Wie de laatste dagen ook zo'n last van hooikoorts?

Discussie in 'De lounge' gestart door Krullebolletje, 5 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Krullebolletje

Krullebolletje Niet meer actief

Ik wordt helemaal gek van het gesnotter en de kriebels in mijn ogen.... Ik vraag me echt af waar ik de laatste dagen zo allergisch op reageer.

2. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Yep, hier nog een. Tijdens beide zwangerschappen nergens last van gehad, maar het begint nu helaas weer terug te komen. En met name sinds een paar dagen een stuk erger idd. Vervelend he :(

Bijgevoegde bestanden:

3. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik ook ik reageer extreem allergisch en mij zoontje ook, maar dat wist ik al...
    Komt omdat het regent en warm is. Als het dan droog is dan vliegen alle pollen alle kanten op.
    Ik slik 2x p.d nu mijn medicijnen, gebruik neusspray die ik van de allergoloog heb gehad en nog werkt het niet.
    De assistente van de h.a zei al dat er heel veel mensen nu last hebben.
    Ik blijf nu helaas, zo veel mogelijk binnen, doe buiten een zonnebril op, extra vaseline bij mijn neus en ogen en hopen dat ik ongeschonden blijf.
    Vind het alleen heel sneu voor mijn zoontje, die moet echt moeite doen niet in zijn ogen te wrijven en ik kan hem ook niet de hele dag binnen laten, maar hij scoorde net als ik ook extreem hoog. Ik heb wel een drankje voor hem maar dat werkt nu gewoon echt niet.

4. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Het is veel erger dan afgelopen jaren! Zit maar veel binnen met dit weer. Je ziet de pollen door de lucht vliegen :)

5. Krullebolletje

Vreselijk inderdaad, ik wordt er echt gek van... Maar op welke pollen reageren we dan zo erg? Ik had nooit ergens last van, totdat ik zwanger was van mij jongste zoon...en het is vanaf dat moment ook niet meer weggegaan.

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ben je niet getest?
    Ik ben 2x getest bij de h.a en de allergoloog en beide keren scoorde ik extreem op graspollen, huisstofmijt en katten..:(:(:(
    Ik weet dat ik zelf reageer op graspollen, dat is als ik het goed heb ook hetgeen wat nu zo in de lucht hangt.
    Slik je ook levocitrizine?

7. Vig83

Vig83 Lid

2 apr 2013
    80
    3
    8
    Ik heb er ook erg last van. Ik ben nooit getest maar heb altijd last in de tijd dat de grassen bloeien. Ik gebruik levocetirizine en neusspray maar helaas werkt het niet voldoende.
    Ik vermoed dat mijn zoontje er ook last van heeft. Hij niest veel, snottert en wrijft veel in zijn ogen. Is er voor kinderen eigenlijk iets tegen hooikoorts?

8. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ja er is wel een drankje maar dan moet je kindje eerst getest worden volgens mij.
    Die van mij is ook getest omdat ik ook het vermoeden had een paar jaar geleden dat hij dezelfde allergieën heeft die ik ook heb.
    Alleen onder de 6 jaar testen ze niet omdat ze dan niet met zekerheid kunnen zeggen of ze wel of niet allergisch zijn.

9. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.176
    16.511
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier ook weer last van mijn ogen en vooral mijn linker oog.
    Ik krijg dan allemaal van die blaasjes op mijn ooglidrand en het jeukt zo enorm.
    Zoon had zojuist weer een niesaanval met een record van 12x achter elkaar.

10. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Misschien kun je oogdruppels vragen? Ik heb die vorig jaar en het jaar ervoor gehad en die werkten echt super!
    Kon nu ook van de allergoloog druppels krijgen maar dan mocht ik geen lenzen in en dat zag ik niet zo zitten...:)

11. Vig83

Vig83 Lid

2 apr 2013
    80
    3
    8

Ja daar was ik al bang voor.

12. Vig83

Vig83 Lid

2 apr 2013
    80
    3
    8
    Dat niezen herken ik inderdaad. Duurt soms wel tien minuten als ik geen pilletjes neem. Ik heb gelukkig geen last van mijn ogen dat lijkt me erg vervelend.

13. Krullebolletje

Ik ben dus niet de enige die de afgelopen dagen zo heftig reageerd. Helemaal vervelend als ook nog eens je medicijnen niet werken en wat sneu voor je zoontje!

Zoveel mogelijk binnen blijven is wel verstandig met deze dagen, pff...

14. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hoe oud is je zoontje? Die van mij is als ik het goed heb met 4 of 5 jaar getest, maar dat was meer omdat ik ook extreme allergieën heb.
    Bij hem was het ook overduidelijk, scoorde ook extreem op graspollen en kat. En dat bouwt ook alleen nog maar op...:(

15. Krullebolletje

De huisarts zei dat hij dat vermoedde, ik heb allergodil voor mijn ogen en die pilletjes ga ik morgen gelijk weer vragen, want dit is niet leuk zo met dit mooie weer....

16. Krullebolletje

Ik heb trouwens geen idee meer hoe die pilletjes heten, is al een jaar geleden dat ik zo heftig reageerde.... elke keer in juni ongeveer geloof ik...

17. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.299
    2.554
    113
    Mijn dochter snottert en kriebelt zich gek ondanks de aerius.

Ze is nu 7 en is een half jaar geleden getest omdat ze wel heel snel op paarden reageerde.
    Kan niet tegen honden,kattenn, paarden, konijnen huisstofmijt en een heleboel pollen.

Met eerste zomerse dagen kan ze ook heel erg op de zon reageren, die zetten enorm op Een pet helpt een beetje.

18. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Levocitrizine is de meest gangbare. Hou er trouwens rekening mee dat je er duf van wordt. Ik wist dit ook niet want nam ze altijd s avonds, omdat het voor mij ook helpt voor mijn huisstofmijt allergie.
    Maar omdat ik nu zo'n last had slik ik ze af en toe ook overdag, de assistent heeft mij toen verteld dat je er dus duf van kan worden (wat ik dus ook al gemerkt had maar ik schoof het af op mijn werk:D)

19. Lindah

Lindah Fanatiek lid

21 apr 2012
    1.008
    145
    63
    Brabant
    Hier ook heel veel last. Ben ook erg benauwd en moe.
    Mag nu mijn medicatie niet omdat ik zwanger ben.. Morgen even de huisarts bellen wat ik wel mag want helemaal niets gebruiken is geen optie.. Hebben jullie nog tips?

Voor de anderen veel sterkte de komende dagen..

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Oh hier is het ooo vreselijk de laatste dagen en vorige week ook al. Ik was blij met de regenachtige dagen want toen was het duidelijk minder. Ik heb wel oogdruppels, die ik heel soms gebruik als ik door de branderigheid, tranen en door de jeuk gewoon bijna niets meer kan zien maar het liefst zo min mogelijk. De pilletjes weet ik niet of dat nu mag maar die neem ik niet meer omdat ik daar heel vermoeid van werd vorig jaar en toen dus na een paar dagen gestopt ben met nemen. Succes en sterkte voor iedereen!

Deel Deze Pagina