zoveel slapen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sannnniee, 18 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sannnniee

sannnniee Fanatiek lid

17 jul 2007
    2.133
    0
    0
    ...
    noord brabant
    yenthe is een ontzettende slaapkop.

ze gaat om 21.45 naar bed en slaapt dan tot zeker 8 uur,vanmorgen was het 9 uur en moest ik ze wakker maken.
    toen sliep ze onder de fles weer. tot een uur of half 1
    zo gaat dat elke dag.
    en zelfs na die fles gaat ze weer even spelen en dan weer slapen.

wie stelt me gerust. is dit normaal?

de avond is ze bijna altijd wakker

2. Krista B

Krista B Bekend lid

15 apr 2007
    603
    0
    0
    Hoi!

Sam heeft ook altijd veel geslapen! Na de voeding was ze ongeveer 45 minuten wakker om vervolgens weer tot de volgende voeding te slapen!

Ze is nu bijna een half jaar en nu pas merk ik dat ze overdag minder slaap nodig heeft.

Maak je geen zorgen, Yenthe heeft waarschijnlijk gewoon haar slaap nodig! Liever zo...dan dat ze de hele dag wakker zijn toch?

Groetjes!

3. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    sliep mijn dochter maar eens wat meer.. die slaapt als je geluk hebt 's nachts maar overdag nagenoeg niet

4. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Mijn zoon is ook een slaapkop.
    De nachten duren van ongeveer 20 tot 7 uur. Na z'n eerste voeding slaapt ie gerust nog 1,5 tot 2 uur verder. In de middag nog een slaapje van 2 uur en eind van de middag weer 1 tot 2 uur.

Erg lekker aan de ene kant, want toen hij jonger was sliep ie veel minder. Aan de andere kant vind ik het ook wel eens saai... Meneer slaapt trouwens alleen in z'n bed, op een andere plek wil ie niet.

5. Fientje2007

Fientje2007 Actief lid

18 jun 2007
    309
    0
    0
    Brabant
    Mijn dochtertje is ook net 1,5 tot 2 uur wakker na een voeding en dan slaapt ze tot de volgende. Echt een slaapkoppie, zelfs op het kdv vinden ze dat ze erg veel slaapt.
    Ze zal het wel nodig hebben, ze is erg groot. Dus van dat gezegde in de slaap groeien ze klopt in dit geval zeker ;)

6. Jvtje

Jvtje Fanatiek lid

Maud slaapt ook meestal best veel. Op het KDV is ze zelfs van de 9 uur die ze er per keer is, meestal maar een stuk of 3 wakker! 's avonds is ze vanaf een uur of 5 meestal wakker, krijgt ze rond 6 uur - half 7 de fles, speelt dan nog een uurtje en slaapt vervolgens weer tot een uur of 10-11 voor de laatste voeding. Daarna valt ze al snel weer in slaap tot de volgende ochtend. Thuis is ze overdag meestal wel iets vaker wakker dan op het KDV, maar ze slaapt dus wel veel! Ik ga er vanuit dat ze het nodig heeft en dat het vanzelf wel minder zal worden wanneer ze wat ouder wordt.
    Dat ze zoveel slaapt, doet ze trouwens pas vanaf een maand of 2, daarvoor was ze altijd juist veel wakker overdag.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.154
    7.213
    113
    Vrouw
    Brabant
    Geniet er lekker van zou ik zeggen! Ik geniet er erg van dat Eva veel wakker is, maar zoals nu, ze slaapt al anderhalf uur nu :confused:, vind ik soms ook wel lekker! Het gebeurt haast nooit en ik ben nu eigenlijk een beetje aan het wachten tot ze wakker wordt ;).

Eva slaapt sinds ze ongeveer 2 maanden is 45 minuten per slaapje. Eerst 4x per dag, toen een hele tijd 3x en sinds een weekje ofzo 2x. 's Nachts slaapt ze zo'n 12 uur door.

8. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    fleur slaapt sochtends als ik geluk heb meestal nog een uurtje. Dan wakker tot na de middagboterham en dan 1,5 ongeveer naar bed. Dan na het avondeten weer naar bed maar ik merk dat ze dan niet zoveel zin heeft om te slapen en ze is dan vaak wakker tot de laatste voeding om 19.00 - 19.30, dan slaapt ze meestal wel de hele nacht door tot de volgende ochtend 7 uur. dus wat dat betreft hebben we niet te klagen. alleen nu zijn er weer tandjes op komst en dan is ze weer flink aan het spoken.....helaas....

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    In het begin slapen ze nog zo'n 16-18 uur.. Dat is maar 6 uur wakker. Daar zit je al snel aan.
    Dat wordt wat minder als ze ouder worden (denk 6+maanden) en dan nog varieert het heel erg per kindje.
    Ik zou me niet teveel zorgen maken als ze de wakker tijd goed helder en vrolijk is..

Deel Deze Pagina