Zwanger 3e kindje; mar voel angst

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Gordijntje123, 10 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gordijntje123

10 okt 2022
    16
    7
    3
    Haha die memes . Ik ga daar zo goed op.

En ik was met een 2e al zo van wat werkt dat werkt. Dus hopelijk bij de 3e ook.

bozoe vindt dit leuk.
  2. Gordijntje123

10 okt 2022
    16
    7
    3
    Oh, wauw. Wat tof. Echt, hoe doet iedereen dat.. meerdere kinderen. En ik dacht dus dat ik er goed overna had gedacht. Maar ik zie alleen maar beren op de weg, mijn man nu ook. Vandaag veel verdrietig geweest. Zo niet leuk.

3. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    12.990
    17.912
    113
    Vrouw
    Wij hebben 3 kinderen.
    13, 12 en 5.
    Nog steeds heel tevreden dat we voor een 3de kind gegaan zijn en dat het ons ook effectief gelukt is (duurde toch wel een stukje langer dan bij 1 en 2).

Onze 3de is zoooo makkelijk.
    Hij is 5 en heeft een lelijke gewoonte (onze eigen fout) ontwikkeld om ons tijdens de nacht te roepen maar hij is verder zo makkelijk, dat we daar geen slecht gevoel aan overhouden. Het is zo en klaar.

4. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    12.990
    17.912
    113
    Vrouw
    Een wat voor beren zie je dan?

5. Gordijntje123

10 okt 2022
    16
    7
    3
    - kan ik het wel aan? Lichamelijk en geestelijk
    - kan ik er wel genoeg zijn voor mijn andere 2 kindjes? (Bv einde zwangerschap en newborn periode)
    - is het wel gezond gezien mijn leeftijd (35)
    - wat als het weer een huilbaby is?
    - hoe gaat het financieel? Alles wordt duurder.

Najah.. dat soort dingen. Ik vind het erg spannend.

6. Gordijntje123

10 okt 2022
    16
    7
    3
    Ik wil wel even aan jullie laten weten dat het vandaag al iets beter ging. Ik ben nu net klaar met werken en dat was ook een fijne afleiding. Soms schrik ik nog wel als ik weer er aan denk
    Maar de randjes van de angst zijn er even af.

7. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Hoi hoi,

Hier ook een mama van 3...ik heb andere angsten gekend tijdens de 3de zwangerschap ( corona, aan her begin van de zwangerschap, dus ik was gevrijwaard van jou angst denk ik) maar ik snap je hoor. Die rot hormonen.

Onze jongste is over een maand alweer 2 jaar en oh wat heb ik een spijt dat ik niet meer genoten heb van mijn laatste zwangerschap. Ik gun jou een zorgeloze zwangerschap...we hebben allemaal onze angsten...en als je zwangerschap vordert voel je je hopelijk veel fijner;)

En oh wat zijn wij blij met onze hummel...haar zussen adoreren haar en zij haar zussen..
    Ik zou nooit meer zonder haar en haar zussen kunnen ;)

Gefeliciteerd met je zwangerschap :thumup:

Gordijntje123 vindt dit leuk.
  8. Gordijntje123

10 okt 2022
    16
    7
    3
    Ahh wat leuk. 3 meisjes! Wat vond je makkelijk en wat niet? En heb je nog tips, praktisch bv of iets anders wat goed werkt met 3 kindjes?

Wat fijn dat je zo aan het genieten bent van je kindjes

9. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    Bij de derde gaat alles makkelijker vind ik.

Je maakt je minder snel zorgen...omdat er al 2 zijn voorgegaan...

De derde gaat overal mee naartoe.

Word later ook mee op sleeptouw genomen door oudere broertjes en zusjes.:p;)

10. Burb1988

Burb1988 Fanatiek lid

5 mei 2014
    1.974
    1.599
    113
    En vooral geniet ervan:p

11. Mama to B

Mama to B Fanatiek lid

22 sep 2015
    1.408
    1.175
    113
    Hier ook zwanger van #3.
    Herken je angsten wel, alleen had ik die heel erg bij #2. Zoveel zorgen gemaakt tijdens de zwangerschap, maar vanaf het moment dat hij er was, wist ik gewoon dat het zo hoorde te zijn. Je kan je gewoonweg niet voorbereiden op deze situaties en het gaat gewoon vanzelf . Met die gedachte is het nu veel makkelijker met #3. Ja er gaan dingen veranderen, maar zodra je dat kleintje in je armen hebt, kan je je leven niet meer zonder voorstellen. Als gezin moet je een nieuwe balans gaan vinden, en ook dat komt goed, is je al 2x gelukt, 3de keer easy peasy toch :D

12. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

4 mei 2014
    4.321
    5.182
    113
    Vrouw
    D
    M
    Wat ben ik blij met dit topic. Hier opeens sinds 2 weken erge twijfel over toch nog een 3e, nog niet zwanger zoals TO. Gisteren tijdens een etentje met z'n tweeën mijn gevoel uitgesproken naar man, met de gedachten dat hij iets in de trant van "absoluut niet!" zou zeggen en we gewoon weer verder zouden gaan als gezin van 4. Maar wat blijkt, nu heb ik hem ook aan het twijfelen gezet.:roflmao: Ik merk dat mijn hart telkens JA! roept en vervolgens mijn hoofd weer denkt aan alle praktische overwegingen.

13. Gordijntje123

10 okt 2022
    16
    7
    3
    Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie berichtjes. Ik lees ze af en toe nogmaals door, voor wat positiviteit.

Het gaat al een stuk beter, maar regelmatig vliegt het mij nog aan. Soms zijn er ook kleine geluksmomentjes en soms herinner ik mij weer iets aan het babyjaar waarvan ik denk.. ohhneeeee niet weer!! Alles weeer opnieuw.

Nog een paar weken en dan een echo. Ik hoop dat dat mij ook gaat helpen!

14. Babywishh

Babywishh Fanatiek lid

30 jul 2022
    1.986
    1.661
    113
    Vrouw
    Ik herken dit heeeel erg. Wij waren al 1,5 jaar aan het proberen voor een 2e maar we weten niet of we doorgaan omdat ik zoveel twijfel. Pff het is zo'n moeilijke keuze. Ik vond het eerste jaar met een baby meer een hel dan een fijne tijd. Denk dat ik dat bij een volgende weer hetzelfde ga ervaren. Ik vind het echt super eng. Jij bent al zwanger, maar ik weet 100% zeker dat ik ook in paniek ga zijn áls we besluiten door te gaan en ik een positieve test in handen heb. Ik denk dat die twijfels nooit weggaan bij mij, je weet immers niet hoe het gaat zijn. Nu hebben we alles op de rit, ritme, weer wat tijd voor elkaar en voor onszelf. (Zoon ligt om 19:00 in bed dus de hele avond voor onszelf) het eerste jaar was ik blij als hij sliep en wij dus ook konden gaan slapen, hoelang slapen was ook nog maar de vraag. We kunnen nu zomaar overal heen, dagjes uit, vakanties. Dat kan met een baby ook wel, maar is toch een totaal andere beleving.
    Dus ik begrijp je angst en paniek zeker! Maar weet ook dat het echt wel goed komt. Het eerste jaar ofzo zal vast weer zwaar zijn, maar als je daar doorheen bent dan heb je 3 kindjes en zit je misschien weer in hetzelfde rustige vaarwater van nu.. gefeliciteerd en probeer te genieten ipv angstig te zijn. (Al begrijp ik het dus zeker want ik twijfel, twijfel en twijfel o_O)

Deel Deze Pagina