nu met poll: Naar aanleiding van een discussie in een ander topic, bovenstaande vraag. En indien het antwoord ja is, waarom werk je dan? Dit is trouwens geen waarde-oordeel van mij. Het is echt puur naar aanleiding van een discussie waarbij iemand zei dat bijna alle vrouwen zouden kunnen stoppen met werken...
Nee, wij redden het dan financieel niet. Mijn loon is echt nodig voor boodschappen, eigen rekeningen, benzine enz. Ik werk 3 dagen en daarmee genoeg om per maand uit te komen.
Nee, ik ben alleenstaand en er is geen enkele support van de vader van mijn kindje dus werk al meer dan ik eigenlijk zou willen, maar het is niet anders!
Nee. Ik zit nu in de WW en zelfs nu redden we het al amper. Zonder mijn salaris/uitkering zouden we niet rondkomen.
Ik ben bij ons de "stabiele factor" als het om inkomen gaat. Mijn man heeft een eigen zaak, en dus varieert zijn inkomen heel erg. En ligt ook een stuk lager dan de mijne. Mijn man zou daarmee kunnen stoppen, maar dan zouden we echt alleen de hoogst noodzakelijke dingen kunnen betalen. Dan zit er echt niks extra's meer aan. Dus dan kunnen we wonen en eten, nieuwe kleren ed zitten er dan eigenlijk niet meer aan. Dus wij blijven beide gewoon werken.
Momenteel doe ik een opleiding en werk dus niet. In Februari begin ik met 24uur in de week te werken en zou ik dit de eerste 3/4 maanden ook echt moeten. Daarna is het financieel niet meer nodig en kies ik er ook bewust voor om halve dagen te gaan werken wanneer mijn jongste ook naar school is. Waarom ik dan blijf werken? Wat moet ik dan met mijn vrije tijd? En daarnaast geniet ik van het werk wat ik doe!
Welk topic is dat dan? Ben wel benieuwd wie zo'n domme niet over nagedachte opmerking maakt. Euhm, mijn reactie geeft dus wel aan dat wij het dan niet zouden redden financieel.
Ja hoor, wij zouden het dan nog makkelijk redden gelukkig. Ik werk omdat ik het leuk vind, en omdat ze me nodig hebben Mijn salaris is wel flexibel, ene maand bijvoorbeeld 500 euro en de andere maand 1500. Gaat altijd helemaal naar de spaarrekening.
Hier werk ik ook alleen maar voor mijn lol seizoenswerk in een pretpark en zodra het dicht is doe ik lekker niks ... ja huismama zijn
Kon geen keuze in vullen. Ik zit in de wia namelijk. En met twee kinderen red ik het net elke maand. Dus een salaris er bij zou hier het walhalla betekenen kunnen we ook eens op vakantie. Of eens een dagje uit Met een kind twee jaar geleden lukte het me nog redelijk nu met twee kinderen lukt het me niet meer.
Ja ik zou kunnen stoppen met werken maar ik moet er echt niet aan denken. Ik was blij dat ik na mijn verlof weer heerlijk aan de slag kon al is het maar voor 16 uur per week (werk in de thuiszorg onregelmatige diensten) hebben amper oppas nodig 4 ochtenden in de maand hooguit. Mijn werk betekend veel voor mij mensen die zorg nodig hebben verzorgen en gewoon heerlijk met andere dingen bezig zijn dan alleen onze allerliefste dochter en het huishouden.
Ik werk 2 dagen. Als ik dit niet doe, zullen we het mss nèt aan redden met het salaris van mijn man.. En hier geen top hypotheek of weet ik veel wat. Maar als je alleen al aan ziektekosten 280 en gas/licht 210 kwijt bent, schiet het al aardig op....Komt de rest er nog bij!! Maar gelukkig kan ik het me wel veroorloven om maar 2 dagen te werken, zodat ik tijd genoeg over heb voor de kinderen. Ik vind dit zelf erg fijn. Het sociale van mijn werk (ik ben heel blij met m'n collega's, we doen ook regelmatig wat gezelligs met elkaar) en de tijd die ik over heb voor mijn kinderen en huishouding...
nee wij zouden zonder mijn loon niet rondkomen, en ook al zou dat wel kunnen dan nog zou ik niet stoppen met werken. iemand die zegt dat alle vrouwen kunnen stoppen met werken moet eens onder die steen vandaan komen en zich realiseren dat het bijna 2012 is.
Ik moet werken, zou heel graag een huismama willen zijn maar dat zit er helaas niet in. En nee, wij hebben geen tophypotheek, gaan maar eens in de 2/3 jaar op vakantie, hebben 1 auto. Maar omdat alles zo godsgruwelijk duur is, redden we het niet met 1 salaris.
ik zal het even nuanceren en het er precies neerzetten hoe het er stond Maar aangezien ik dat niet geloof ben ik zelf een poll begonnen... Het ging trouwens over meer betrokkenheid op school en dat de minister dan vond dat er desnoods minder gewerkt moest worden.
DAT zei ik niet, ik zei dat mensen vaak door betere keuzes makkelijk wel minder zouden kunnen werken als dat ze vaak doen, ik zei niet iedereen en ik zie ook niet helemaal stoppen maar 'had ik het over MINDER werken. Wij hebben van te voren het erover gehad en heb ouderwetse normen en waarden dus wilde ik graag thuisblijven bij de kinderen hierdoor hebben we andere keuzes gemaakt zodat dit mogelijk was.
Nee, als ik niet zou werken zouden wij het niet redden. Van mijn loon worden de boodschappen en benzine betaald. Alle vaste lasten worden betaald van het loon van mijn man, en soms moet ik van mijn loon nog wat inleveren voor de vaste lasten. Het is zeker geen vetpot bij ons. Oh, en wij gaan maar 1 keer per jaar op vakantie, met onze 5e-hands caravan, naar een camping. En 1 keer per jaar een weekend weg, dan houdt het wel op.. Een paar jaar geleden hebben we ook die zomervakantie over moeten slaan, toen zaten we ook erg krap. Als ik kon stoppen met werken deed ik dat, ik ben ook liever huismoeder hoor!
Wij zouden het misschien wel redden als we dan 1 auto weg zouden doen, minder boodschappen en op alles zouden letten.