Wij gaan komend weeken met vakantie naar Italie. Nu weet ik dat je daar geen water uit de kraan kunt drinken. Geen probleem flessen water zijn er genoeg te koop. Maar mag onze zoon van 1,5 jaar ook gewoon de water uit de flessen drinken! Heb weleens gehoord dat hier nog best wat zout in zit en kleine kidneren het beter niet kunnen drinken. Of is dit alleen als ze echt nog baby zijn?
Mag gewoon uit de flessen.. Je kan op etiket kijken waar meer of minder zout in zit.. is hier in NL toch ook.. dat de een meer bevat dan de ander?
Lijkt me idd geen probleem hoor, ik zou het wel gewoon doen. Het is toch maar voor korte tijd. En anders kan je ook misschien waterflessen in Nederland vullen. Ik weet niet of je gaat vliegen of autorijden.
Limmeke, ik moet je dus eerlijk zeggen dat ik dit niet wist en hier dus ook nooi op let. Ik dacht dat water water was. Piemie dat is natuurlijk ook nog een idee. Hij drinkt overdag altijd water, dus zal het veel drinken.
wij wonen in Griekenland en ik laat de kleine ook uit flessen drinken. het kraanwater kan je hier gewoon drinken maar vind ik zelf niet echt lekker...dus wij hebben veel fleswater! volgens mij kan je in sommige streken in italie best uit de kraan drinken overigens..maar misschien moet je maar niet het risico nemen en flessen kopen!
Net even bij cb geweest. Vanaf 1 jaar kunnen ze de flessen water gewoon drinken en hoef je geen rekening meer te houden met het zoutgehalte. Voor 1 jaar is het raadzaam goed te kijken naar de hoeveelheid zout wat er in zit. Zo zit er hier in Nederland meer zout in Barleduc als in Spa, vertelden ze.
Het natriumgehalte van het ene mineraalwater is idd veel hoger dan in het andere. Gewoon goed de etiketten lezen dus (natrium in het italiaans is volgens mij Sodio, weet je gelijk welke waardes je met elkaar moet vergelijken).