Hallo meiden, Na 4 jaar proberen, waarvan bijna 3 jaar in de mmm, hadden we vorige weer eindelijk een positieve zwangerschapstest in onze handen! We zijn natuurlijk ontzettend blij, maar sinds drie dagen heb ik bruine afscheiding. Ik heb gisteren en een week geleden hcg laten prikken en de waarde is enorm gestegen (gelukkig) van 85 naar 2050 . Voel me wel echt zwanger (misslijk, moe, pijnlijke borsten) maar de bruine afscheiding blijft. Volgens de arts kan ik niks anders dan afwachten, het wordt een miskraam, of het gaat goed.... Heeft iemand dit ook meegemaakt? Wordt zo langzamerhand beetje gek van de onzekerheid....
Yep heb ik ook gehad! Bij 9 weken heb ik 2 dagen bruine afscheiding gehad, beide keren alleen 's avonds eventjes en heel weinig. Had toen ook veel steken en lichte krampen, dus vermoed dat het een groeispurtje van de baarmoeder was. Heb toen twee dagen heel rustig aan gedaan en het is (daardoor?) bij die 2 dagen gebleven. Oftewel; bruine afscheiding kan van allerlei onschuldige oorzaken hebben, rood (vers) bloed is wel een reden om meteen de vk te bellen. Ook als de bruine afscheiding aanhoudt zou ik voor de zekerheid even je vk bellen, die kan je dan wellicht ook wat geruststellen. Goed in de gaten blijven houden en niet uitgaan van het ergste! Edit: sorry ik zie nu pas dat je al de arts hebt gebeld. Afwachten is inderdaad het enige dat je kan doen, en verder niet meteen zorgen maken, want bruin bloed is oud bloed, dus hoeft niets te betekenen!
ik weet niet of het zo handig is om zo,n vraag te stellen op een forum waar heel veel vrouwen zijn met verschillende verhalen , zo heb ik bijvoorbeeld een miskraam gehad die begonnen is met bruin verlies. maar zo zijn er ook vrouwen die de hele zwangerschap bruin verlies hebben en het niks betekent. dus ik denk dat je echt even moet afwachten en met 6 weken gewoon even een vroege echo vragen zo weet je gelijk waar je aan toe bent!
Hoi, Allereerst gefeliciteerd met jullie zwangerschap!! Ik hoop dat het voor jou hetzelfde uitpakt als bij mij. Ik had de eerste 16wkn geregeld bruine/roze/rode afscheiding gehad. Het was niet veel maar toch maakte ik me ook onwijs zorgen. De eerste 12 weken was het geregeld, daarna ongeveer 1x in de 2 weken en nu gelukkig niks meer. Mijn vk zegt bruin is oud bloed en dat moet er hoe dan ook uit. Ik hoop dat alles goed gaat voor je! Spannend!
Goed om te horen dat het goed kan gaan! Alleen, ik heb het de hele dag door, maar geen krampen of zo. Ik stel me idd maar gerust met de gedachte dat het niet rood is, en ook niet erger lijkt te worden. Ik gebruik trouwens wel utrogestan. Kan dat er iets mee te maken hebben?
ustrogestan kan je baarmoeder meer doorbloed maken en daar door dat je wat bruin verlies hebben, maar laats was er op een andere forum een vrouw die het ook gebruikte en die kreeg ook bruin verlies en helaas was dat bij haar geen goed teken !
weet je wat t is.... de arts heeft gelijk en je vraag hier stellen (wat ik wel begrijp hoor) kan je wenig helpen of je krijgt misschien valse hoop of je krijgt valse angst... je kunt niet meer doen dan afwachten... en de artsen kunnen je niet helpen word het een miskraam kunnen zij er niks tegen doen... dus heel realistisch en super hard... gewoon hopen dat t goedgaat en afwachten maar... sterkte hoor!!! en hou je ons nog wel op de hoogte!!!
Ja, dat klopt ook wel. Ik weet ook dat er negatieve en positieve verhalen zullen zijn, zo is het nu eenmaal met bruin verlies aan het begin van een zwangerschap. We hopen het beste en vrezen het ergste.... Zal jullie op de hoogte houden.
Toen ik net 6 weken was heb ik 2 dagen bloeding gehad...ik schrok me rot natuurlijk en zeiden toen ook tegen mij; het kan 2 kanten op.. Ik kon niet afwachten en eiste eigelijk een echo...na alsnog 5 dagen nerveus afwachten kreeg ik een echo... hierop was te zien dat het vruchtje goed was ingenesteld en er zelfs al hartactiviteit duidelijk zichbaar was. Ook konden ze zien dat er nog wat vocht zat buiten de vruchtzak..(of te wel oud rest bloed) en dat is dus de reden geweest van mijn bloeding... Het stelde mij enorm gerust en ook toen ik een paar dagen later bruine afscheiding had maakte ik me ook geen zorgen omdat ik dus al wist dat het dat restbloed was (dit komt er soms nog uit) Dus murphy maakt je vooral niet druk....en vraag om een echo als je zo blijft tobben! succes meid!
Als het met 6 weken nog goed gaat, dan krijg ik sowieso een echo, is standaard bij een zwangerschap na een medisch traject, maar op dit moment lijkt dit nog erg ver weg...
hoe lang hebben ze je u geschat dan?? anders vraag je toch om een vervroegde... ipv bij 6 weken een week eerder ? want dat kan je wel veel rust brengen als ze zien dat t goed zit
Ik ben zelf 10 weken zwanger en heb 3 goede echo's gehad. Steeds had ik sowieso na de echo wat bruinverlies en soms zelfs rood. Ook heb ik veel last van obstipatie en dit zorgt ook (door het drukken) voor regelmatig bruinverlies. Op de echo was ook duidelijk nog oud bloed te zien. Zolang het niet gepaard gaat met krampen probeer ik mn zorgen wat te relativeren. Zelf heb je het niet meer in de hand dus het is een kwestie van afwachten. Goed voor jezelf zorgen en bij zorgen eventueel je gynaecoloog of verloskundige bellen.