Hi dames... De afgelopen dagen zit ik toch met een vraag en ik wil graag gebruik maken van jullie ervaringen! Momenteel ben ik al ongeveer 5/6 jaar aan de pil en slik de Ethinylestradiol/Levonorgestrel Sandoz 0,03 / 0,15 mg. Tot op heden nooit problemen mee gehad en ben echt een trouwe slikker; vergeet het zelden. Tot afgelopen zondag! De eerste dag van mijn laatste menstruatie was op 24 december (was op 21 december gestopt met de pil) en op de 28e ging ik weer aan de pil. Tijdens kerst was ik ziek (griep) en op 30 december ging ik naar de huisarts voor mijn klachten. Kreeg 2 antibiotica mee: fusidinezuur voor een ontsteking op mijn huid en 3 antibioticatabletten voor mijn griep (weet even de naam niet meer). Volgens de huisarts en de assistente veroorzaakten de tabletten geen wisselwerking op de pil, mits ik geen diarree kreeg. Nou niets aan de hand en ik werd vervolgens weer beter (zonder diarree of overgeven). Afgelopen zondagochtend ging ik naar de wc en na het plassen merkte ik was rood/roze bloederige slijmerige afscheiding op (sorry voor de details dames! ) en ook hadden we die ochtend seks met wat bloed en slijm als gevolg... Op maandag nergens last van gehad en dinsdagochtend weer na het plassen wat rood/roze bloederige slijm als afscheiding. Omdat iedereen in mijn omgeving zwanger is of wil worden, kreeg ik allerlei verhalen mee over innesteling etc. Dus ik een online calculator opgezocht en gecheckt: ja hoor! De innesteling zou op afgelopen zaterdag 11 januari moeten zijn geweest waarvoor de eicel op de 6e/7e bevrucht zou moeten worden (toen hebben wij ook seks gehad!). Nu heb ik de laatste paar dagen ook echt last van een opgezette buik, rommelige darmen(had ik heel erg last van afgelopen zondag!), hele opgezette borsten(heb zelfs lijntjes op mijn borsten door mijn BH) en voel me ook gewoon raar alsof ik ongesteld moet worden! Ik slik op vrijdag mijn laatste pil en verwacht maandag/dinsdag pas ongesteld te worden, dus zo vroeg last hebben van 'ongesteldheidssympomen' is voor mijn doen; niet normaal! Ik weet dat jullie natuurlijk ook niet de antwoord weten op de vraag 'ben ik zwanger?', maar ik wil graag weten of hier iemand ervaring mee heeft!? We willen absoluut niet zwanger worden, maar als het er is.. Is het welkom! Misschien dat de twee antibiotica samen toch een wisselwerking hebben veroorzaakt, of misschien omdat ik ziek was dat de pil minder betrouwbaar werd? Misschien is de pil wel door de jaren heen minder betrouwbaar geworden? Weet ik veel! Maar dit is niet normaal .. Toch!?
Hoi Monic, Nou het is wel grappig, want ik zit ongeveer met hetzelfde in dezelfde periode. Ik loop alleen twee dagen op je voor (vandaag laatste pildag). Ik was mijn pil 1 x vergeten vorige week dinsdag en de dag ervoor seks gehad. Maar dit zou geen probleem moeten zijn volgens de bijsluiter, omdat ik de pil alsnog geslikt heb en de dag erna gewoon verder ben gegaan met de strip. Wanneer je nog 7 dagen te slikken hebt is er geen reden tot overgaan op voorbehoedsmiddelen. Maar afgelopen zondag een enorme slijmprop in mijn urine (van 3 cm doorsnee) en witte vlokken. Maandag een heel klein beetje bloedverlies bij mijn afscheiding (eerst lichtrood, daarna nog een donkerbruin sliertje, toen wat roze afscheiding.. toen schoon). Sindsdien is de afscheiding schoon.. de vlokken in de urine vanochtend weer. Ik heb geen blaasontsteking, dat is getest. Al met al.. kan het dus ook die innestelingsbloeding zijn (precies een week voor ongesteld worden). Ik moet dat zondag worden. Bij mij duurt dat altijd even. In mijn geval zou het beetje bloedverlies nog kunnen komen door die vergeten pil (nam m na 12 uur 's nachts ipv 8 uur in de ochtend). Maar dan nog zou ik dat een late reactie vinden van mijn lichaam en ik heb dat nog nooit gehad na een vergeten pil. Al met al was ik ook ongerust. Ik kreeg ook een reactie op mijn verhaal dat iemand anders ook zwanger was geworden van vergeten pil in tweede week van de strip. Maar iedereen zegt dat de kansen heel klein zijn. Dus voor alsnog ga ik daar maar vanuit. Heb verder namelijk nergens last van. Het stomme is dat je zo moet afwachten. Want kansen mogen klein zijn, maar zolang er een kans is... houo ik er rekening mee. Een vriendin van mij in Amerika heeft kanker. Het type kanker dat ze heeft is heel agressief en inmiddels is het ook overal uitgezaaid. Zij had al PCOS voordat ze kanker ontdekte. Vervolgens kreeg ze zware chemo's en deed ze mee aan een onderzoek. Haar werd gezegd dat ze nooit meer zwanger kon worden. Nu had ze al een dochter van 21 op dat moment, dus ze had daar vrede mee. Totdat ze na een jaar van chemo's en dat onderzoek last had van haar darmen. Dit was vorig jaar. Ze kreeg een echo, bang voor uitzaaingen.. maar er zwom gewoon een kind in haar rond van 7 maanden. Nu moet ze dus beide dochters achterlaten. Het is er niet makkelijker op geworden. Maar ze was toen echt geshockt en tegelijk heel blij. Die dingen kunnen dus gebeuren!
Laten we binnenkort testen en dan horen we het wel... Verder niemand? Ervaringen!? Help ons Nou heb jij wel een pil vergeten... Ik niet echt! Dus ik snap het niet hoor ;(! Al ben ik niet zwanger, moet ik wel naar de dokter... Is natuurlijk niet normaal!
Met exact diezelfde pil ben ik zwanger geraakt. Al ben ik wel ziek geweest met buikloop dus was niet echt betrouwbaar. Maar als je dat niet bent geweest en he hebt hem verder trouw geslikt dan acht ik de kans klein.
Hoezo moet je naar de dokter? Om uit te vogelen waar je klachten anders vandaan komen? Ik heb morgenochtend een afspraak staan. Maar mijn vermoeidheid is al van langere tijd. Dus vandaar dat ik verder wil checken. Ik kan niet daardoor denken dat ik zwanger ben zeg maar. Ik heb trouwens wel gelezen van antibiotica en de pil, waardoor de pil minder goed werkt. Bron: Zwanger tijdens pilgebruik - Zwangerschapspagina Maar vaak staat dat vaak wel op de verpakking of bijsluiter van de antibiotica. Daar moest ik toen op kijken een paar maanden terug ivm blaasontsteking. Maar toen heb ik voor de zekerheid een tijd geen seks gehad. Ik wilde toen het zekere voor het onzekere nemen. Toch een giller dat ik nu de pil opeens vergat. Ik ben benieuwd wat bij jou de uitslag is.. laat je het weten? Zal ik ook doen. Ben inmiddels er rustig onder, maar gister voelde ik echt die spanning. Hoop dat jij ook rustig de week doorkomt, zodat je niet spontaan later ongesteld wordt door de spanning!
Nou het is neem ik aan niet normaal om zomaar een bloeding te hebben, niet in je stopweek en vooral niet na het klussen! Dus dan wil ik dat wel even na laten checken... Ik ben een pil niet echt vergeten, maar 1x tijdens de eerste week van de pil had ik het wel wat later ingenomen als normaal. Maar ik bedoel; dat kan toch geen oorzaak zijn Ja ik wil eigenlijk morgen al testen, gewoon om met een rustig gevoel te kunnen wachten. Ik lees heel vaak dat sommigen heel vroeg al (4 dagen voor NOD bijvoorbeeld, dat is voor mij morgen) een positieve test hadden... Ik heb af en toe ook jeuk daar beneden en ik voel gewoon dat er iets niet goed is. Dus of zwanger of naar de dokter!!
Nou... wat betreft een pil vergeten.. reken vanaf de dag ervoor tot aan de pil die je later hebt ingenomen. Dat mag niet langer dan 36 uur zijn. Dan geldt het pas als vergeten. Ik heb op maandag de pil ingenomen om 7 uur in de ochtend en op dinsdag pas rond half 1 's nachts. Dus dan zit ik op 41,5 uur. Wat is bij jou wat later? En wat betreft het bloeden tussendoor. De doktersassistente gaf nog aan mij door dat er 5 mogelijkheden waren. 1. SOA 2. blaasontsteking 3. schimmelinfectie 4. zwangerschap 5. tussentijdse bloeding Een schimmelinfectie kan ook jeuk veroorzaken. Dus dat kun je ook laten testen bij de huisarts. Dan krijg je een receptje voor zo'n zetpil of crème. Misschien heb je nog wat aan deze info.
Hi Gemberkoekjes, nee nee bij mij was het echt veel minder! Ik neem het normaal voor het slapen gaan in en dit keer werd ik midden in de nacht rond 3/4 uur wakker en nam het toen in... Dus niet vergeten Verder ja over de mogelijke oorzaken over het bloeden: 1. Ik ben bloeddonor en daar ben ik een paar maanden geledenal op getest, dus dat is het niet 2. Blaasontsteking heb ik niet (geen pijn bij het plassen en plas niet über veel) 3. Schimmelinfectie; denk niet dat het dat is omdat ik niet zo erg jeuk heb... Af en toe is het dus ik denk dat dat wel meevalt Ik ga eerder voor nummer 4 en/of 5 (hoop 5!)! Ga jij nog een testje doen in het weekend?
Ja dat ga ik zeker doen. Morgen testen ze ook bij de huisarts, maar dat zou wel vroeg zijn. Verwacht ik dus ook niets van. Maar zondag zal ik een testje doen en woensdag, want de dag daarna begin ik met een nieuwe strip. Volgens mij kan ik daarna wel met zekerheid zeggen dat ik wel of niet zwanger ben. Ik ga dus ook voor optie nummero 5! Hoop ik voor jou ook!
Hi Gemberkoekjes! Ik heb vanochtend een test gedaan en gelukkig was het negatief Echter heb ik wel heel erg last van mijn borsten en heb daar sinds gisteren ook echt zichtbare blauwe aders lopen!! Nu weet ik dat ik te vroeg getest heb, omdat ik morgen pas mijn laatste pil slik en uiterlijk maandag verwacht ongesteld te worden. Indien dit zo aanhoudt doe ik dinsdagochtend nog een testje en dan zijn we zeker! Symptomen zijn er, maar met een negatieve test... En hoe gaat het bij jou? Wat zei de dokter?
Ik had vanochtend ook een negatieve test bij de dokter. Ze wilde nog wat dingen checken qua vitamines en dergelijke en heeft meteen maar op formulier aangegeven ook te testen op HCG. Morgen even bloed laten prikken in het ziekenhuis. Dus dan weet ik het volgende week echt zeker. Ik moet wel zeggen.. zo gek.. maar hoewel ik er helemaal niet op zat te wachten, ga ik er zo onderhand stiekem op hopen. De dokter zei ook dat het heel onwaarschijnlijk is gezien het feit dat de pil in de tweede week vergeten is en dat geen kwaad moet kunnen, maar dat er altijd een kans in zit dat het wel zo is. Ook voor mij is het pas echt zondag te zien. Dan weet ik ook of ik wel of niet ongesteld ben geworden. Maar het is toch gek dat alleen de gedachten al (van de afgelopen dagen) kan zorgen voor een beetje hoop op positief nieuws? Hoeis dat voor jou? Voelde je opgelucht bij de negatieve test?
Ik heb op mijn 18de antibiotica gebruikt icm met de pil. Ik ben erg 'vruchtbaar' en telde meteen aan... Mijn 'kadotje' is inmiddels ruim 8 jaar!! Anitconcepie icm pilgebruik blijft 'gevaarlijk' Het enige wat je kan doen is afwachten... Suc6 met wachten Wij vernemen het graag!!
@ Gemberkoekjes! Aawhh.. Meid kop op! Als je het echt wilt, kan het altijd he Dan moet je gewoon stoppen met de pil en hard aan het werk! Misschien is dit een indirecte aanwijzing dat je toch mama wil worden? Nee ik heb een negatieve test met allerlei symptomen! Ik had niets vergeten, dus voor mij is het nog rarer.. Nee ik hoop er niet op. Ik had echt een opgelucht gevoel toen ik een negatief test zag! We wonen samen, beide een super baan, etc. dus we hebben wel de juiste omgeving voor een kind, maar ik vind mezelf nog te jong.. Ik wacht het echt af.. Morgen de laatste pil en dan hopen dat ik maandag ongesteld word... Zo niet, doe ik dinsdag een test. @3xmoeder, bedankt voor je reactie! Leuk kadootje Bij ons is het echt ongewenst, maar ook welkom als het er eenmaal is. Ik heb allerlei symptomen en soms denk ik 'ben ik schijnzwanger ofzo!?', maar dan denk ik weer aan het bloedverlies op de dag van mijn innesteling (indien ik een eisprong heb gehad, wanneer je aan de pil heb; heb je normaal gesproken geen eisprong) en vanaf gisteren de blauwe zichtbare aders op mijn borsten.. 'T wordt echt allemaal erger, maar hat vandaag een negatief test en volgens de artsen hadden die twee antibiotica geen wisselwerking..... Ach ja we don't know Of ik ben zwanger, of ik mag naar de dokter; deze symptomen zijn niet normaal voor iemand die aan de pil is en voorheen heb ik zoiets nooit gehad! Ook niet omdat ik ongesteld zou worden.
Andere damess? Ervaringen? Ik heb echt hele erge pijnlijke borsten! Kon wel janken! Dit is echt niet meer normaal.. -_-
Ik heb rommelende darmen en steekjes onderin mijn buik. Nu opeens wat bruinverlies (zoals dat hier kennelijk heet). Misschien toch beginnend ongesteld aan het worden. Maar ik ben nog nooit een dag na mijn laatste pil ongesteld geworden.. ook niet een beetje. Ook niet toen ik vroeger weleens een pil vergat. Mijn lichaam doet hoe dan ook vreemd!! Overigens.. als het niet zo is, ga ik niet meteen aan de slag hoor. Maar misschien dat we er wel eerder voor gaan dan dat we nu in de planning hadden. Nog even een jaartje wachten zou eigenlijk perfect zijn. Maar ik vind het op dit moment gewoon dubbel.. heb altijd kinderen gewild.. misschien is dat het. Dat je borsten zo pijn doen.. ik heb dat ook weleens als ik ongesteld moet worden of ben.. dat je er eigenlijk niet aan moet komen. Hoop voor je dat dat het gewoon is!
Ja ik snap dat t heel dubbel voelt! Ja wij willen ook wel kindjes maar pas over een paar jaar na wat bereikt te hebben in het leven.. Ik hoop voor jou ook echt t allerbeste! Ik heb nu de mooie aders lopen over m'n borsten en echt last van alle symptomen! Verder wat wit/geel afscheiding, geen bloed of rood/roze afscheiding meer.. Wel doodmoe! Viel net bijna in slaap tijdens het autorijden. Gosh wil dat t zsm dinsdag word!
Met de pil die hier boven staat had ik ook heel vaak tussentijdse bloedingen het hoeft dus niets te zeggen. Succes
Ja klopt ook dat verschilt per persoon denk ik... Ik heb nooit negatieve ervaringen gehad met deze pil (ookk geen tussentijdse bloedingen, vooral niet op die ene innestelingsdag), maar dit in combi met alle symptomen roepen toch vraagtekens bij mij op.
Even een update.. Afgelopen vrijdag de laatste pil genomen en had gisteren echt last van mijn benen/buik/pijn en blauwe aders bij borsten, alsof ik een zware menstruatie tegemoet ga(is niet logisch, ben aan de pil en heb dit in 5/6jr nooit meegemaakt wel toen ik nog niet aan de pil was). Gisteren ook echt snel moe, het continu heel erg koud hebben(lig nu met een fleecedeken onder m'n dikke deken en verwarming een tikkie hoger gezet). Ik weet het niet. Voelt echt anders.. Voorlopig even zitten op t wachtbankje voor een test (van plan om t dinsdag uit te voeren), mits ik morgen niet ongi word.
Ik ben zo benieuwd. Ik had zaterdag een heel klein beetje bloedverlies, maar het zette niet door. Toen kwam het zondag op gang. Opeens heel hevig. Maar het is sinds gister weer gestopt (ook dat is vreemd). Maar het idee van een zwangerschap heb ik maar laten varen. Ook negatief getest (ook vanochtend). Ik zal aan het einde van de week nog eenmaal voor de zekerheid testen, maar ik ga nu morgen de dokter weer bellen om verder te laten onderzoeken. Ook extreem moe. Kan niet goed zijn en ik hou het ook niet vol. Maar de spanning van het zwanger zijn wel of niet is er bij mij nu wel af. Hoe staat het er nu voor? Zwanger? En ongesteld?