Gisteravond zat ik gezellig met ons zoontje op de bank tv te kijken tot hij van uit het niets ineens mega moest overgeven.. arm poppie alles zat er onder zijn kleertjes schoenen mijn broek schoenen de hele vloer en het is dus ook tegen de muur gespetterd. Heb gister gelijk met een vochtige doek de muur schoongemaakt. Maar nu een dag later zie je precies al die spetters nog zitten. We wonen hier pas kort en de muren zijn allemaal net gedaan. Gelukkig heeft ons zoontje nergens last meer van dat is het belangrijkste. . Maar ik zou het toch fijn vinden als ik mijn muur nog schoon kan krijgen zonder dat het opnieuw gesausd moet worden Heeft iemand tips?
Ahh wat sneu voor je zoontje!! En balen vd muur! Geen idee hoe je t zou kunnen schoonmaken? Als je een witte muur hebt miss wat met bleek proberen? Gok dat t komt van t zuur van t overgeven?
Met gewone witte tandpasta wordt je witte gesausde muur weer prachtig schoon. Klein beetje aanbrengen met een oude tandenborstel en dan borstelen net als je tanden. Hier ongeveer hetzelfde meegemaakt maar dan met een spuitluier. Ik deed de luier af en tilde haar kontje op en jahoor daar kwam het met volle vaart eruit zo tegen de muur! Alle vlekken weer weg gekregen met tandpasta.
Helaas is mijn muur niet wit hahaha de muur is van dat oud groen. Ik heb geprobeerd er even een foto van te maken. Op de foto lijkt de muur grijs maar in het echt issie groener.
Heb je nog van die verf staan? Dan met een klein kwastje en een klein beetje verf over de vlekjes heen dippen. Hoef je niet de hele muur te doen. Heb ik ook eens gehad met macaroni spetters op het plafond. Maar zo zijn ze weer aardig weg..
Ai balen zeg! Gelukkig gaat het beter met je zoontje, arm ventje. Ook ik zou met wat verf dat over is bijwerken (ik hoop alleen wel dat je nog wat verf hebt)
En een beetje amonia in water en hiermee schoonmaken? Hebben zelf de vaatwasser naast een geverfde muur dus daar zitten ook regelmatig de vlekken op. Het bijt bij ons de verf niet vd muur af maar reinigt. Succes!
Ik gebruik op mijn muren bij vlekken een spray van de action. Grijze spray tegen kalk en schimmel.. Tot nu toe elke vlek weg gekregen. Kost iets van 2-3 euro
Zou op een witte muur indd werken, gezien dat gewoon bleekmiddel is. Maar de muur van ts is groen. Je zou indd ammonia kunnen proberen, dit word immers ook als verfreiniger gebruikt.
Azijn proberen. En anders ben ik bang dat je opnieuw kan schilderen. Alleen aanstippen zal je misschien ook blijven zien.
Opnieuw sausen denk ik ook... alleen de vlekken aanstippen zie je misschien, maar je zou eerst dat kunnen proberen.
Ik denk dat we nog wel wat saus overhebben. Zal straks mijn vriend eens vragen. Ben ook bang dat je het met aanstippen blijft zien helaas.. maar ga het in ieder geval proberen. Thnx allemaal voor de tips.
Dat zie je naderhand, dan krijg je toch kleurverschil, ok al is het heel kort geleden nog gesausd. Mooiste resultaat krijg je door gewoon de muur helemaal nog een keer te sauzen.
Zoveel hebben we sowieso niet meer. Is best een lange wand. Heb vandaag nog een keer met een vochtige doek geprobeerd. Morgen maar even kijken hoe t opgedroogd lijkt.
Waarschijnlijk vettige vlekjes, wellict helpt wat Dasty (de gele ontvetter), alleen zou ik het wel wat verdunnen anders heb je weer witte vlekken op je muur.
Voortaan wasbare muurverf nemen 😉 Ik kan gewoon met schoonmaakmiddel of stoomreiniger m'n muren schoonmaken hebben wij express gedaan ivm kinderen. Dus zou dat zeker als tip hebben voor toekomst, kost wel even wat meer maar dan gaat het langer mee!