tweede echter 1,9L bloed verloren en toen zelfs naar de OK om de boel leeg te halen. Maar gezien beide bevallingen is de kans dit keer heel groot en moet ik dus in het ziekenhuis bevallen (beide vorige keren thuis). Ik hoop in ieder geval dat het niet meer wordt dan vorige keer! Ik las nog wel iets over frambozenblad thee, maar ben daar dan ook weer iets te nuchter voor.. Even over denken nog. Zou het ergens ook wel een beetje zonde vinden als ik dan in het ziekenhuis beval en ik uiteindelijk geen fluxus heb haha! Nee grapje, is natuurlijk wel beter
O wauw ik teken ervoor, die termijnen. En wat een feest zal dat geweest zijn dat die tweede dan ook nog een week eerder kwam! qua groei zijn er geen zorgen meer. Buikje werd met 34 weken rond de p76 zelfs gemeten, hoofdje iets kleiner dan gem volgens mij (ik denk ergens rond de p30-p39) en beentjes nog steeds erg kort (onder de p10), maar ze denken dat dit ‘gewoon’ bij hem hoort. Wat heerlijk ook uitzicht op lang verlof!
Wat een mooi verhaal! Snap dat je wel moet schakelen als je ineens gaat bevallen en dat ze er dan ineens is. Fijn dat je zo van haar kan genieten.
Ja ik had bij de eerste zoveel dus 2x ziekenhuis en 2x bijna niks erna. Ik had zo graag de ervaring van thuis bevallen gehad ♡ maarja dan moet het wel goed gaan allemaal. Je wil ook niet dat het het laatste is wat je doet in je leven zeg maar dan is het nou niet echt een geweldige ervaring. Maar wat hij zegt denk ik achteraf ook. Al is rustig in het ziekenhuis bevallen heel anders denk ik dan wat jij hebt meegemaakt hoor
Ja voor mij zijn de bevalling en dat deel er na echt twee losse onderdelen. Dus ik kan echt heel positief terug kijken op mijn bevallingen (gelukkig!) en heb echt het gevoel dat ik twee droombevallingen heb gehad, zeker de laatste. Zo ontspannen, half slapend bevallen, dat wil ik graag weer. Dat bloedverlies was een beetje irritant, maar het is goed gekomen (en liet mij ook zien dat thuis bevallen zeker veilig kan zijn). Ik hoop nu alleen ook op een rustige postpartum periode, dus daar gaan we nu voor! En hopelijk dan ook weer zo'n droombevalling. En @Frummels Ja die termijnen waren echt heerlijk. Alleen nu bij de derde wordt het wel wat, want nog een week eerder zou wel weer heel vroeg zijn haha en na 38+5 ga je toch een beetje zitten wachten. Dat is dan wel het risico. Hopelijk wordt het geen bevalling na de uitgerekende datum haha! Wat fijn dat die kleine nu zo goed is gegroeid en niet meer zorgelijk is. Mijn zoontje was overigens p97 geschat op de echo, maar zijn hoofd zat al op de echo's op p30 en dat is altijd zo gebleven haha. Hij heeft gewoon een heel mooi klein hoofd (en dat is eigenlijk heel mooi voor een baby, die normaal natuurlijk zo'n enorm hoofd heeft haha) en dat is gewoon goed meegegroeid (en hij ontwikkelt zich ook top haha!)