Zwanger na MMM

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Splitijsje, 19 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvdv87

    cvdv87 Fanatiek lid

    12 nov 2021
    2.284
    2.570
    113
    Vrouw
    Gefeliciteerd! Fijn dat het allemaal voorspoedig is gegaan en dat hij thuis weer lekker aankomt. Heerlijk genieten nu !
     
    Delila88 vindt dit leuk.
  2. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.827
    9.595
    113
    Vrouw
    Lieve @Delila88 van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon❤️

    Doordat het niet (meer) zo actief hier is en het niet krijgen van meldingen, vergeet ik soms even hier te checken. Sorry!

    @Staffie84 ach jeetje wat ontzettend verdrietig.. we zetten alle hoop in op het levende kindje. Heb je inmiddels weer een echo/check-up gehad?
     
    Delila88 vindt dit leuk.
  3. Aafje80

    Aafje80 Actief lid

    10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw
    Ooh Staffie wat verdrietig dat je dan in 1 week afscheid neemt van je fertiliteitsarts, een heuglijke mijlpaal, maar dan een paar dagen later dit slechte nieuws te verwerken krijgt bij de VK.. Ik hoop zo dat het naar omstandigheden goed met je gaat?
     
  4. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.827
    9.595
    113
    Vrouw
    Hi meiden, ik wil even laten weten dat ik vorige week vrijdag 02-02-2024 ben bevallen na een pijlsnelle bevalling van kleine M.axim. Hij weegt 2675 gram en maakt het gelukkig goed!♥️ We mochten zondagavond al naar huis vanuit het Radboud, met de nodige instructies waarop te letten. Het meest gunstige scenario waar we niet op hadden durven hopen, maar werkelijkheid werd. Wel moeten we over een aantal weken weer met hem op controle bij de kindercardioloog en zullen dan weer een groot deel van de middag onder de pannen van het Radboud zijn.
     
    Dubbelgeluk, Asil, Aafje80 en 6 anderen vinden dit leuk.
  5. Lielieke

    Lielieke Actief lid

    3 apr 2023
    111
    117
    43
    Vrouw
    Proficiat met jullie zoontje! Geniet van de kraamperiode!
    Mijn 9 februari kindje zit nog steeds in mn buik, ze test ons geduld al :o:
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  6. JosjeM

    JosjeM VIP lid

    4 jun 2017
    10.827
    9.595
    113
    Vrouw
    Spannend! Ik ben 2 februari ingeleid, een weekje voor de uitgerekende datum. Ook 9 februari haha.

    Ik ben benieuwd waneer jullie baby’tje zich aandient!
     
  7. Nylla

    Nylla Fanatiek lid

    20 mrt 2022
    1.341
    1.221
    113
    Vrouw
    Hi Josje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoontje!
    En wat fijn dat het meest gunstige scenario werkelijkheid geworden is :) ben echt zo ontzettend blij voor jullie! Hopelijk kun je nu fijn genieten van jullie zoontje en je kraamperiode. Veel geluk samen!
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  8. Nylla

    Nylla Fanatiek lid

    20 mrt 2022
    1.341
    1.221
    113
    Vrouw
    Hoe gaat het met de andere meiden hier? Alle kersverse mama’s en mama’s to be :)

    Hier gaat het goed, kleine groeit goed en doet het goed. Ik kan soms niet geloven dat hij alweer ruim drie maanden is. De tijd vliegt!
     
    Aafje80, cvdv87 en JosjeM vinden dit leuk.
  9. marie92

    marie92 Bekend lid

    15 okt 2022
    665
    664
    93
    Vrouw
    Hier ook alles goed! Beau is een mega lieve en tevreden baby. Huilt echt bijna nooit, en slaapt de nachten al door(!!!!) Om 22.30 zijn laatste voeding en dan meldt hij zich pas weer rond 07.00.
     
    Delila88 vindt dit leuk.
  10. marie92

    marie92 Bekend lid

    15 okt 2022
    665
    664
    93
    Vrouw
    Gefeliciteerd! En wat heerlijk dat jullie thuis mogen zijn ♥️
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  11. Aafje80

    Aafje80 Actief lid

    10 dec 2022
    287
    302
    63
    Vrouw

    Gefeliciteerd lieve Josje! Wat ben ik blij voor jullie dat het het gunstigste scenario is geworden en de kleine man inmiddels thuis is. Wat zul je ontzettend bewust van hem genieten met de rest van je gezin.
     
    JosjeM vindt dit leuk.
  12. Delila88

    Delila88 Actief lid

    23 jan 2023
    396
    396
    63
    Vrouw
    Hi lieve mama's,

    Ik kwam hier even spieken maar iedereen is druk met de baby's denk ik! :roflmao:

    @JosjeM nog gefeliciteerd! Hoe gaat het nu met de kleine en met jullie? En zijn de oudste twee gewend aan hun broertje?
    @Aafje80 hoe gaat jouw zwangerschap? Hoe ver ben je nu?
    @marie92 wat heerlijk joh dat Beau al doorslaapt! Met hoeveel weken deed ie dat?
    @Lielieke wanneer is jullie kindje geboren? Is het allemaal voorspoedig gegaan?

    Hier gaat het goed. Kleine man is nu ruim 8 weken en een heel relaxed ventje dat graag slaapt! Alleen 'snachts tussen 03:00 en 07:00 maakt ie er graag een feestje van hahaha! Dan wil ie graag drinken maar ook veel windjes... Probeer nu al een tijdje de nachtvoeding af te bouwen en overdag een ritme aan te houden zodat ie snachts eigenlijk niets nodig heeft, maar het doorslapen lukt nog niet echt. Hij is natuurlijk nog klein, maarrrr... ik verlang wel weer een beetje naar avonden voor onszelf met de kids op bed haha! We gaan nu elke avond vlak na onze dochter naar bed (rond 20:00) en geven dan de fles aan de kleine en dan rond 21:00 slapen wij ook want om 00:00 weer en om 03:00 dus weer. Anders houden we het niet vol die korte nachten. Verder zijn we echt gezegend met die lieverds en doet grote zus het ook super goed! Die zit lekker verhaaltjes voor hem voor te lezen en wil hem graag vasthouden (het liefst als een pop) haha!

    Liefs voor iedereen!
     
    cvdv87 vindt dit leuk.
  13. marie92

    marie92 Bekend lid

    15 okt 2022
    665
    664
    93
    Vrouw
    Ahh! Wat heerlijk!!

    Beau slaapt sinds een week of 4 door dus toen hij 9 weekjes was. We houden overdag inderdaad een schema aan en dat werkt heel erg goed! Deze week moet ik weer beginnen met werken. Blegh zo geen zin in! Haha, wanneer begin jij weer?
     
    Delila88 vindt dit leuk.
  14. cvdv87

    cvdv87 Fanatiek lid

    12 nov 2021
    2.284
    2.570
    113
    Vrouw
    Ahh ja, dat zijn wel pittige nachten idd. Groot gelijk om dan lekker vroeg je bed in te gaan. Dan pak je toch nog wat uurtjes! Hier ging ons zoontje ook relatief lang door met de nachtfles. Die ging er pas met 14 weken van af. Twee weken later ging ook de late avond fles er af. Hij slaapt meestal van 18.30-5.30
    Met wat onderbrekingen in de nacht omdat hij zoekt naar z’n speentje of gewoon even contact wil.

    zo lief dat jullie dochtertje verhaaltjes voor leest. Daar kun je toch uren naar kijken, de kinderen samen!
    Onze dochter is ook voortdurend met haar broertje bezig. Hij lacht enorm veel om haar. Heerlijk. Vandaag is al hij alweer precies 6 maanden. Het gaat zo snel :eek:
     
    Delila88 vindt dit leuk.
  15. Delila88

    Delila88 Actief lid

    23 jan 2023
    396
    396
    63
    Vrouw
    @marie92 oehhh wat lekker! Onze boy is vandaag 9 weken dus wie weet wat er vannacht gebeurt..... haha!!
    Wat spannend dat je weer gaat werken! Je werkt voor jezelf toch? heb je een externe opdracht dat je ergens heen moet? Heeft Beau opvang of heb je een andere regeling?

    Ik heb nog geen startdatum (nog geen nieuwe opdracht), mede ook omdat boyke pas per half augustus plek heeft voor de opvang... Ik bel wel regelmatig, maar vooralsnog weinig plek. En dan kan je zo weinig he? Omdat onze dochter per begin juni naar de basisschool gaat, overwegen we nu dat ik pas weer ga werken per 1 september. Dan heeft zij eerste weekjes rustig basisschool gehad waarbij ik haar op tijd kan halen en hebben we ook de zomervakantie gecovered (wel intens haha!) en dan kan de kleine man ook rustig nog 2 weekjes wennen op de opvang. Maar ik moet ook maar even kijken of ik daar zelf blij van wordt. Ben gek op die 2, maar weer werken en wat meer volwassenentijd vind ik ook fijn. En vind het soms ook wel gedoe dat ik alles moet afstemmen met mijn man: zelfs tandartsafspraken moet ik goedkeuring voor krijgen.... Maargoed. Zonder opvang ben ik ook nergens. Hoe gaat dat bij jullie?

    @cvdv87 OMG 6 maanden!! hou op... Gaat echt zo snel! Ik kan nu ook al soms in huilen uitbarsten bij het idee dat ie alweer 9 weken is! HAHA! Ik werd ook zo nostalgisch en dramatisch bij het idee dat de kraamtijd alweer voorbij is en dat hij zo groot wordt enz... Toch wel heel bewust van het feit dat het de laatste keer is en wat gaat het snel!
    Ahhh wat lief dat je zoontje zo naar haar lacht! Ze voelen het echt al aan wie kindjes zijn en wie niet, ook al zijn ze nog zo klein he? Ons zoontje kijkt ook al zo geïnteresseerd naar zijn zus. Echt bijzonder! Dan was al dat ge-icsi toch niet voor niks ;)
    Zitten jullie al weer in een goed ritme met werk/ sociaal leven/ sporten enz? Ben benieuwd!
     
    cvdv87 vindt dit leuk.
  16. cvdv87

    cvdv87 Fanatiek lid

    12 nov 2021
    2.284
    2.570
    113
    Vrouw
    Dat ge-icsi was zeker niet voor niks! Echt, ik zou alles zo weer over doen! Ik was eerst heel duidelijk met mijn gevoel dat we compleet zijn. Ineens toen hij 3 maanden was, kreeg ik een twijfel… zijn we echt compleet ? Mijn hart zegt dat er ruimte zat is voor nog zo een wonder, alleen mijn verstand zegt dat het goed is zo. We hebben 2 hele
    Mooie kindjes mogen krijgen, zijn gezond. Wat willen we nog meer ?
    Maar wat je zegt, je bent je zo bewust van het feit dat alles de laatste keer is… dat maak je soms zeker heel emo!

    Ik ben vorige maand weer begonnen met werken, toen O. 5 maanden werd. Eigenlijk zit ik sindsdien weer helemaal in het gewone ritme. Sporten staat nog op een wat lager pitje. Met 6 weken na de bevalling rustig aan begonnen met hardlopen. Maar blijf toch wat last van m’n heup/berken houden. Misschien maar eens naar laten kijken.. dus her hardlopen even on hold! Wandelen doe ik veel en probeer zo een 3x per week thuis wat te doen aan buikspier oefeningen en beetje kracht training.

    als je de mogelijkheid hebt, is het echt een meerwaarde om de eerste periode er voor je dochter te kunnen zijn als ze naar de basisschool gaat. Mijn dochter werd 4 jaar een kleine 2 maanden na de geboorte van ons zoontje. Heb de eerste 3 maanden haar zelf kunnen halen en brengen elke dag. Vond het heerlijk voor ons allebei! Tis echt een mijlpaal en voelt zo fijn om dat samen te doen. Dus als je kan, zeker doen !!
     
    Delila88 vindt dit leuk.
  17. Lielieke

    Lielieke Actief lid

    3 apr 2023
    111
    117
    43
    Vrouw
    Ik ben op 5 dagen overtijd ingeleid! Onze dame had echt geen zin om te komen. Ook heeft de inleiding lang geduurd. 22uur in totaal, eeeecht geen zin om te komen!

    Het is een flinke grote dame. We vermoeden nu wel dat ze reflux heeft, dus we gaan naar de kinderarts volgende week… heel zielig om ze zo pijn te zien hebben…

    Zo leuk dat grote zus verhaaltjes voorleest bij jullie!
     

Deel Deze Pagina