zuignappen probleempje!

Discussie in 'De lounge' gestart door carlijn, 13 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Wie heeft er een goede tip? Ik heb een mandje in de keuken hangen voor de spons, afwasmiddel e.d. dit mandje is bevestigd aan de muur met twee zuignappen. Ik wil liever geen gaten boren in de muur, vandaar.....maar ik word er dus knettergek van dat die krengen er iedere keer afvallen. Wie weet hoe ik dat goed kan bevestigen zodat ze blijven hangen?
    Groetjes, Carlijn

2. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Het enige wat ik weet is dat je ze goed vetvrij moet opplakken, dus het oppervlakte even schoonmaken met azijn.
    Ik weet niet of het helpt, maar je kan het altijd proberen.
    Succes!

3. Kleine

Kleine Actief lid

17 dec 2007
    194
    0
    0
    daar hebben wij ook last van

als je 1x in de week even dat stuk schoonmaakt met schoonmaak azijn en het af droogt met een schone droge theedoek dan blijven ze best een tijdje hangen

schoonmaak azijn verwijdert vet en vuil waarschijnlijk is dan je muur te vet

maak gelijk je zuignapjes even schoon met schoonmaak azijn

sucses

xx

4. Kleine

Kleine Actief lid

17 dec 2007
    194
    0
    0
    haha allbei tegelijk :p

5. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Ga het straks gelijk proberen! Ik heb ze nu wel hangen, maar ze glijden telkens weg :( Eerst even eten, bedankt voor de tip :D

6. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Of... een leuk bakje neerzetten en daar de spulletjes in stoppen?

7. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Ja, dat kan ook, maar ik heb een heel klein aanrecht, dus ik probeer er zo min mogelijk op te zetten.... :)

8. amaranta

amaranta VIP lid

6 mrt 2007
    7.734
    0
    0
    Ik wil helemaal niks van dat op mn aanrecht dus ik ik heb alles in een potje in het gootsteenkastje staan.

9. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Nee, ik wil eigenlijk ook helemaal niets, ik heb alleen het koffiezetapparaat er op staan. Mijn gootsteenkastje (en de rest van de kastjes) staan vol, ik heb namelijk een heel klein keukentje :D Ik moet echt heel creatief zjn met het kleine beetje ruimte wat ik heb :rolleyes: Maar zowiezo is een leeg aanrecht wel zo makkelijk schoonmaken ;)

10. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik heb ook in de badkamer zuignapjes voor me handoeken, ik maak ze altijd een beetje nat met water en dan houden ze het altijd wat langer vol!

11. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Er zijn ook van die haakjes met zuignap die...ja hoe moet ik dat nou uitleggen :p
    Er zit een klik systeem bij...je drukt de zuignap op de muur en dan klik je als t waren het haakje naar beneden en dat drukt alle lucht onder de zuignap uit. Mijn ervaring is dat die 10 x beter blijven hangen als doorsnee zuignappen. Ik had ze vroeger altijd om mn hand en theedoeken op te hangen. Zijn nog nooit naar beneden komen vallen.

12. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Of anders haakjes met van die TESA plakkers aan er aan ipv zuignappen.

13. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Wilma: heb je enig idee waar ik die dingen kan halen? Gewoon bij de Blokker ofzo?

Wup: daar had ik ook al aan gedacht, maar ik heb de tegels geverfd en ik ben bang dat de verf dat niet houdt :cry:

14. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ja gewoon bij de blokker...toen tenminste.
    Of misschien zelfs bij de sorbo zooi.
    Het waren van die witte haakjes met n doorzichtige losse zuignap er achter. T haakje kan je dan bewegen. Naar boven klikken zeg maar en dan als je hem tegen de muur drukt weer t haakje naar benede.
    Succes!

Oh trouwens...
    Waar ik trouwens nu aan denk...als je je tegels geverft hebt. Zijn ze dan nog wel helemaal glad? Want dat kan ook t probleem zijn. Het moet helemaal vacuum worden onder die zuignap anders duivelt t gewoon weer naar beneden na verloop van tijd (komt er steeds meer lucht onder hoe weinig ook)

15. carlijn

carlijn Actief lid

24 okt 2005
    440
    0
    0
    zwolle
    Ik heb hard mijn best gedaan en de tegeltjes goed ontvet en gedroogd. Tot nu toe blijft alles hangen! bedankt voor de tips!

Deel Deze Pagina