Nu het mooie weer weer begint, ben ik aan het kijken naar goede zonnebrand waarbij ik geen last heb van zonne-allergie. Sowieso heb ik NL weinig last, maar op vakantie wel. Het is vaak een combi van zon, zee- of zwembadwater en zweten. Ik heb Urtizon geprobeerd, werkt goed, maar vind ik lastig te smeren. Wie heeft andere tips?
P20, of anders naar de HA. Mijn vader heeft een vrij heftige zonneallergie en die heeft zonnebrand van de HA. Maar hij heeft ook psoriasis, misschien dat het dan ander spul is.
Ik heb deze, helpen bij mij super: DrogistDrogist.nl | Urtizon complex tegen zonne allergie korrels | Gezondheid
Ik zou naar de HA gaan mijn moeder heeft veel last van zonneallergie en krijgt daar en tabletjes en een zonnecreme voor en dat werkt goed!
Ik heb zelf altijd een zonnecreme via de huisarts, wel een lagere factor dus even goed opletten. Kom even niet meer op de naam.... Daarnaast hielpen idd de Urtizon korrels ook heel goed. Verder moest ik gewoon opletten dat ik geen hele dag ga bakken in de zon. Zonnebankkuur van te voren nemen schijnt ook heel goed te helpen, dan raakt je lichaam gewend aan de straling....
ik heb geloof ik de halve apotheek , drogist gehad niks werkt. nu moet ik zeggen na mn zwangerschap heb ik het nog niet weer gehad
Ik heb er ook altyd last van (gehad ) Klinkt heel erg stom misschien maar de zonnebrandcreme van de lidl! Ik had altijd de duurste van de duurste niks hielp. En deze voor 3,99 nergens meer last van (ook niet in het buitenland). succes.
Die Urtizon korrels ken ik wel en gebruik ik ook, maar dat is niet genoeg. Ik heb ook wel Contralum van de HA gekregen,maar dat is echt een lage beschermingsfactor. Dat andere merk had ik vorig jaar eens gezien......even uitproberen dit jaar!
Ik lees even mee.... Vind het altijd wel prettig als er suggesties voor bepaalde producten worden gedaan, al pas ik ervoor om alles zo maar klakkeloos te gaan proberen.... Punt 1: smeer ik me een ongeluk en Punt 2: vaak helpt een bepaald product bij mij in het begin wel even, maar na een maandje of zo ineens niet meer.... Dus ik heb redelijk wat ervaring met halfvolle, dure flessen.....
Ik gebruik Vision www.vision-sun.nl Het enige merk waar ik geen uitslag van krijg én wat waterproof is én je maar 1x per dag op hoeft te smeren (al smeer ik het 's middags ook altijd nog een keer )
Urtizon korreltjes ! Ik heb ze een aantal jaren gebruikt en nu heb ik alleen in het voorjaar een beetje last. Of ik ben er overheen gegroeid? Wat een ellende was dat vroeger. Ook gebruik ik al jaren de zonnebrandproducten van ROC. Meestal factor 30 en let op met bakken in de zon. Ik houd het vaak maar 5 minuten uit midden in de zon... mij te warm
ik heb al van alles geprobeerd, huisarts, zonnebank en diverse cremes maar het beste is toch echt zo goed mogelijk insmeren en ook regelmatig en toch proberen om uit de zon te blijven. elke avond ook met after sun in smeren en geen geparfumeerde producten te gebruiken.
ik heb zelf best heftig last van zonne allergie. ik heb ook een lichte huid, en verbrand ook snel. Alles al geprobeert, maar er zijn er maar 2 die werken bij mij. Vichy factor 50 en dan de Rode bedrukking ( is special voor zonneallergie) verkrijgbaar bij de apotheek. ( wel +/-17 euro per fles/tube) Maar wat nog beter helpt, en veel lekkerder smeert/niet vet is : la roche posse en dan de anthelios melk. Trekt super snel in, niet vet, ruikt niet raar, en beschermt veel langer. Ik hoef maar 1 a 2x daags te smeren, ipv 10x. (apotheek +/- 15 euro)
Contralum Ultra. Verkrijgbaar via recept van de HA bij de apotheek. Het heeft wel een hele lage factor, dus je moet alsnog uitkijken, maar deze hielp mijn zusje altijd erg goed.
Up Ik was er een paar jaar redelijk van af, maar afgelopen weekend veel gefietst (wel ingesmeerd!) en ik heb er nu vreselijk veel last van Bah! Het brand als een gek en het komt momenteel weer opzetten zodra ik ook maar 15 minuten zon zie. Au!! Ik heb als kind die korrels van mn moeder moeten slikken, maar daar geloof ik niet in. Ik ben wel ooit bij de huisarts geweest, maar weet niet meer waarom ik toen nog niets voorgeschreven heb gekregen (werd wel geopperd)... Misschien toch maar eens doen. Ik heb het met name op mijn armen, handen, borst en voeten. Wie baalt nog meer?