Mijn man heeft 3 jaar geleden een vasectomie/ Sterilisatie gehad. Nu ben ik vorige maand een stolsel verloren waarvan ze vermoeden dat het een miskraam is. Dit is best gek natuurlijk omdat mijn man geholpen is en zijn zaad is destijds ook gecontroleerd. Nu ben ik benieuwd of hier vrouwen zijn die na een vasectomie/ Sterilisatie (waarbij ook bevestigt is dat er geen zaad meer aanwezig was) toch zwanger zijn geworden.
Wie vermoed dat het een miskraam is? Ik vind het op basis van de foto in je andere topic namelijk eerder een stolsel lijken. Die kunnen ook erg groot worden en voor nare krampen zorgen. De kans lijkt mij ook erg klein dat er ineens wel weer zaadcellen zijn terwijl getest is dat dit niet zo was. Maar ik heb daar verder geen ervaring mee.
ik ben bij de verloskundige geweest zij waren het echter niet helemaal met elkaar eens. De ene vond het wel een miskraam en de ander niet, de gene die het wel een miskraam vond heeft in haar praktijk al wel eens vrouwen gehad die ondanks dat hun mannen geholpen waren toch zwanger waren.
Ik ken zelfs een stel die beiden gesteriliseerd waren (en gecontroleerd) en die toch nog zwanger raakten Niks is onmogelijk wat dat betreft
Ik zou nu het sperma van je man laten testen op zaadcellen. Dat geeft denk ik de meeste zekerheid of het kan zijn dat je zwanger bent geweest. Als het terug aan elkaar zou zijn gegroeid dan zou er nu immers ook zaadcellen in zijn sperma aanwezig moeten zijn.
Waarom hebben ze geen zwangerschapstest gedaan? Als je net een miskraam zou hebben gehad dan hadden ze dat nog terug kunnen zien op de test. Misschien contact opnemen met het ziekenhuis om te laten testen of er zaadcellen zijn?
Dit! Dan heb je ook gelijk zekerheid voor de toekomst en weet je gelijk of het een eventuele miskraam was of niet
Nee je zult nooit weten of het een miskraam was of niet. Zelfs áls er zaadcellen gevonden worden betekent het niet per definitie een miskraam. Kan nog steeds een stolsel zijn. Desondanks een goed idee om te laten testen.
Ik zeg ook eventuele miskraam. Want als er geen zaadcellen worden gevonden weet je iig dat het geen miskraam was en dat je nog veilig bent. En als er wel zaadcellen zijn gevonden dan zul je het nooit zeker weten nee maar dat lijkt me op dat moment dan ook het minst belangrijke aangezien het al gebeurd is en je wel weet dat je risico loopt op een nieuwe zwangerschap.
Heb je vorige topic ook gelezen en ik vind het niet op een miskraam lijken. Natuurlijk is dat voor en bij iedereen anders, maar ik wilde toch even m'n mening delen . Ik denk dat het verstandig is dat je man zich even laat testen. Dan nog weet je niks zeker. Maar je kunt wel een eventuele zwangerschap in toekomst uitsluiten.
Zoals al genoemd is: denk dat jouw man zich even moet laten testen of er toch weer aanwezige zaadcellen zijn.
Het kan voorkomen dat er zich nieuwe kanaaltjes vormen. De afsluiting is dan niet open gegaan, maar ze gaan er met een soort bypass omheen. Zou het wel even laten checken!