Zwanger van de derde

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Eva3006, 29 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Mothermary fijn dat de echo goed was!! Toch altijd fijn die bevestiging!
    Hahaha nou inderdaad mijn oudste is van 30 juli.. laatste weken waren pittig in de hittegolf. Hoop dat dat jou bespaard blijft :p

Elmyra ja dat is eigenlijk ook wel zo. Nu doen ze hier wel rond 32 weken een liggingsecho en dan bekijken ze meteen de groei. Weet niet of dit nu nog zo is maar bij de eerste 2 was dit wel zo. Maar de controles tja.. er zitten toch iedere keer weken tussen in het begin en dan voel je de baby ook nog niet, dus dan is het gewoon hopen dat het goed gaat.
    Bloedverlies is gestopt sinds 14 weken, dus nu 2 weken nergens last van gehad. Ik zal blij zijn als ik de baby echt duidelijk ga voelen, dan heb je toch iets meer bevestiging dat het allemaal goed gaat.

Hier is het goed gegaan! Zijn naar schoonouders gegaan, ze daar op bed gelegd.. (samen in 't tweepersoonsbed dus ik vroeg me al af hoe dat zou gaan haha) ze sliepen vrijwel meteen. Om 23.30 wakker gemaakt, vuurwerk gekeken, om 1.15 lagen we thuis in bed. En ze hebben geslapen tot 8.45 en 9.30 ik snap er niks van! Is nog nooit gebeurd hahaha
    Dus het is me alles meegevallen.

2. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    @Eva3006 Mijn oudste heeft wel zin in school, maar ze vind het ook heel spannend, bij het afscheid op de wendagen toch wel wat traantjes telkens. Ik hoop als ze straks gewoon elke dag gaat dat het snel went en ze in het ritme van school komt.
    Ik heb bij mijn eerste ook bloedverlies gehad in het eerste trimester. Tja daar kan de gyn idd niet heel veel mee. Gezien de hoeveelheid (meer dan menstruatie) en dat het een aantal keer voorgekomen is dat ik wakker werd in een plas bloed uiteindelijk toch doorverwezen. Bij het maken van een uitstrijkje begon het wederom zeer fors te bloeden. De gyn heeft ong 10 min met een watje staan tamponeren voordat het bloeden gestopt was. Uit alle onderzoeken kwam niet, en na het uitstrijkje geen bloedingen meer gehad... Wrs toch opp vaatje dat telkens ging bloeden ofzo.

@Kegi, toch wel pittig een keizersnede, maar wel fijn dat als het niet natuurlijk past dat je een geplande keizersnede kunt krijgen. Hoe ben je erachter gekomen dat het niet ging passen? Was je bij de eerste al aan het bevallen, of was het voor de bevalling al bekent?
    Wat schattig een "ei in je buik"

@Mothermary wat leuk dat onze oudsten ongeveer even oud zijn. Basisschool is echt weer een heel nieuwe fase. Ze worden zo groot in ene! Ik kan me voorstellen dat na 2 jongens je wel graag een meisje zou willen. Je gaat natuurlijk voor een derde gezond kindje, maar snap dat je ook wil zien hoe het is om een dochter op te voeden.

@Elmyra jeetje wat spannend dat vallen van je dochter. Fijn dat het allemaal goed is gegaan met haar.

Zo ff bijgelezen, drukke dagen achter de rug hierzo!
    Leuk om te lezen hoe jullie het ouderschap ervaren met een derde onderweg. Dat miste ik wel een beetje in het Feb 2017 topic, heel veel first-time mama's en merk dat prioriteiten toch wel wat anders liggen.

Ten eerste allemaal een heel fijn 2017!

Hier is de jaarwisseling goed gegaan, waren de ochtend wezen zwemmen en met beide kindjes en mezelf een lekkere middagdut gedaan. In de avond naar vrienden, daar gegeten, om 19u kindervuurwerk. Mijn oudste stond te springen van enthousiasme, de jongste stond heel hard te huilen van de herrie. Hij vond er helemaal niets aan hahaha. Daarna naar bed. Mijn oudste om 23.45u uit bed gehaald en zij heeft even buiten en later achter het raam nog vuurwerk gekeken, buiten was rond middernacht voor haar toch wat te luid en te koud. Maar ze kreeg chipjes en olijven en toen was alles weer goed.
    Daarna naar huis gegaan en iedereen weer lekker in het eigen bed verder geslapen tot 7u hahahaha, tja uitslapen doen ze hier dus echt niet...

vandaag een beetje een hangdag. Merk dat ik nu echt regelmatig harde buiken krijg van simpele dingen als even de trap oplopen of in een rare houden billen sta af te vegen. Ik heb ook HELEMAAL geen zin om morgen weer te gaan werken, maar het is mijn laatste week nog 4 dagen en dan VERLOF!

Afgelopen week het wiegje van de zolder gehaald en de uniseks pakjes tevoorschijn gehaald en in de kast gehangen. Wordt nu steeds echter dat de baby ook daadwerkelijk gaat komen. De jongste kijkt nu elke morgen in het wiegje of de baby er al is en daarna beteuterd naar mijn dikke buik. De laatste loodjes dienen zich aan en zijn voor de kinderen maar lang.

Zo ik ga even relaxen op de bank en lekker op tijd naar bed zo! Fijne avond allemaal.

3. Kegi

Kegi Actief lid

23 nov 2006
    243
    0
    16
    Huishoudhulp
    België
    @Rian: we zijn er pas tijdens de bevalling achter gekomen. Had thans vaak gevraagd of mijn bekken niet te smal waren. Maar ben nogal breed, dus geen reden tot paniek. 1ste bevalling was voor mij een nachtmerrie. Ben om 24u begonnen met persen en hij is uiteindelijk om 17 na 3 geboren met ks. En ze hebben alles geprobeerd. Knip (zonder verdoving of perswee),verlostang, zuiger, mee duwen op mijn buik met gekneusde ribben als gevolg... Ik had ook bijna geen persweeën en als ik er had Veel te zwak. Ik en mijn zoontje zagen echt niet uit de eerste dagen. Mijn moeder is de eerste dag in tranen vertrokken. Veel herriner ik me niet meer van de eerste 2 dagen.

De 2de keizersnede was voor mij dus een zaligheid. 2 dagen een beetje last van de snee en dan gaat het alweer. Dus benieuwd hoe het deze keer gaat lopen. Erger dan de eerste kan volgens mij niet ☺

Reageer morgen op de rest, want de jongens moeten dringend hun bedje in nu.

4. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Aaah fijn dames dat de jaarwisseling goed verlopen is. En nu zijn alle feestelijkheden voorbij en begint het gewone leven weer.

Rian de jongste lijkt er idd helemaal niks aan overgehouden te hebben. Onvoorstelbaar maar wel heel fijn uiteraard. Ze gaat ook gewoon door met haar kamikaze-acties. Jullie weten het geslacht van de baby niet begrijp ik? Het komt idd al heel dicht bij voor jullie. Vind het hier ook snel gaan hoor ... we zijn nog volop op zolder bezig en als ik weer met 38 weken beval hebben we dus nog maar 8 klusweekenden. Ik kan wel wat doen, maar heb ook behoorlijk last van mijn bekken en als ik te veel doe bloedverlies. Mijn vriend is pas laat thuis s avonds en ook wel gaar na een dag werken. Dus blijven de weekenden over. Gelukkig komen woensdag schoonmama en mama wat helpen met het behangen. De hele zolder moet gewoon eigenlijk af want als de beeb er is kan je ook niet keihard gaan staan klussen. Wel leuk om alles weer in de kast te hangen hè 😃! Wij moeten na twee meiden een heel nieuwe garderobe hebben nu. Ik houd het eerst maar bij de 6 pakjes die ik nu heb (3x50 en 3x56) bij de meiden had ik uiteindelijk veel te veel. Nu ligt het nog in een bakje bij ons op de slaapkamer. Kijk er ook naar uit het te kunnen inrichten allemaal. Hopelijk kan dat begin februari 🙈.

Heftig Kegi je eerste bevalling. Dat lijkt me echt vreselijk! Heb je het een plekje kunnen geven? Kan best traumatiserend zijn lijkt me.

Slapen jullie ook zo slecht? Ik heb vooral moeite met doorslapen, als ik eenmaal wakker ben dan lukt het me vaak niet om weer in slaap te komen.

5. manonii

manonii Actief lid

15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    goedemorgen dames, mag ik me voorzichtig bij jullie voegen?

Ik ben 26 jaar, moeder van 2 mooie knullen (april 2012 en april 2015) en een sterretje .
    Op oudejaarsavond blij verrast met een knalpositieve test!

Het is allemaal weer erg spannend en ook dubbel, aangezien ik oudejaarsavond 2015 juist in het ziekenhuis lag voor een spoedcurretage, omdat ik al te veel bloed was verloren , maar de miskraam nog steeds niet voltooid was.

Vanmiddag een clearblue met indicator halen om iets meer zicht te krijgen hoe ver we zijn.
    Ik raakte bij positief al lichtelijk in de stress want jeetje de feestdagen! maar terugkijkend heb ik de toastjes met filet americain en het rode vlees niet aangeraakt, terwijl ik dat normaal toch wel graag lust, intuïtie?

6. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Gefeliciteerd Manoni met de positieve test! Hopelijk een plakbeebje dit keer. Kan me goed voorstellen dat je angstig bent na vorig jaar en helemaal nu je precies een jaar verder weer positief test. Ik zal voor je duimen. Hoe voel je je verder?

7. manonii

manonii Actief lid

15 aug 2011
    325
    0
    0
    Zoetermeer
    het gaat verder wel goed, geen kwaaltjes of iets maar dat had ik bij mijn zoontjes ook niet. Ik moet nog even bijkomen van de schrik dat wel haha.bij ons sterretje had ik wel al heel snel het gevoel dat er iets mis was, heel onzeker terwijl ik dat nog nooit had gehad. ik had toen ook niet het gevoel zwanger te zijn. Bij mijn oudste heb ik toen ook pas getest toen ik zwanger was, terwijl ik daarvoor toch ook al cyclussen van tot over de 45 dagen had. ik durf dus best wel te vertrouwen op mijn gevoel en dat zit nu goed. maar toch wachten we voorzichtig af

8. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Manoni fijn dat je je goed voelt. Veel meer dan voor nu vertrouwen op je lijf kan je ook niet, ik denk dat je eigen gevoel vaak ook wel heel veelzeggend is. Iedereen is onzeker, vooral de eerste weken.

9. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Rian pff dat was ook schrikken dan dat bloedverlies in je eerste zwangerschap. Nee ik begrijp ook dat een gynaecoloog er niks mee kan, maar vond het gewoon een beetje vervelend dat ze het steeds afdoen als "baarmoedermond" terwijl er nu dus toch bloed in m'n baarmoeder blijkt te zitten. Maar nu (even afkloppen) geen bloed meer verloren dus ik ben positief.
    Wat zielig is dat he.. als ze huilen bij t afscheid. Mijn zoontje zit nu ook in die periode op de psz.
    Bij jullie ook zo'n vroege vogels dan hahaha
    Succes je laatste werkweek en dan lekker rustig aan doen!!
    Oh ja en ik herken het stukje wat je zei over het ouderschap met de derde op komst.. vandaar ook dit topic:) is toch weer heel anders dan de vrouwen die zwanger zijn van de eerste

Kegi jeetje bah wat n vervelende ervaring! Bevallen zonder persweeen lijkt me sowieso al lastig.. en dan met al die hulpmiddelen er bij bah! Fijn dat je nu weer een keizersnede krijgt, scheelt dan toch een hoop ellende!

Elmyra ahh dat blijft altijd leuk he dat inrichten van de kamers en kasten! Ik twijfel of ik t eerste pakje in maat 50 of 56 moet kopen.. ik denk toch maar 50. Zoontje was 57cm dus maat 50 heeft hij overgeslagen haha, maar dit wordt een meisje.. dus toch wat kleiner denk ik.
    Hoe groot waren jouw meisjes bij de geboorte?
    Slapen.. ik kan altijd en overal slapen.. en ik word snachts regelmatig door zoontje wakker. Maar verder in de zwangerschap slaap ik ook meestal slechter..

Manonii welkom en gefeliciteerd!!
    Fijn dat je er een goed gevoel bij hebt! Ik duim voor je dat het goed blijft gaan :)

Hier weer thuis van een nachtje logeren bij m'n ouders met de kinderen en een dagje uit wat eigenlijk veel te ver rijden was.
    Met oud en nieuw deden de kinderen het nog zo goed, nu kwam de vermoeidheid er uit toen ze naar bed gingen thuis. Dus nu maar even een paar dagen rustig aan doen.

10. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Eva ja ik twijfel ook over die maten. Heb nu 3 pakjes in 50 en 3 in 56. Mijn dames hebben allebei de eerste 6 weken zo'n beetje in 44 gezeten. De oudste was 3020gram en 48cm bij 39+4 weken en de jongste was 2840gram en 48cm bij 38 weken. Met 35 weken nog een liggingsecho hopelijk kunnen ze dan een beetje inschatten wat het ongeveer gaat worden. Ik ga iig niet uit van een mannetje met maat 44 😅. Bij 20 echo weken was hij gemiddeld, groei van mijn baarmoeder is iets beneden gemiddeld maar dat zegt dan weer niks over het kindje. Kortom ik ben ook een beetje clueless. Maar hoop eerlijk gezegd niet op een 8 ponder hoor ... ik ben zelf ook maar van het formaatje kabouter (1,65 meter bij normaal 51 kilo) 😅.

11. Kegi

Kegi Actief lid

23 nov 2006
    243
    0
    16
    Huishoudhulp
    België
    Manonii: Proficiat met je positieve test en welkom hier. Hopelijk blijft het deze keer goed gaan.

Eva en Elmyra: Het was inderdaad geen bevalling om nog een keer over te doen. Heb het gelukkig allemaal snel achter me kunnen laten. Zeker toen de gyn vertelde dat de volgende keren met ks zouden zijn. Soms vind ik het wel jammer dat mijn lichaam niet in staat is om kinderen op een natuurlijke manier op de wereld te brengen, maar het zij zo. En ik herstel nogal vrij snel na een ks, dat maakt het er ook gemakkelijker op.

Qua kleertjes ben ik altijd begonnen met maatje 50 of 50/56. De jongens hebben daar toch altijd een tijdje in gepast. Momenteel heb ik nog maar 1 setje, dus het wordt tijd dat ik ga shoppen.
    Blijf het maar uitstellen. Heb totaal geen gevoel voor mode of combineren. Dat maakt het zo moeilijk om kleren te kiezen voor een meisje. Jongens zijn zo gemakkelijk om te kleden.

12. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Haha Kegi het is denk ik echt ook wat je gewend bent ... Ik vind jongenskleding echt moeilijk 😱😅. Heb wel leuk spul gescoord al hoor, maar vind zoveel meer voor meisjes ... Het is ff omschakelen, we groeien er wel in denk ik 😅. Ik kleed mijn meiden ook wel stoer hoor, tuinbroekjes en spijkerbroekjes met shirts. Maar ze hebben ook jurkjes, wel allemaal aarde-/neutrale tinten. Ik houd niet zo van knalkleuren.

Wellicht kunnen we elkaar een beetje helpen 😉.

13. Esmy

Esmy Bekend lid

27 jun 2016
    505
    56
    28
    NULL
    NULL
    Wat wordt er hier alweer gezellig geschreven.
    Vanavond reageer ik ff uitgebreider.

Manoni, gefeliciteerd! Dat is nog eens leuk het oude jaar uitgaan.

Elmyra, zie dat jij ook 2 meiden hebt en nu in verwachting bent van een jongen. Merk jij verschil qua zwangerschappen?
    Deze vraag geld eigenlijk voor jullie allemaal die meiden en jongens hebben. Merken jullie verschil?

14. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Leuk hè Esmy! Hoe oud zijn jouw meisjes? Hier zijn ze 1 en 2 geworden in november. Qua zwangerschappen merk ik geen verschil, bij de eerste had ik 8 maanden HG bij de tweede en nu ook wel last van gehad maar niet zo extreem door vroeg starten met medicatie en acupunctuur. Deze zwangerschap vind ik wel het zwaarst fysiek, maar wel beter dan de eerste met 8 maanden dagelijks overgeven. Maargoed verder voel ik me niet anders. Had ook geen idee van het geslacht dit keer, maar was toch wel even soort van in shock toen het een jongen bleek 😅. Was die dag wel een beetje van de wereld ... het lijkt me zo anders. Ook superleuk maar dan denk ik (heel dom) 'kan ik dat wel een jongen opvoeden?' ... Slaat nergens op natuurlijk maar ik ben ons meidenteam zo gewend.

15. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Kegi haha ja dat is ook echt even wennen. En inderdaad tijd om te shoppen!! :p
    Ik heb een jongen en een meisje maar toch trek ik meer naar de meisjeskleding.. Ze hebben zulke leuke meisjes babykleding! Maar snap het wel.. het is wel heel anders dan jongens en ook veel meer keus..

Elmyra hihi dan waren het mooie compacte kleintjes! Hier was dochter 51cm en 4260g en zoon 57cm en 4360g..
    Dus ik denk dat ik maar weer van rond de 4kg uit moet gaan..al kan het natuurlijk ook ineens een heel kleintje zijn. Je weet het nooit.. dat maakt het een beetje lastig met die setjes.. en luiers mt 1 of 2 :p

Esmy ja ik merk wel degelijk verschil.. tenminste wel de eerste 14 weken.. Bij dochters ziek misselijk en overgeven en bij zoontje nergens last van gehad. Bij oudste dochter bloedarmoede en bij zoontje meer last van bekken..

16. Kegi

Kegi Actief lid

23 nov 2006
    243
    0
    16
    Huishoudhulp
    België
    Haha Elmyra en Eva. Dat kan natuurlijk ook wel zijn. Maar vind dat bij meisje zoveel meer komt kijken. En zoveel kleuren die je moet combineren. Zal er nog wel inkomen zeker.
    Voor jongens zijn er superleuke dingen van superhelden. En zwart/wit kleertjes. Merk dat ik me 10min kan concentreren op meisjes spullen en dan sta ik weer volop tussen de jongenskleren. Heb nog nooit zoveel kleren gekocht voor de jongens dan de afgelopen weken. Haha!

Esmy Ik heb al 2 jongens en nu zwanger van een meisje. Merk wel een enorm verschil tussen de zwangerschappen. Van de jongens was ik zalig zwanger. Geen enkel kwaaltje. Enkel een buik die dikker werd en voor de rest liep ik op wolkjes.
    Nu ben ik tot 24w echt enorm misselijk geweest, kokhalzen, extreem moe. Voel me sinds een 2-tal weken weer 'mens'.
    Heb ook enorm last van mijn bekken, maar dat heeft denk ik meer te maken met het feit dat het de 3de zwangerschap is. Vind het veel zwaarder dan de vorige keren.

Net komt mijn man doodleuk af met het nieuws dat hij een naam heeft voor ons meisje. Nuja, ik had al weken een naam. Noemde ons meisje ook al zo, iedereen was op de hoogte van de naam. Wat een domper. Het is nu wel geen lelijke naam en hij stond ook op mijn lijstje, maar toch. Was helemaal verkocht aan haar naam. En dan ook vooral omdat mijn jongste zoontje hem had gekozen.
    Heb me zo moeten inhouden om mijn man niet verrot te schelden en te beginnen gooien met spullen op hem... Ben momenteel helemaal van de kaart en kan wel janken...

17. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Kegi huh maar had je man al ingestemd met die andere naam dan? Ja snap dat dat niet leuk is.. ben je net gewend aan een naam en koppel je 'm echt aan de baby. Misschien kan je er nog over praten met hem??

De hormonen helpen ook niet echt mee he.. daar heb ik hier ook af en toe last van. Vooral bij m'n schoonmoeder, kan dingen normaal zo makkelijk van me af laten glijden en nu erger ik me soms mateloos. Hahaha erg hoor.

Nog plannen vandaag?
    Wij moeten straks even wat boodschappen doen. Verder niet veel bijzonders.. verder met de was en vast wat spullen bij elkaar leggen voor vrijdag want dan gaan we een lang weekendje weg naar een vakantiepark :) is altijd n hele organisatie met 2 kleine kinderen, (wat je allemaal mee moet nemen) maar jullie weten vast wat ik bedoel:p

18. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Ow Kegi dat is wel frustrerend. Eigenlijk moet je op een gegeven moment niet meer gaan wisselen. Zeker als je al een naam hebt die je beide leuk vind. Wij hebben ook een keuze gemaakt, dat word hem en die gaan we niet meer wijzigen. Mijn vriend heeft ook wel de neiging te twijfelen nog, bij de tweede zelfs een paar weekjes na de geboorte 😳. Als je weer gaat kijken of nadenken terwijl je een goede naam hebt slaat de twijfel alleen maar toe lijkt me ...

Eva haha ja ... voor zo'n weekendje weg heb je heel wat nodig. Wij zijn in september naar Hof van Saksen geweest. De oudste was toen 21 maanden en de jongste 9 maanden. We zijn zelfs met 2 auto's gegaan 🙈. Je moet haast wel een dakkoffer oid hebben dan. Huren was te duur, daar hebben we ook wel naar gekeken. Gelukkig was het voor ons minder dan een uur rijden dus dan maakt het niet zoveel uit met twee auto's. Al was het voor mijn gevoel wel een beetje gek 😅. Straks 3 in de auto. Ik ga nog even testen hoe we dat met zn vijfen kunnen doen dan. Wij hebben geen mega auto en ook geen budget voor een andere grotere driezitter. Even een proefopstelling met 1 van de 2 mc tobi's voorin en dan de maxicosi voor de baby achter in het midden. Dan zou daar nog een van ons naast moeten kunnen 😅.

Vandaag niet echt plannen. Wat boodschapjes en mijn moeder en schoonmoeder komen op zolder behangen. Dat is het grote project nu, moet eigenlijk allemaal af want de babykamer komt op zolder en de rest moet daar ook wel af want klussen als de baby er al is is niet zo handig. 14 januari gaat mijn vriend met zijn broer laminaat beginnen leggen. Ik hoop dat de babykamer dan iig gelegd is want dan kan ik daar gaan schoonmaken en beginnen met inrichten en meubeltjes halen bij Ikea.

Heb het gevoel dat de beeb ingedaald is, ben benieuwd volgende week vrijdag weer controle dus dan zullen we het weten.

19. Eva3006

Eva3006 Niet meer actief

Hahaha ja dat hebben wij ook met de auto's..
    Al kan mijn oudste al op n verhoger dus dan zou het moeten passen. En als we dan weer op vakantie gaan zullen we ook met 2 auto's moeten hahahaha. Maar vind het ook onzin om daar dan n andere auto voor aan te schaffen.

Babykamer ja snap dat je het onderhand af wilt hebben!
    Ik wil tegen de tijd dat ik 30 weken ben ook gewoon alles op orde hebben, dat geeft dan wel een stukje rust.
    Net als gister bij vier handen op een buik. Kijken jullie dat ook? Kindjes geboren met 30 weken..

Zo de boodschappen zijn weer binnen..
    Begon t natuurlijk weer net te regenen toen wij naar huis liepen :x

20. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Dat scheelt denk ik wel Eva dat de oudste op een verhoger kan. Mijn oudste zit tegen de tijd dat de baby in een opvolgstoel moet denk ik nog steeds in de groep 1 stoel. Ze is nu 2 jaar, gisteren bij het cb geweest en 84cm en 11,3 kilo. Kaboutertje net als haar moeder. Qua lengte zit ze onder de -1 lijn. Niet erg natuurlijk maar als ze wat groter zou zijn, zou ze natuurlijk eerder op een verhoger kunnen. Hoe oud (of eigenlijk jong) is jouw oudste? Ach we zullen het wel zien tegen die tijd ... Als we ons de eerste 9 maanden maar redden met de maxicosi voor de baby zijn we al een heel eind verder en is de oudste 3. Ze kunnen ook ineens heel snel groeien.

Het weer is inderdaad nogal herfstig :(! Niet veel aan, het waait ook nog eens heel hard. Wij hebben ook even boodschappen gedaan, gelukkig wel net tussen de buien door kunnen in en uitladen.

Deel Deze Pagina