Zonnebrand tegen zonne-allergie

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamanama, 21 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Nu het mooie weer weer begint, ben ik aan het kijken naar goede zonnebrand waarbij ik geen last heb van zonne-allergie. Sowieso heb ik NL weinig last, maar op vakantie wel. Het is vaak een combi van zon, zee- of zwembadwater en zweten.
    Ik heb Urtizon geprobeerd, werkt goed, maar vind ik lastig te smeren.
    Wie heeft andere tips?

2. Zeepaardje

Zeepaardje Niet meer actief

P20 is misschien het proberen waard?

3. Aszz

Aszz Niet meer actief

P20, of anders naar de HA.
    Mijn vader heeft een vrij heftige zonneallergie en die heeft zonnebrand van de HA.
    Maar hij heeft ook psoriasis, misschien dat het dan ander spul is.

4. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
  5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik zou naar de HA gaan
    mijn moeder heeft veel last van zonneallergie en krijgt daar en tabletjes en een zonnecreme voor en dat werkt goed!

6. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Ik heb zelf altijd een zonnecreme via de huisarts, wel een lagere factor dus even goed opletten. Kom even niet meer op de naam....
    Daarnaast hielpen idd de Urtizon korrels ook heel goed.

Verder moest ik gewoon opletten dat ik geen hele dag ga bakken in de zon.
    Zonnebankkuur van te voren nemen schijnt ook heel goed te helpen, dan raakt je lichaam gewend aan de straling....

7. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ik heb geloof ik de halve apotheek , drogist gehad niks werkt. nu moet ik zeggen na mn zwangerschap heb ik het nog niet weer gehad

8. bumba

bumba Bekend lid

2 nov 2007
    791
    0
    0
    Ik heb er ook altyd last van (gehad )
    Klinkt heel erg stom misschien maar de zonnebrandcreme van de lidl!
    Ik had altijd de duurste van de duurste niks hielp.
    En deze voor 3,99 nergens meer last van (ook niet in het buitenland).
    succes.

9. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Die Urtizon korrels ken ik wel en gebruik ik ook, maar dat is niet genoeg. Ik heb ook wel Contralum van de HA gekregen,maar dat is echt een lage beschermingsfactor.
    Dat andere merk had ik vorig jaar eens gezien......even uitproberen dit jaar!

10. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik lees even mee....

Vind het altijd wel prettig als er suggesties voor bepaalde producten worden gedaan, al pas ik ervoor om alles zo maar klakkeloos te gaan proberen.... Punt 1: smeer ik me een ongeluk en Punt 2: vaak helpt een bepaald product bij mij in het begin wel even, maar na een maandje of zo ineens niet meer.... Dus ik heb redelijk wat ervaring met halfvolle, dure flessen.....

11. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.798
    4.181
    113
    Mijn dochter is ook heel allergisch,voor haar gebruik ik ultrasun

12. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ik gebruik Vision www.vision-sun.nl Het enige merk waar ik geen uitslag van krijg én wat waterproof is én je maar 1x per dag op hoeft te smeren (al smeer ik het 's middags ook altijd nog een keer :))

13. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Urtizon korreltjes ! Ik heb ze een aantal jaren gebruikt en nu heb ik alleen in het voorjaar een beetje last. Of ik ben er overheen gegroeid? Wat een ellende was dat vroeger.

Ook gebruik ik al jaren de zonnebrandproducten van ROC. Meestal factor 30 en let op met bakken in de zon. Ik houd het vaak maar 5 minuten uit midden in de zon... mij te warm :D

14. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    ik heb al van alles geprobeerd, huisarts, zonnebank en diverse cremes maar het beste is toch echt zo goed mogelijk insmeren en ook regelmatig en toch proberen om uit de zon te blijven.
    elke avond ook met after sun in smeren en geen geparfumeerde producten te gebruiken.

15. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    ik heb zelf best heftig last van zonne allergie. ik heb ook een lichte huid, en verbrand ook snel.

Alles al geprobeert, maar er zijn er maar 2 die werken bij mij.

Vichy factor 50 en dan de Rode bedrukking ( is special voor zonneallergie) verkrijgbaar bij de apotheek. ( wel +/-17 euro per fles/tube)

Maar wat nog beter helpt, en veel lekkerder smeert/niet vet is :
    la roche posse en dan de anthelios melk. Trekt super snel in, niet vet, ruikt niet raar, en beschermt veel langer. Ik hoef maar 1 a 2x daags te smeren, ipv 10x. (apotheek +/- 15 euro)

16. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Contralum Ultra. Verkrijgbaar via recept van de HA bij de apotheek. Het heeft wel een hele lage factor, dus je moet alsnog uitkijken, maar deze hielp mijn zusje altijd erg goed.

17. 1eKruimeltje

1eKruimeltje Bekend lid

16 jun 2009
    974
    0
    16
    NULL
    NULL
    ik gebruikte piz buin. Maar heb maar een lichte vorm van allergie.

18. Yukl

Yukl Niet meer actief

Up :)

Ik was er een paar jaar redelijk van af, maar afgelopen weekend veel gefietst (wel ingesmeerd!) en ik heb er nu vreselijk veel last van :( Bah! Het brand als een gek en het komt momenteel weer opzetten zodra ik ook maar 15 minuten zon zie. Au!! :( Ik heb als kind die korrels van mn moeder moeten slikken, maar daar geloof ik niet in. Ik ben wel ooit bij de huisarts geweest, maar weet niet meer waarom ik toen nog niets voorgeschreven heb gekregen (werd wel geopperd)... Misschien toch maar eens doen.

Ik heb het met name op mijn armen, handen, borst en voeten. Wie baalt nog meer? ;)

Deel Deze Pagina