hier al emo-weekendje achter de rug. vandaag exact 1 jaar geleden werd ik mama van N*, het is ontzettend moeilijk vandaag en zeker nog in zwangere toestand (hormonen a volonté) Heb besloten toch maar te gaan werken en denk dat ik daar wel goed aan heb gedaan. Vanavond gaan we op het gemak gewoon gezellig buiten eten en ga nog langs de ballonwinkel stoppen voor een ballon met een boodschap omhoog te kunnen laten, kunnen we L erbij betrekken.... het kerkhof zal voor na mijn zwangerschap zijn (kan ik nu even mentaal niet aan)
Joehoe, das schrikken, beterschap voor je moeder Dreamz, de as kan ook frustrerend zijn wanneer je t hartje (zeker nog zo vroeg) niet gelijk kan vinden, hou je daar rekening mee ? Puckje, luister naar de kraamhulp, laat je nog ff verwenne. Y3o, mooi he dat die verwondering nog blijft ;D Ik ben ook zo''n scharrelaar, allemaal gebruikte spullen met een verhaal. Eindelijk zon, mag ik werken vandaag ;P, zit gelukkig wel op de fiets tussendoor
Hi dames, Joehoe, sterkte met je moeder.... Wat schrikken. Hoop dat je snel uitslag hebt over wat het kan zijn en hoe te behandelen. RM, ik zie ook erg op tegen het schoolritme.... Ik kan me voorstellen met jouw nachten... Deze week probeer ik ze nog door moeders te laten thuisbrengen... Elpie, wat n emotionele dag, mooi van die balon, ik kan me voorstellen dat je in jouw toestand niet nr de begraafplaats gaat. Neem je tijd, leun op familie en vrienden en praat er veel over. Hier kan het ook..... @ hier, zo veel reacties op de naam, voor ons n dubbele betekenis mr dat weet niet iedereen! Hij is superzoet en gemakkelijk! Ben erg zwak door de fluxus & narcose en heb extra kraamzorg. 9 pond, fluxus en narcose waren voldoende om de bv niet te laten slagen... Geef nog 1 keer mr hij drinkt op aanraden van verloskundige en arts nu al 100-130 ml per keer... Dat kon ik niet maken in zo'n korte tijd na de fluxus. Ik heb het erg moeilijk mee gehad mr koester nu m'n 1 keer per dag... Voordeel is dat mijn man de nachten heeft gedaan nu ik zo slap ben! Eindelijk waardering voor alle gebroken nachten met die andere 2! Alf, zie hierboven van moe zijn. Elke bv voelde ik de energie uit me stromen en ik herkende het gevoel meteen van m'n eerste fluxus. Ik kan me met nog 2 kids niet veroorloven me zo te voelen... Ren de hele week van tennis nr zwemmen nr ophalen etc.... Ik verlies overigens nog veel bloed en ben bang dat er net als de eerste keer weer n rest is achtergebleven. Ik moet volgend week naar de gynaecoloog ivm de zwangerschapsvergiftiging dus ga het dan vragen. Heb besloten dat ik sowieso binnen 6 mnd naar dokter E wil voor hysteroscopie. Niet weer jaren met n rest in m'n baarmoeder lopen. Ben jij al geweest?
Hallo allemaal, ik kom weer eens langs Puckje van harte gefeliciteerd!!!!! Dreamz, het gaat goed bij jou he, helemaal super Ik ben niet veel meer op internet te vinden. Mis ik zomaar goed nieuws Onze meid doet het goed, of lijkt/leek het goed te doen Ik maak me zorgen. Ze groeit hartstikke goed. Maar we gingen met haar naar het Radboud voor bloedpuntjes. Die zijn niet meer verschenen. Er is toen hb geprikt bij haar. Dat was 5,5. Dat is mogelijk te wijten aan de vroeggeboorte en zou dan verholpen kunnen worden met medicatie. Zeven weken medicatie gehad hiervoor, resultaat 5,7. Dat is dus niet goed. We zijn met de medicatie gestopt, omdat het niet helpt. Omdat papa Turks is, wordt er gedacht aan thalassemie, een bloedaandoening die ernstig kan zijn (een vorm ervan wordt getest met de hielprik). Papa zou drager kunnen zijn (heeft geen klachten). Omdat ik van noord-europese afkomst ben, denkt men dat ik geen binding met die aandoening heb. Dat zou dan kunnen betekenen dat onze meid ook alleen drager is met wat beheersbare klachten. De aandoening zelf niet kan ze dan niet hebben. Maar ik ben nogal getint voor een Europese, mijn huid is donkerder, tepels enz zijn bruin ipv roze, tandvlees is donkerder. Dat komt waarschijnlijk van moeders kant. Moeder is gewoon licht van huid, oma was ook donkerder. Moeder kampt met bloedarmoede die niet verdwijnt. Zou het dan toch dat er mediterane voorouders zijn en kan ik dat gen ook hebben? Misschien ver gedacht, maar het zorgt voor onrust bij me. Het kan een nare ziekte zijn. Deze week opnieuw bloedprikken bij Eva in het Radboud en dat wordt dan onderzocht in Leiden. Hopelijk valt het allemaal mee.
Akelig Puckje dat bloedverlies, laat het goed controleren. Kan me voorstellen dat de bv dan moeilijk gaat, dat wordt ook van bloed gemaakt....wanneer je je beter voelt is relacteren met een lactatiekundige nog een optie, maar ik kan me voorstellen met je drukke leven dat je met pijn in je hart stopt. Hoop dat je nog een tijdje van die ene voeding kan genieten. Hey Meleka, arme Eva, maar merk je ook dat ze zo''n lage hb heeft ? slaapt ze veel ofzo. Wanneer weet je meer? ik hoop dat het uiteindelijk meevalt voor jullie...
Nee, we merken niets aan haar. Hoewel.... We zeggen altijd ze is klein (is wel hard aan het bijfietsen), maar o zo sterk en gezond. Wat is veel slapen.... Ze slaapt van 23.00 uur tot 7.00-8.00 uur (van het weekend 10.00 uur we dachten van elkaar dat we eruit waren geweest voor haar voeding ), flesje en verschonen en dan direct nog eens een uurtje of 3. Voor de rest, als ze 2 uur op is, dan wordt het toch wel hoog tijd voor haar slaapje (al is ze het daar zelf niet altijd mee eens). Ik weet dat er babietjes zijn die niet na iedere voeding slapen. Eva dus wel. Niet heel lang. Ik vind haar soms wel bleekjes kijken. Niet altijd. En de laatste tijd heb ik wel eens opgemerkt dat ze soms wat slap aanvoelt op de arm. Tijd voor een dutje is het dan. Weet niet of dat normaal is. Aan de andere kant is ze heel krachtig. Misschien is er iets heel anders, onschuldigs, aan de hand. Kom nu ook wel weer een beetje tot rust. Niet direct van iets ergs uitgaan
Hoi dames, Is dit draadje nog open voor nieuwe leden? Ik zou graag mijn verhaal willen delen . Wat een heftige verhalen komen hier trouwens voorbij! Mijn verhaal is gelukkig wat minder heftig. Voor ik zwanger werd van de eerste, heb ik in een half jaar tijd 3 mk gehad. Ik had het 'geluk' super snel zwanger te worden, maar de pech dat het steeds mis ging. De zwangerschap van m'n zoon, waarbij ik de eerste maanden af en toe bloedverlies had, was daardoor erg spannend, dat snappen jullie wel. Met deze geschiedenis in ons achterhoofd besloten we al vlug weer opnieuw te willen gaan proberen voor een tweede. Je kunt immers niet voorspellen hoe lang het gaat duren voor het weer 'goed' raak is. Al heel snel ben ik weer zwanger geworden, hoera! Helaas (nog?) geen roze wolk voor ons. Ik heb veel buikpijn, zowel van de spanning als (hopelijk) van de zwangerschap. In week 7 de echo, dus nog twee spannende weken te gaan. xo
Hoi meiden, even snel want ik moet zo weg. Ik had een angelsounds gekocht en vandaag binnen gekregen. Uiteraard gelijk geprobeerd en na een beetje zoeken heb ik ukkie gevonden. Hartje klopte flink en af en toe hoorde je schopjes of dat hij/zij weg zwom, zo bijzonder! Ben echt blij met dat ding, kan ik af en toe even luisteren als ik weer eens onzeker ben Jammer dat die echo apparaten zo duur zijn hihi.
Dreamz, fijn dat de as goed werkt en je t hartje goed kon horen. das een hele geruststelling ;D Ukkepukke, klets lekker mee, wij kennen helaas de ervaring dat t niet altijd makkelijk gaat....en de spanning van weer een nieuwe zwangerschap maar hier ook goede ervaringen en resultaten gelukkig. Dusss het kan heel goed ook goed gaan deze keer Ukkepukke en we hopen met je mee ! Enne, hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap
Ukkepukke, welkom en gefeliciteerd. We weten hier allemaal hoe zenuwslopend het is. Ik duim dat het allemaal goed mag gaan deze keer. Dreamz, wat fijn dat de AS werkt, ik vond de eerste keer super spannend! Gewoon veel echo's aan je VK vragen! Meleka, wat n zorg toch weer, dat je dochter zo goed slaapt kan wel hoor, deed m'n dochter ook. Denk niet dat dat te lang is. Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben. Liefs
Vraagje nog: Heeft iemand nog ervaringen met zo'n bewakingsmatje. Die van mij (Angelcare) lijkt stuk te zijn... Goed merk / niet te duur... En hoe krijg ik m'n banner goed... De vorige keer heeft Alf me geholpen mr heb geen idee!
Je banner, moet je een nieuwe maken knippen en op zp in je handtekening plakken. Succes RM, fijn dat t rustiger gaat bij jullie, hoop dat t zo blijft Nog vakantieplannen ? Joehoe, hoe gaat het met je moeder ? Meleka, fijn dat je er rustiger onder bent, wat het ook is, Eva is een klein maar vooral sterk meisje en ook nog van het sterke geslacht ;P En onze Eva.... Is zo'n genot om naar te kijken, ze wordt echt gekoesterd. 1jr is een leuke leeftijd, zijn geruster omdat ze steviger is en haar immuumsysteem goed ontwikkelt heeft. Ze ontdekt zo veel op een dag, brabbelen, staan, van alles aanwijzen en ze vermaakt zichzelf prima zolang we in de buurt zijn. Echt genieten! Fietsen vindt ze ook leuk en ze heeft een koddige helm.
Meleka, ik herken het getob. Nog los van of ze de aandoening echt heeft, is 'de angst' heel dichtbij, merk ik. Al het verlies doet iets met je. Hopelijk valt het allemaal erg mee!
Meleka, jeetje wat een verhaal, ik kan me je zorgen helemaal indenken. Ga er maar vanuit dat het niets ernstigs is, ik hoop dat jullie snel gerustgesteld kunnen worden! Hier: met mn mams is het ok. Ze ligt nog steeds in het ZH en ze houden haar goed in de gaten. De vraag is of ze geopereerd moet worden of niet... ik hoop dat ze eind deze week meer kunnen zeggen. Ik hoop niet dat ze moeten opereren, want mn mams heeft echt van alles en veel medicijnen... hoe minder gedoe aan haar lichaam hoe beter...
@Joehoe: hoe is het nu met je moeder? @Puckje: Jammer van de BV kan me voorstellen dat je het jammer vindt. Maar wat niet wil, wil niet. Je lichaam heeft het zwaar genoeg. Hoop voor je dat er niet weer een rest zit. @Meleka: wat naar, hopelijk blijkt eva het niet te hebben of alleen drager te zijn. @Dreamz: Fijn he AS!! Vond het echt de beste aanschaf in jaren. Heeft me door veel moeilijke momenten gesleept. @ukkepukke: Welkom! en gefeliciteerd, succes met de zenuwslopende dagen tot de eerste echo! Hier: Mijn kleine mannetje heeft veel last gehad van de warmte, hij is er ook nog verkouden bij, dus moeilijk slapen van de warmte en zich dan ook nog wakker hoesten, zo zielig. Gister was hij zo oververmoeid, huilen huilen huilen. Het was alleen maar goed als ik met hem rond liep. Gevolg van 19.00 tot 21.30 met hem rond gesjouwd niet gegeten en bekaf, om 21.30 kwam manlief thuis en die nam het toen over, kon ik kolven. Vandaag is tot dusver gelukkig beter verlopen.
Y30, dankjewel, ik ga eens googlen! Ja dr AS is echt een super investering, echt genieten als ik dat kleintje hoor, heerlijk!