Zw symptomen sneller bij 3e kind?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zonne straal, 19 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zonne straal

Zonne straal Actief lid

3 jan 2014
    466
    95
    28
    Rare vraag misschien, maar dwarrelt door mijn hoofd.

Hoe snel kan je je lichaam al symptomen geven van een eventuele zwangerschap.... We beginnen net in week '3'. Vorige week/ afgelopen dageb moet er ergens een eisprong zijn Geweest. Bij mijn vorige zwangerschap, merkt ik het pas na week 4 als je mag gaan testen. Ik heb wel vage klachten en het lijkt me zo niet realistisch dat je nu al symptomen kan hebben. Als er iets is gebeurt, dan moet het nu gaan nestellen of is bezig met nestellen. Zat op internet te kijken en als ik de websites zo lees beginnen de symptomen pas na het inestellen...

Weet nog dat mijn vk zeinbij de 2e je lichaam weet wat er gaat gebeuren, dus alles gaat nu ook 'sneller'.
    Maar is dat nu ook bij de symptomen.

Iemand ervaring mee die ook voor een 3e ging en al dacht dat de symptomen eerder kwamen. Voordat je al getest hebt? Dat duurt nog nu bij mij nog kleine twee weken... Lijkt mij zo raar dat je nu al symptomen kan hebben, denk eerder dat mijn lichaam me voor de gek houd. ;)

2. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

20 jun 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu voor de 4e keer zwanger (2 mk) en bij deze zwangerschap merkte ik de verandering in mijn borsten wel al heel vroeg, 8 of 9 dagen na eisprong. Bij mijn 1e zwangerschap pas na NOD. het zal niet zijn dan symptomen eerder beginnen denk ik. Je weet simpelweg nu hoe het voelt/waar je op moet letten. Denk ik...

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Bij de 3e hier dan weer iets minder, maar bij de 2e: ik wist het een paar dagen na mijn eisprong vrij zeker. Natuurlijk kan je dat niet echt zeker weten, kan het lichaam je compleet voor de gek houden en had het alle kans nog fout te gaan, maar het voelde meteen 'anders'. Precies een week na mijn eisprong een paar druppels bloed verloren en vreemde buik'pijn' en vrij snel daarna begonnen de pijnlijke borsten, het beter ruiken e.d. Op 10 dpo de eerste overduidelijke zwangerschapstest.

Ik denk ook niet dat de symptomen echt eerder aanwezig zijn, maar je waarschijnlijk alerter bent omdat je er bewust mee bezig bent en je eventueel al weet wat je zou kunnen merken. Aan de andere kant: een vrouwenlichaam kan je zo voor de gek houden af en toe..

4. Jdk

Jdk Actief lid

28 jul 2015
    288
    16
    18
    Heb ondertussen al 4x een positieve test (4mk's) gehad en ik voelde het idd iedere keer wat sneller.. Laatste x ongeveer een week na mijn ei. Denk niet dat het nog veel vroeger kan nu :)

5. Zonne straal

Zonne straal Actief lid

3 jan 2014
    466
    95
    28
    Thanks allemaal! ja denk het ook dat je weet waar je op moet letten en daarnaast weet dat je je lichaam je ook zo kan 'foppen'. Je vergelijkt het ook bij vorige zwangerschappen.Blijft spannend. Maar was toch nieuwsgierig bij andere. ;)

We gaan het zien... afwachten.

@Abri, wauw 3 meiden... Wij hebben er nu 2 meiden ( 2012 en 2014). Wisten allebei keren niet het geslacht, jullie? We 'zetten' nu in voor een jongen, onder het motto 3e keer is scheepsrecht. ;) Garantie tot aan de slaapkamer deur...

@Anoniempje101 en @JDK , jeetje MK's, zelf tot nu toe geen ervaring mee. Maar hopelijk is het jullie snel gegund!

6. LaLune

LaLune Actief lid

27 dec 2015
    445
    172
    43
    Vrouw
    Ik denk dat je je veel kan inbeelden, dus neem je lichaam niet al te serieus.

Bij de eerste wist ik het direct (ik droomde tijdens de bevruchting van een draaiend zonnetje in mijn buik, en die dag van debevruchting bleek achteraf ook precies te kloppen). Bij de tweede had ik het pas door nadat ik moest overgeven van een glas witte wijn (5 weken zwanger). Bij de derde was ik erg gefocust op kwaaltjes, gelukkig was het in de tweede ronde raak.

Dit is wat ik schreef bij de derde, een paar dagen na mijn NOD afgelopen januari (en het dus raak was):
    Ik heb de volgende "kwaaltjes"; obstipatie, twee dagen bloed bij het afvegen van de grote boodschap (sorry hoor, maar dat was heel opvallend want dat heb ik nooit), rommelende darmen, veel witte en waterige afscheiding, juist geen gevoelige borsten, zin in hamburgers en kroketten (aan toegegeven , paar keer per dag en nacht een druk die een half uur aanhoudt in mijn onderbuik, dan weer links dan weer rechts (dat kan natuurlijk ook mijn darmen zijn, maar het gevoel houdt ook na de grote boodschap aan), ik moet elke nacht tussen 3 - 5 uur plassen terwijl ik normaal de hele nacht doorslaap.
    Oja en ik erger me snel aan mijn man, terwijl ik vorige week nog verliefd was (raar!)

7. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Wij gaan voor een 2e en ik ben heel benieuwd of het dit keer snel lukt en of ik weer vroeg symptomen heb. Ik denk idd ook niet dat het eerder kan maar dat je er meer mee bezig bent.

Ik wist het de vorige keer gewoon zeker, voelde me zo anders, moe/misselijk/borsten voelde anders. Heb toen wel de innesteling gevoeld, voelde 2 dagen krampjes heel erg onderin mijn buik, 2 dagen daarna had ik een licht positieve test.

Zo spannend weer deze tijd!!!

8. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

26 jan 2015
    2.765
    1.028
    113
    Vrouw
    Maar mijn symptomen begonnen dus pas na de innesteling, en volgens mij is dat ook alleen dan mogelijk. Omdat je dan pas hcg aanmaakt.

9. Zonne straal

Zonne straal Actief lid

3 jan 2014
    466
    95
    28
    @Laluna... Ja ik ben er nuchter in. Volgens mij bij een eisprong heb je ook even meer 'hormonen' schat ik zo. ;) Maar gefeliciteerd! Leuk, zijn er meer mensen/vrienden in jullie omgeving die voor een 3e gaan of er nu 3 kinderen hebben? Bij ons is 2 kinderen.

@Loetje88 ja he... Vind het net zo spannend als bij de 2e keer!

Hier nu dus de eerste ronde, in eerste instantie wilde ik het 'over' de vakantie tillen, maar we dachten nu 'ach we zien het wel, het is heel welkom'. Ben wel al een paar maanden gestopt met de pil, qua cyclus weet ik hoe het zit en gelukkig net als de vorige keer.29/30 dagen. Wel fijn, bij de eerste was ik 27, 2e 29 en nu 32, we worden er niet jonger op ;)

10. Thir28

Thir28 Actief lid

21 nov 2012
    245
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had bij de derde zwangerschap later symptomen dan de andere twee zwangerschappen :) Nu met 9 weken wel een bollere buik door de darmen. Ouders weten het nog niet, maar moet de komende weken ze ook maar niet te veel zien haha.

11. Zonne straal

Zonne straal Actief lid

3 jan 2014
    466
    95
    28
    Ow wat leuk! Gefeliciteerd... spannend, nu dan weer de eerste 12 wk afwachten. Eerst de spanning om zwanger worden, nu weer het 'geheim' houden.
    Ow darmen ja... Ik heb zelf gevoelige darmen. 1e zwangerschap met 9 wk kon ik mijn broek niet meer dicht krijgen:cool:, en 2e bij 7 wk:). Komt door je darmen en de ene persoon is het anders dan de andere persoon. Maar de 2e was ik wel al blij, dat ik zw kleren in huis had.

Wat grappig dat je dus later symptomen kregen, je kan er geen pijl op trekken.

Merk ik mijn omg. dat 2 kinderen Nederlands gemiddelde is ofzo.
    Toen we trouwen kregen op de dag zelf al. "En wanneer komen de kinderen'. :$
    Bij de 1e kregen bij het kraambezoek de vraag en willen jullie ook een 2e? :cool:
    Nu is het aardig rustig merk ik, na de 2e... Die in juli 2 jaar wordt.

Meer ervaringen mee? of is het stilte voor de storm straks.;)

Deel Deze Pagina