Hiken in IJsland - zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tessa1991, 11 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tessa1991

Tessa1991 Niet meer actief

Hallo allemaal, ik heb een vraagje. Ik ga over twee weken hiken voor 8a dagen in IJsland. Ik ben dan bijna 2 maanden. De hike staat echt al een jaar gepland en ik ben wel van om te gaan. Zouden jullie dat ook doen? Zijn er anderen die dit ook hebben gedaan (of iets dergelijks): nog tips?

2. Nala010

Nala010 Fanatiek lid

14 jan 2009
    2.641
    1
    36
    Overleg is met je VK, ik weet niet hoe hoog je in IJsland zit mbt tot de bergen, had begrepen vanaf een bepaald deel in hè zwangerschap je beter niet te hoog in de bergen kan zitten.

Verder 1 tip: geniet ervan en heel veel plezier!!! :)

3. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    Je kan gerust gaan hoor! Ik ben met 12 weken nog op wintersport geweest. Jouw baby zit t/m 12 weken veilig verstopt achter jouw schaambeen en als je valt is de kans klein dat er iets gebeurt.

Je vaste verblijfplaats liever niet boven de 2000 meter. Maar een tijdje hiken boven de 2000 meter is geen probleem... Zijn de bergen wel zo hoog in Ijsland?

ik ben trouwens tijdens de wintersport ook loeihard onderuit geskied door iemand anders en was erg bang dat er iets mis zou zijn. Gelukkig heeft ons beepje er geen las van gehad ;)

4. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    Ik neem aan dat het geen kwaad kan hoor meid, je kan idd altijd even je vk vragen.
    Wel goed luisteren naar je lichaam hoor! Ik was zo enorm doodmoe met 2 maanden, hoop dat jij je dan nog wat fitter voelt! :p

5. Tessa1991

Tessa1991 Niet meer actief

Dank voor de reacties! Ik hoop dat ik me goed voel. Dat zou wel heel fijn zijn :) Ik ga ervan genieten

6. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    ben zelf de vijfde maand in nieuw-zeeland geweest. veel gewandeld in de bergen en ook n gletsjertocht gemaakt, gezwommen op ruwe zee met dolfijnen etc. was geen probleem volgens vk bij gezonde zwangerschap. ging prima, heb wel bij georganiseerde tochten netjes gemeld en me aan hun eventuele adviezen gehouden.

7. Piepie

Piepie Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.253
    1
    36
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik ben met 27 weken zwangerschap nog gaan grot snorkelen en ben opzoek gegaan ( snorkelen ) naar zeeschildpadden op open zee.
    Zolang je je zelf goed voelt en fit bent is er niets aan de hand, zolang je dus maar wel meld dat je zwanger bent.

8. moradora

moradora Fanatiek lid

6 mrt 2013
    1.310
    6
    38
    verzorgende
    Provincie Groningen
    lekker gaan hoor. ik ben met 8 weken gaan skieen, wel wat vermoeider maar ach dan rust je wat meer.
    ben ook keihard onderuit geskied en op mn buik gevallen (notabene door mijn tante) en dan maar doen alsof er niks aan de hand is terwijl man mij bezorgd kwam helpen hihi.

gewoon naar je lichaam luisteren en genieten zou ik zeggen.

9. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Als jouw lichaam gewend is aan zulke activiteiten zou ik het gewoon doen hoor! Wel ff navraag doen bij je VK of je nog ergens op moet letten.
    Hopelijk heb je dan lekker de energie, en zit je niet in de "1e-3-maanden-en-voel-me-verrot-dip".
    Geniet er van meid, ben wel beetje jaloers op je, zou ook zo graag eens naar IJsland gaan! Veel plezier!

10. Bri

Bri Niet meer actief

Kwaad kan het niet; IJsland is voor zover ik me kan herinneren (ben er één keer geweest, prachtland!) nergens zo hoog dat je je zorgen zou moeten maken om te ijle lucht.

Maar als ik me bedenk hoe moe ik was rond 2 maanden, dan denk ik: wat zonde dat dit nu net samenvalt. Ik had het niet gekund, hiken op die termijn. Ben toen wel een paar dagen naar Berlijn gegaan. En ik wilde 's middags een dutje doen, en 's avonds na het eten meteen naar bed. Ik hoop dat het voor jou beter vol te houden is, niet iedereen heeft zo'n last van de vermoeidheid.
    Tip: check of er gelegenheid is om extra te rusten, mocht het nodig zijn.

Deel Deze Pagina