Dag dames, Dit is de eerste keer dat ik meeschrijf op dit forum. Ben nu ruim 17 weken zwanger en ben mij aan het oriënteren op zorgverzekeringen. Is het verstandig om over te stappen in december ja/nee, waar dan heen enz... Nu geloof ik sites die zeggen dat ze onafhankelijk zijn niet helemaal en ben ik benieuwd of er dames zijn die al eens eerder hebben uitgezocht waar je je als zwangere het beste aan kan melden. Het gaat mij vooral om de poliklinische bevalling waarbij ik bij mijn huidige verzekering een nu flinke eigen bijdrage moet betalen. Nu weet ik dat er verkeringen zijn die dit vergoeden en waarbij je ook een lager dagtarief aan kraamzorg hoeft te betalen. Het enige wat ik mij dan afvraag, ben ik dan uiteindelijk niet alsnog duurder uit. Kortom, zijn er dames die dit al hebben uitgezocht en mij kunnen adviseren? Alvast bedankt. Liefs MamaSoof
Ik zit bij DSW en ben Top verzekerd en wil ook in het ziekenhuis bevallen. Mijn Eigen bijdrage is 115,- En alle kraamzorg wordt voor 100% vergoed. Al neem je een kraamzorg die niet in hun lijstje voorkomt krijg je zelf de rekening van de kraamzorg maar kan je gewoon bij hun declareren. Ik heb niet verder gekeken naar andere verzekeringen maar ik vind dit super netjes allemaal. Per maand betaal ik 126,25.
Ah super. Bedankt voor je (snelle) reactie. 115 is nog een keer te doen! Ik betaal nu 110,- maar daar moeten wij zelf de bevalling in het ziekenhuis betalen en 4 per uur voor de kraamzorg geloof ik. Die van jou is dan al veel voordeliger. Fijne zwangerschap gewenst!!
Bij zilverenkruis vanaf 2 sterren wordt poliklinisch en kraamzorg volledig vergoed. Is geloof ik 115 ofzo.
Als je nu 110 betaald is dat al best veel als je voor de bevalling in het ziekenhuis geen vergoeding krijgt en niks extra's voor kraamzorg. Ik denk dat het voor jou zeker zinvol zou zijn om over te stappen straks. In december zijn alle prijzen bekend en dan kan je makkelijk gaan vergelijken. Toevallig heb ik er gisteren naar gekeken en ziekenhuis bevalling gaat mij zo rond de 350 euro eigen bijdrage kosten en kraamhulp 200 euro. Dat is dus al 550 euro bij elkaar. Stel je kan een aanvullende verzekering krijgen die bijv 15 euro extra per maand is, is dat maar 180 euro per jaar extra. Als je daarvoor je ziekenhuisbevalling en kraamhulp vergoed krijgt ben je al goedkoper uit (550 euro aan kosten tegenover 180 euro). Gisteren heb ik bijv bij VGZ gekeken en voor 2015 heb je een aanvullende verzekering voor rond de 16 euro die zh en kraamhulp vergoed. Basis verzekering is daar dacht ik 95 euro dus dan zit je totaal op 111 met aanvullende verzekering. Succes met vergelijken, is zeker moeite waard.
Ik heb eens zitten kijken bij DSW en denk dat ik ook over ga stappen Maar is het niet zo dat je bij kraamzorg een wettelijk verplichte eigen bijdrage per uur hebt van 4,15?
Klopt maar er zijn aanvullende verzekeringen die die bijdrage dus betalen, scheelt je dus best wat geld
aaah ok.. dat was me niet helemaal duidelijk. Dat doet DSW dus ook als ik het zo lees.. ja.. ik ga overstappen
Ik ben nu verzekerd bij zilverenkruis (+2 sterren) en krijg alles vergoed. Tenminste dit jaar. Vergoedingen voor volgend jaar zijn vanaf half november bekend. In dit topic zorgverzekering staat ook veel beschreven. Ik denk dat je het beste de nieuwe prijzen even kan afwachten en dan een aantal verzekeringen informeren die er tot nu toe uitspringen. FBTO klinkt ook goed namelijk
Ah wat een geweldige reacties. Hier kan ik zeker wat mee. Mijn premie is nu ook niet laag inderdaad en als ik dan 15/20 bijbetaal en dan alles heb gedekt dan ben ik natuurlijk dom als ik dat niet doe. Heel erg bedankt dames!!
Ik heb een gezinspolis bij zilveren kruis en krijg heel veel volledig vergoed. Betaal dan ook wel 135 in de maand
Ik zit bij Menzis en bij mijn vorige zwangerschappen is alles voor mij betaald. Maar ik zou eventjes afwachten tot december, pakketten willen nog wel eens wijzigen en collectiviteiten ook. Kort door de bocht, je bent ruim een maand te vroeg met deze vraag .
Menzis + aanvullend In 2014 vergoed gekregen : poliklinische bevalling volledig Eigen bijdrage kraamzorg vergoed gekregen Kraampakket Tot 200 euro aan borstvoedingbenodigdheden (borstkolf, milktrays) wel moet het gekocht zijn bij een lactatie deskundige.
Ik weet niet of ik komend jaar de meest uitgebreide aanvullende verzekering ga nemen omdat ik al zeker weet dat de bevalling in het ziekenhuis moet plaatsvinden(medium risk geval) en wij waarschijnlijk ook een paar dagen in het ziekenhuis moeten blijven. Wil eigenlijk ook alleen maar moeder en kind zorg van de kraamzorg en een kraampakket kost een kleine 24 Euro.
Ik moet ook echt gaan overstappen zie ik. Ik zit aanvullend bij OZF Achmea en heb sowieso een ziekenhuis bevalling op medische indicatie dus die wordt overal vergoed. Voor kraamzorg heb ik een eigen bijdrage en ik betaal 147 euro in de maand. In november maar eens goed gaan rondkijken. Ik wil ook graag weer een nannycare (sensormatje) aanschaffen. Ik zie dat die inmiddels ook niet meer bij OZF vergoed wordt. Iemand enig idee welke verzekeraar dat nog wel doet?
Vergeet niet je verplichte eige risico.. ik zie veel mensen zeggen medische indicatie dus word vergoed maar je moet nog altijd je 375 (als die nog niet op is) betalen..
Dat klopt niet. Zorg rond de bevalling gaan niet van je eigen risico af, ook niet als je medisch bent: "Zorg rond zwangerschap en bevalling valt niet onder het eigen risico. Het gaat om: kraamzorg echografie voorgeschreven door huisarts, verloskundige of gynaecoloog; ziekenhuisopname tijdens zwangerschap in verband met complicaties bij de zwangerschap; verloskundige hulp door een huisarts en een verloskundige; medisch noodzakelijke verloskundige hulp door een gynaecoloog; gebruik van de verloskamer; ziekenhuisopname bij bevalling in het ziekenhuis; nekplooimeting (NT-meting) voor vrouwen ouder dan 36 jaar; structureel echoscopisch onderzoek (20-wekenecho). Geneesmiddelen, laboratoriumonderzoek, de vlokkentest, de niet-invasieve prenatale test (NIPT) en de ambulance naar het ziekenhuis in verband met de bevalling vallen wel onder het eigen risico." Bron, Menzis.nl Waarbij je dus bij een poliklinische bevalling en kraamzorg wel een deel eigen risico hebt en dat wordt dan weer door sommige uitgebreide pakketten vergoed. Ga goed rekenen wa je vverbruikt van de aanvullende pakketten, ik ben uiteindelijk medisch geworden en dan blijft er maar een eigen bijdrage voor de kraamzorg over. Dat dekte bij mij niet de kosten van een jaar aanvullende verzekering.
tip: FBTO online: Je kan aanvullende modules op elk gewenst moment aan of uit zetten. Voor gezinsplanning geldt bijvoorbeeld ook geen wachttijd. In 2014 in januari aangezet en per 1 mei weer uitgezet en alles wb kraampakket, eigen bijdrage kraamzorg etc werd volledig vergoed. Dus ik denk dat ik deze aanvullende module weer aanzet in maart 2016
Hoi! Ik ben 18 weken en vroeg me hetzelfde af. Toevallig gisteren met CZ gebeld en zij adviseerden om er een aanvullende basisverzekering bij te nemen. Iets van 7,50 in de maand meer. Totaal dan 95 voor basis volgens mij. Bevallen in het ziekenhuis wordt dan volledig vergoed, zwangerschapscursus en een extra echo. Ook eventueel wat extra kraamuren. Wel blijft je eigen bijdrage voor kraamzorg iets van 4,30 ofzo. Misschien kun je er wat mee! Succes