Hihi nee precies, zit je niet op te wachten en zeker niet als je zwanger bent. Maar echt heel erg is het niet. Ik heb al een paar weken mega trek in bier! En dat vind ik normaal niet eens lekker. Maar dat ga ik uiteraard niet drinken.
Voor zwangeren is het niet goed, maar voor kleine kinderen ook niet! Het wordt echt afgeraden, kinderen (en ouderen en ongeboren kinderen in de buik) kunnen er goed ziek van worden.
Oooooo had dit niet moeten lezen.......krijg nu zon zin in een lekker wijntje en carpaccio, pate, filet en gerookte zalm.........oeioei.
Hier de grote zondares, hihi: Ik eet met mate: - leverkaas - pate - gerookte zalm - zachtgekookt eitje - blauwe kaas - lik cakebeslag - dingen met kaneel: appeltaart, stroopwafel, speculaas etc Heb verder laatst een paar slokjes witte wijn genomen tijdens de kaasfondue en heb met oud en nieuw 3 hijsjes van een sigaret genomen, maar vond het heel smerig, dus da's goed. Wat ik echt mis is carpaccio en filet americain, ik hoop dat mijn vriend net als de vorige keer meteen na een bevalling weer met een vers pistoletje met filet aankomt, heerlijk! Wijntjes tijdens de borstvoeding heb ik wel gedaan hoor. Niet dat je nou zo'n behoefte hebt aan drank als je de uitputting nabij bent van alle gebroken nachten, maar ik nam 's avonds best een keertje een glaasje en heb niets gekolfd en weggegooid, gewoon een kwestie van goed timen (tip: drink terwijl je borstvoeding geeft!)
Oei je kunt beter rauw vlees eten dan zalm hoor! Die gerookte zalm daar kan listeria inzitten en daarvan kun je dus echt een doodgeboren kindje krijgen. Blauwe kaas eet ik ook, wel de gepasteuriseerde uiteraard, ook weer dat listeriaverhaal.
Hoi Skatje, maar dat geldt toch alleen voor de vacuumverpakte gerookte vis? Niet voor verse? Ik heb hoe dan ook wel een paar keer gerookte zalm op een toastje gegeten en ook al een aantal keer verwerkt in gerechten, maar dan wel verhit, dus dat is dan geen probleem. Ik let wel op hoor, maar probeer er ook weer niet te spastisch over te doen, mij maak je ook niet wijs dat bijv japanse zwangeren 9 maanden geen sashimi eten. En ik weet dat Franse dames gewoon rauwmelkse kaas eten, maar die hebben waarschijnlijk ook veel antistoffen tegen de listeriabacterie.
Das ook weer waar.... en heb nou ook niet bepaald een rooktonnetje in mijn achtertuin staan. Ik denk dat met de nederlandse hygienische standaarden de kans heel, heel erg klein is dat je echt een listeria besmetting oploopt uit vaccuum verpakte vis als je goed aan de houdbaarheidsdatum houd en spullen achter in de koelkast bewaard.
Het enigste waar ik mee "zondig" is de koffie 'smorgens verders houd ik me er vrij goed aan, geen alcohol, geen filet americain...(balen......hihihi) en ik eet alleen maar gewone hollandse kaas, lust geen franse. Maar wat ik me wel afvraag is; mag je tijden de zwangerschap zonnebloempitten hebben? Ik heb graag de gezouten maar je kunt ze natuurlijk ook ongezouten krijgen. Ik heb ze nog niet gehaald aangezien ik niet weet of het schadelijk kan zijn.
Ik zou zonder nadenken gewoon zonnebloempitten eten! Zou echt niet weten waarom dat niet zou mogen. Koffie drink ik trouwens ook gewoon Maar wel MAX. 2 kopjes per dag en niet élke dag! Ik heb trouwens mijn hele zwangerschap niet gezondigd! Maar ik merk dat, nu het zo tegen het einde aanloopt, ik toch mezelf probeer te overtuigen dat het allemaal niet zo erg kan zijn
Dat is waar. De kans is ook echt inimini. Maar ik blijf het een enge bacterie vinden. Als dit kindje er is ga ik me helemaal volvreten bij de bakker bart: baguette zalm+roomkaas+dillesaus en natuurlijk een met filet americain en uitjes. Kan me er nu al helemaal op verheugen!!
Ik heb wel eens smeerworst gegeten en 1 keer een zachtgekookt ei. Had zo'n zin in ei en toen was hij net niet hard vanbinnen..toch maar opgegeten
Hihi, jaaah, heerlijk idee he, dat straks alles weer mag!!! Ik ben het met je eens hoor, listeria is ook echt een enge bacterie en zou het echt verschrikkelijk zijn als je 'm onverhoopt toch oploopt en je kindje erdoor besmet raakt met alle gevolgen van dien en dat dan alleen omdat moeders zich niet effe 9 maanden in kon houden met gerookte zalm. Ben jij trouwens ook niet een juli mama? Heb je volgens mij nog niet (vaak) gezien in het forum.
Oh, en koffie drink ik ook. Elke dag 3 kopjes. Eentje bij het ontbijt, eentje op mijn werk en eentje na het avondeten. Soms ook nog cola light, maar ben thuis overgestapt op caffeine vrije
Misschien een stomme vraag maar als het voor je kindje niet schadelijk is als je salmonella krijgt waarom mogen we dan geen rauwe of zacht gekookte eieren?
Omdat je er zelf wel ziek van kan worden, en als je uitdroogt of koorts hebt is dat ook slecht voor je kindje. (heb trouwens echt al zooooo veel filet en zalm op sinds de kleine geboren is, yummmmm!)
Ik denk echt serieus dat ik superveel filet americain ga eten na de bevalling. Om de schade in te halen!