Zwanger of toch niet??

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sunnydays, 16 jun 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xReGgyy

    xReGgyy Actief lid

    8 apr 2022
    331
    220
    43
    Vrouw
    Zelf dan maakt het niet dat het zeker een innestelingsbloeding was. ;) Van alle bloedingen komt een innesteling het minst voor. Daarnaast blijft het feit dat je nu dan duidelijk positief had moeten testen als het een innesteling was.
     
  2. Sunnydays

    Sunnydays Lid

    16 jun 2024
    20
    0
    1
    Vrouw
    6/7 dagen na ovulatie
     
  3. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    54.256
    15.350
    113
    Nabij Utrecht
    Welke datum was dat?
     
  4. Sunnydays

    Sunnydays Lid

    16 jun 2024
    20
    0
    1
    Vrouw
    11e/12e
     
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    54.256
    15.350
    113
    Nabij Utrecht
    Dan was het 99% zeker geen innesteling want dan had je nu al zowat knal positief getest.

    Hoe zeker ben je van je ei rond de 5e? Heb je getempt?
     
  6. Sunnydays

    Sunnydays Lid

    16 jun 2024
    20
    0
    1
    Vrouw
    Ik heb vorige keren ook precies mijn eisprong gevoeld. Ik voel zelfs aan welke eierstok. En het klopt elke keer, elke keer 14dgn later ongesteld en elke keer andere kant erge steken… ondanks mijn lange en wisselende cyclussen.
    Dus ben benieuwd zou dus morgen of overmorgen ongesteld moeten worden

    Dus vandaar toen ik drie positieve testen had gehad en die tussentijdse bloeding, was ik helemaal blij…. Maarja…. Helaas!
     
  7. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.823
    3.135
    113
    Vrouw
    De pijn die gevoeld wordt is niet de eisprong zelfs maar de laatste groei van follikel.

    de testen die jij gedaan hebt (waarvan jij foto hebt gepost) waren niet positief. Clearblue is een welbekende merk maar de streepjes testen geven ongetwijfeld een tweede streep zonder dat dit van HcG is. Tussentijdse bloeding kan zomaar gebeuren. Ja, je hebt het niet eerder gehad maar t lichaam is geen robot. Het lichaam verandert en kan zomaar een tussentijdse bloeding hebben zonder enige andere reden.

    in je eerste post schrijf je dat je de bloeding 5 dagen na eisprong had en nu zeg je dat het 6-7 dagen na eisprong was. Zoals eerder al vermeld is. Het is geen regel dat er een innesteling bloeding plaats vindt. 9 van de 10 zwangerschappen beginnen zonder een innesteling bloeding te hebben.
     
  8. Sunnydays

    Sunnydays Lid

    16 jun 2024
    20
    0
    1
    Vrouw
    Wat bedoel je hiermee?? Ik weet dat niet iedereen het voelt.

    Bij een eisprong of ovulatie, hoe je het wil noemen, dan barst er een rijpe follikel en is het moment dat de eicel vrijkomt…
     
  9. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.823
    3.135
    113
    Vrouw
    Ik bedoel ermee precies wat er geschreven staat. De eisprong/ovulatie zelf voel je niet! Wat er gevoeld wordt is de laatste groei van de follikel.
     
  10. Shalom

    Shalom Fanatiek lid

    15 jan 2024
    1.049
    627
    113
    Ik hoor dit vaker hier. Maar ben oprecht benieuwd waar je dit op baseert. Als ik ernaar zoek vind ik steeds dat de pijn veroorzaakt wordt door het openbarsten van de follikel en het vocht wat vrijkomt.
    Niet iedereen voelt dat. En verder dat de groei ook gevoeld kan worden. Maar ik ben dus benieuwd waarom deze TS niet dat openbarsten zou hebben kunnen voelen.
     
    Mamav6 en Sunnydays vinden dit leuk.
  11. GabrielaH

    GabrielaH Fanatiek lid

    9 jun 2021
    4.823
    3.135
    113
    Vrouw
    Voordat de follikel openbarst groeit het eerst, dit kan spanning geven op je eierstok en daarmee pijn veroorzaken. En deze is in de meeste gevallen wat er gevoelt wordt. Het kan ook zijn dat er een bloedvaatje springt wat ook ovulatie spotting kan veroorzaken.

    De groei pijn voel je dus van te voren. Soms lukt het de ei niet eens om te springen maar je hebt wel die pijn gevoeld. Net als bij ovulatie testen. Je krijgt een piek maar het is geen vaste zaak dat de ei daadwerkelijk ook springt. Dus je lichaam probeert het een paar dagen later opnieuw.
     
    Shalom vindt dit leuk.
  12. Mamav6

    Mamav6 Lid

    28 mrt 2020
    98
    94
    18
    Vrouw
    Ik wil hier toch wel ff op inhaken.
    Ik merk zelf heel erg het verschil in het groeien van de follikel,en het springen ervan.
    Van de groei merk ik steekjes.
    Deze zijn heel mild.
    Als ik me eisprong heb voel ik echt een half uur tot een uur lang een lange gevoelige pijn onder in mijn buik.
    Zo'n beurs gevoel.
    Ik heb ook al een aantal keer een ovulatiebloeding gehad,na deze pijn.

    Dus er zit zeker verschil in.
     
  13. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.092
    1.692
    113
    Hier ook laatst nog met echo bevestigt dat ik óók napijn heb na de eisprong van het vrijgekomen vocht. Dat doet bij mij meer pijn dan het groeien-van. Hoewel dat ook zeker drukkende pijn geeft :)
     
  14. Chan12345

    Chan12345 Lid

    8 feb 2023
    7
    0
    1
    Hoi allemaal,

    Ik begin een beetje onzeker te worden. Ik heb sinds vandaag hele lichte streepjes binnen de afleestijd. Vanmorgen de eerste en daar zag ik een licht streepje. Zat me toch niet lekker dus heb vanmiddag wederom getest met 3 verschillende testen, wederom een licht streepje. A.s. vrijdag is mijn NOD. Heeft iemand van jullie een soortgelijke situatie? Moet ik me zorgen maken dat ik nog geen duidelijke tweede streep heb en alleen lichte streepjes?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  15. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    54.256
    15.350
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb al gereageerd in je eigen topic.
    Ik vind ze negatief.
     
  16. Sunnydays

    Sunnydays Lid

    16 jun 2024
    20
    0
    1
    Vrouw
    Inmiddels nog steeds niet ongesteld geworden…
    Frustrerend! En ook niet positief met de roze tests. Lichaam is flink in de war denk ik
    Zit nu op cyclusdag 78…. Nog nooit zo lang geweest!
     
  17. Shalom

    Shalom Fanatiek lid

    15 jan 2024
    1.049
    627
    113
    Vervelend zeg. Ik vermoed dat je eisprong dan niet is geweest.

    Maar binnenkort heb je een afspraak ivm mogelijk PCOS toch? Hopenlijk geeft dat meer duidelijkheid.
     
  18. Sunnydays

    Sunnydays Lid

    16 jun 2024
    20
    0
    1
    Vrouw
    Ja denk dan inderdaad mijn eisprong niet is geweest… moet wel anders was ik wel ongesteld geweest, maar zo gek voelde echt zoals altijd…
    Ja volgende week afspraak.. daar maar op wachten
     

Deel Deze Pagina