Nee alleen voor de jongste. Ik neem dan voor 2025 het tandverzorgd 750 pakket. Is best een uitzoekerij. Ik zat eerst bij Hema Menzis maar Hema stopt ermee en wordt nu Menzis. Ik moet voor mijn jongste dochter dan deze aanvullende tandartsverzekering afsluiten. Wellicht mis ik iets hoor, ze hebben daar zoveel pakketten. Mocht ik iets over het hoofd zien dan hoor ik het graag. Correctie: ik heb nog even gekeken maar het wordt 19.65 per maand per kind. Toppp Altijd weer die kleine lettertjes maar nu een keer in ons voordeel.
?? Ik heb in de afgelopen jaren een aanvullende tandverzekering gehad voor de beugel hoor, geen normale aanvullende verzekering.
Het valt in ieder geval niet onder de gewone tandheelkunde verzekering, waar ik hem dus wel onder zou verwachten.
Mijn man gaat binnenkort zoeken en rekenen. Voordat dochter aan de beugel moest, waren we (al jaren) bij CZ verzekerd. Die hadden geen wachttijd en we vroegen dus op een gegeven moment tegen het einde van elk jaar aan de tandarts of het al zover was. Eind 2019 gaven ze aan dat ze in het jaar daarop zou moeten starten. En precies toen veranderde CZ de voorwaarden en hadden ineens een jaar wachttijd. Dus zijn we geswitcht naar een verzekering zonder wachttijd. Precies binnen een jaar was ze door de 1500 euro vergoeding heen. Dus eind 2020 weer geswitcht, toen naar VGZ, die ook nog geen wachttijd hadden. Daar heeft ze de 1500 euro op zo'n 35 euro na opgemaakt en toen was ze begin 2023 helemaal klaar. Dus dat is perfect uitgekomen en de verzekeringheeft wel geloond. Eind 2023 is vervolgens zoon met zijn beugel begonnen. Eerst een activator en volgende week krijgt hij onder blokjes. Dat redden we niet meer binnen de 1500 euro. Begin volgend jaar komen er boven nog blokjes bij. Man gaat nu dus rekenen of verzekeren hiervoor nog loont. We hebben de grootste kosten dan al gehad. Er zijn bijna geen verzekeringen meer zonder wachttijd en ze vergoeden ook nog geen 100% meer over het algemeen, gaat vaak nog maar tot 80%. Kan dus goed zijn dat we beter uitkomen als we het gewoon zelf betalen. Het is een hele puzzel in elk geval.
Bij VGZ dus wel, ik heb de aanvullende verzekering Tand Beter daar. Blijkbaar is het dan per verzekering anders?
Ik ben juist blij dat hij onder gewoon valt. Die dure aanvullende verzekering heb ik toch nodig voor mijn fysiotherapie, steunzolen van mij en de kids, 1x per 2 jaar brillen etc. dus ideaal dat de beugel daaronder valt. Mijn dochter zit nu midden in haar beugel traject. Mijn zoon gaat in december voor de 2e keer heen. Benieuwd of ze nu bij hem willen starten of dat ze nog langer willen wachten..
Dat verschilt per verzekeraar, dat mogen ze zelf kiezen. Ik zit bij Dsw en daar zit alles aanvullend op 1 verzekering bijelkaar.
Dat snap ik, dan ben je veel beter af. Voor ons is het gunstiger zoals wij het hebben. Zodra zoon klaar is met zijn beugel (of komend jaar als blijkt dat het niet meer loont om dat te verzekeren), gaat de tandverzekering eraf en doen wij het met gewoon de basisverzekering.