zuurstoftekort

Discussie in 'Stel je vraag aan de kraamdeskundige' gestart door bemy, 22 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Hallo,

In de maxicosi heb ik een zak van koeka (fleecegevoerd) zodat de baby lekker warm ligt. alleen mijn baby'tje is 5 weken oud dus de zak is nog wat groot. dus sla ik het uiteinde dubbel.
    daarom toen ik v/d week op pad was en de maxicosi in m'n handen had was het stuk wat ik dubbelgeslagen had over zijn hoofdje gevallen.

Ik schrok enorm en trok de deken van z'n hoofd en hij zat eronder met z'n speen in z'n mond. ik was in een winkel dus ben gelijk naar huis gereden alleen onderweg probeerde ik hem wakker te maken door z'n speen eruit te halen, dat werkte niet. toen probeerde ik hem in z'n zij te kietelen en een beetje te schudden en dat werkte ook niet. ik pakte zijn arm om een beetje heen en weer te zwaaien en dat was ook slap.

toen ik thuisgekomen ben en hem uit de maxicosi haalde werd hij wakker. Alleen nu ben ik zo ongerust of hij misschien zuurstoftekort gehad heeft omdat hij sindsdien zo rustig is. de buikkrampjes zijn veel minder en hij huilt ook veel minder. Nu moet ik er ook bij zeggen dat z'n zusje ook al heel de week ziek is (40 graden koorts) en nu begin ik ook al met een zware verkoudheid.
    misschien dat dat er mee te maken heeft dat ie zo rustig is ?

hoe weet ik of dat hij zuurstoftekort gehad heeft of dat hij misschien ook wat van het griepvirus mee gekregen heeft. hij doet af en toe ook zo raar z'n tong uit z'n mond enzo. kortom ik ben heel erg ongerust.

Alvast bedankt voor het lezen,
    Groetjes bemy

2. Adrienne

Adrienne Fanatiek lid
    Medewerker

9 mrt 2010
    2.192
    5
    38
    Hoi hoi,

Ik snap dat je heel erg geschrokken bent hoor, maar ik denk dat het wel meevalt. Toevallig heb ik vandaag nog de koeka gezien bij een kindje. Daar was hij ook te groot. En ik heb hem omgeslagen en gekeken wat er gebeurt als dat terugvalt over het hoofdje. Maak je geen zorgen. Waarschijnlijk is hij in een diepe slaap geweest en werd hij daarom niet wakker. Het is fijn dat hij minder huilt en geen kramp meer heeft.

Zijn tongetje uit zijn mond hoort bij de leeftijd, zo begint het eerste brabbelen.

Maak je geen zorgen meid. Zulke dingen gebeuren soms en je was erbij dus heb je meteen gehandeld. Prima hoor!

Groetjes Adrienne

3. bemy

bemy Bekend lid

20 okt 2007
    711
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord. :):)

Deel Deze Pagina