hallo allemaal ben nu maar een beetje in de tuin bezig, de planten ff snoeien voor de winter klaar maken, want verveel me zo me ventje is aant leren voor zijn examen voor morgen, met proefexamens gister gewoon kei zwaar zakken en nu naar 10 minuten wat lezen met nog een proefexamen gewoon maar 2 fout hebben! ik heb echt bossen qua planten staan, ziet er niet uit nu ze gesnoeit zijn maar mag dit eigenlijk wel? ik heb zoiets roken kan zogenaamd ook allemaal kwaad, een vriendin van mij heeft zelf af en toe een joint gerookt in haar zwangerschap en die heeft 2 stik gezonde kinderen! kijk ik rook een sigaretje ben gezonder gaan eten, drugs gebruik ik niet en heb ik nooit gedaan, maar beetje in de tuin bezig zijn moet toch kunnen? het is ook wat ben je een keer een weekend vrij en dan verveel je je?// ik moet wel zeggen dat ik af en toe ff moet gaan zitten hoor, want met omhoog komen beetje dizzie in me hoofd? waar kan dit vandaan komen? iemand een idee verder jullie nog plannen voor vandaag? liefs joanita
Ja je mag in de tuin werken, zou niet weten waarom niet. Wel opletten als je in de aarde gaat wroeten ivm kattenpoep (toxoplasmoseverhaal) dan kun je beter even handschoenen aantrekken. En roken kan niet "zogenaamd" kwaad, het kan echt kwaad. Is jaaaaaaren onderzoek naar gedaan.
het zal er dan ook wel aan liggen hoeveel dat je rookt neem ik aan?@?@?@?@?@ ik rook namelijk helemaal niet zo veel meer rook er mischien 8 op een dag, om beetje de stress te onderdrukken liefs joanita
Meid, die discussie ga ik niet aan, het is jouw kind, niet het mijne. Er zijn al genoeg topics over roken. Het is bewezen slecht, aan jou de keus wat je daar mee doet. Fijne zwangerschap!
jij ook ik zie dat je bijna uitgerekend bent veel succes met de laatste lootjes ik leees het wel als je zoon/dochter geboren is ( weet ff niet of het er nog bij staat) liefs joanita
Weet je... ik ga de discussie ook niet aan maar ik zeg het je gewoon één keer... Nee, het maakt niet uit hoeveel je rookt. Roken is bewezen schadelijk voor je ongeboren kind (5, 10 of 20 maakt niet uit!). Stress onderdrukken doet roken niet. Hooguit dat het idee van stoppen stress doet toenemen maar dat bepaal je natuurlijk echt zelf. Mind over body! Doe jezelf een plezier en stop! (heb ik ook gedaan!)... Je vergeeft het jezelf nooit als er straks iets is met je kindje! En een joint roken tijdens de zwangerschap? Tja, als je van gokken houdt..
Die vriendin van jou heeft stikmazzel gehad dan, alhoewel het nog afwachten is of er op langere termijn geen schade zichtbaar wordt.... Hetzelfde met roken tijdens de zwangerschap: de gevolgen daarvan zijn niet altijd direct zichtbaar en sommige vrouwen hebben mazzel dat hun kids gezond zijn en blijven, maar even kort wat gevolgen van roken tijdens de zwangerschap: te licht geboortegewicht (met alle nadelige gevolgen van dien), ademhalingsproblemen en stoornissen bij je kindje (astma e.d.), hersenbeschadiging en leerstoornissen... Maakt niet uit hoeveel je rookt: de ex van mijn man is direct gestopt toen ze wist dat ze zwanger was en had alsnog een pikzwarte placenta. Dochterlief had een lichte vorm van astma waar ze door zorgvuldige therapie voorlopig overheen gegroeid lijkt te zijn, maar toch... Ja, er zijn ook een boel situaties waarin er niets aan de hand lijkt, waarin placenta wel mooi schoon lijkt, maar: wil je daarop gokken? Of neem je het zekere voor het onzekere? Wat betreft de tuin: gewoon lekker doen, maar bij wroeten in de grond idd liever even handschoenen i.v.m. toxoplasmose in dierenontlasting. Verder zijn er aan werken in de tuin geen risico's, behalve dat je natuurlijk, zoals bij elke fysieke belasting, even een tandje lager moet dan je normaal gewend bent,
In de tuin werken mag gewoon hoor. En rooken ..... Moet je zelf weeten maar Het is gewoon HEEEEEL ERG SLECHT! Ga maar eens leezen op internet wat de kleine hier aan over kan houden. En van die stres de eerste paar weeken van het Stoppen met rooken .. daar zal je kleine niks aan over houden hoor! Als iemand een JOINT rookt in de zwangerschap vind ik het een IDIOOT! Niemand geeft een baby een sigaret joint of biertje/wijntje dus doe dat zelf dan ook niet als de kleine in je buik zit!
Over roken ga ik het maar niet hebben, ik geloof dat iedereen weet wat ik daarvan vind En als je in de tuin werkt, even handschoenen aan als je in de grond zit te wroeten, en als je gewoon boompjes snoeit hoeft dat niet.