hoi, misschien een beetje domme vraag, maarre ik drink altijd als uit ga een zoete witte wijn maar vindt het de laatste tijd wel erg lekker. dus zou ik nou zelf ook een fles zoete witte wijn voor thuis willen maar euh waar koop ik die en hoe heet het dan? staat er ook op de fles of het zoete witte wijn is? kan ik het bijv,. ook gewoon bij de supermarkt kopen? :s ik heb er namelijk echt geeen verstand van maar vind het errug lekker dus wie kan mij helpen zodat ik straks gelijk nog een fles kan halen
Als je echt een hele zoete wijn wilt moet je de Estrella van de Gall&Gall proberen (ze hebben een iets minder zoete versie ook bij de Hema en die is ook iets goedkoper). Anders gewoon het etiket lezen. Meestal staat op het etiket of het een zoete wijn is en anders haal je het wel uit de ingrediënten zoals honing.
Hoi, Is geen domme vraag hoor! Ik heb er ook niet veel verstand van, wel dat ik zoete witte wijn ook lekker vind Je kunt het idd in de supermarkt kopen. Het staat op de fles of het zoete wijn is. Meestal staan alle zoete witte wijnen bijelkaar in het schap. Welk merk het lekkerst is moet je uitproberen. De huiswijn is meestal wel lekker, maar is toch een kwestie van smaak... Succes iig! Groetjes Jewel
en bij gall&gall kan je ook precies aangeven (of een andere drankzaak) wat je zoekt & voor welke prijs! in sommige supermarkten heb je ook het nummersysteem (bijv. 4 is licht zoet en dan staat de wijn op nummer).
Ik werk in een grand café en bij ons is de Tonino erg populair (en lekker!) Deze is ook in de supermarkt te koop, in ieder geval bij de Coop en kost maar 3,95 euro per fles.
Ik neem dan wijn van de Aldi; Moezelwijn is dat geloof ik. (ik weet niet zeker of ze die in Nederland ook hebben, assortiment NL-België verschilt nogal eens)
Ik vind de zoete witte wijn van de jumbo het lekkerste. De goedkoopste die ze hebben, een bruine fles met geel etiket Is bijna altijd uitverkocht dus volgens mij vinden meer mensen hem lekker hihi
Ik vind de halfzoete wijn van C1000 het beste, maar hier hebben ze ook zoet van. Zou gewoon wat dingen proberen het staat op de flessen. En de ene zoete is de andere niet. Proberen tot je er één gevonden hebt die je lekker vind. Bij C1000 hebben ze ook kleine flesjes is misschien handiger als je nog aan het testen bent.
Riesling en Spätlese zijn zoete/half zoete wijnen geloof ik en Canei is ook overal wel verkrijgbaar. Ik heb meestal de spätlese van de Aldi, niet bijzonder, maar omdat ik alleen wijn drink bij ons thuis gaat de 1/2 fles door de gootsteen en dan kan ik maar beter een goedkoop wijntje nemen.
Volgens mij heb ik ook vaak de Spatlese van de Aldi, bruine fles met oranje dop toch? Wel redelijk lekker wijntje. Bij de C1000 heb ik meestal een Duitse wijn weet niet hoe die heet. Wat ook heel lekker is is de rose van Gallo. Mmmm heerlijk lekker zoet.
ik vind de canij(weet zo niet hoe je het schrijft) en je hebt bij de c1000 van die hele kleine flesjes die witte is ook erg lekker
okee meiden hartstikke bedankt voor jullie antwoorden! ga ff lekker rondkijken straks enne nog 1 vraagje als je de fles eenmaal open hebt kan je die gewoon in de koelkast bewaren en hoeveel dagen ongeveer? haha
ik vind de liebefraue milch van de aldi wel lekker en ook de eerder genoemde Canei (iets bruisend) is wel erg lekker. Handig om nog meer tips te lezen Lekker . Ik heb er verder ok weinig verstand van
soms zit er een draaidop op en ik heb zo'n dop om op een fles te doen, denk dat ze die bij drankzaken verkopen?.
Witte lambrusco is ook erg zoet! En verder bij de aldi en lidl de merken die al genoemd zijn. Als je van zoete witte wijn houdt kun je ook eens een pak sangria bij de supermarkt weg halen die is ook mjam! En in de zomer zijn er flessen te koop bij de lidl. Al mijn vriendinnen drinken zoete wittewijn en in de zomer ook wel vaak een sangriaatje!
Inderdaad Lucia, die neem ik ook steeds! Wij gaan ook regelmatig naar de Moezelstreek en dan brengen wij van daar ook zoete wijn mee.
Ga ik ook voor de liebfrau milch van de aldi. Heerlijk zoet en zit in een pak. In de supermarkt ga ik normaal als ik niet zwnager ben en ik een wijntje wil voor een goedkoop merk. Er staat meestal wel iets op als fris en fruitig of zoete wijn. Anders kun je altijd iemand vragen in de winkel natuurlijk
Ik drink nu even niet ;o) Maar normaal ben ik ook een echte wijndrinker. Sinds ik 2,5 geleden stopte met roken alleen geen zoete witte wijn meer. Smaakpapillen doen het nu blijkbaar weer en vind het te zoet. Dus nu heb ik altijd droog. Als je niet weet wat je lekker vind en niet weet wat nou wat is dan zou ik je aanraden eens naar de Albert Heijn te gaan. Daar staat bij elke wijn een kaartje met of hij zoet, droog of halfdroog is. En ook een beschrijving van of hij fruitig is of sterk etc etc. Er staat vaak zelfs nog bij waar hij lekker bij is (vis, vlees, als apperatief etc). Jaja en dat allemaal op 1 klein kaartje aan het schap ;o) Haal gewoon de eerste paar keer steeds een andere fles (zo duur zijn ze ook niet bij AH) en bewaar de etiketten van welke je lekker vond. Wedden dat jij over een tijdje EXACT weet welke wijn je voortaan moet hebben? Veel plezier met het uitproberen van je wijntjes meid! Enne... drink er ook maar 1 voor mij hahaha
Ieiew die vind ik vies, ik proef gewoon de pak waar het in zit. Ik vind de zoete wijn van Chenet het lekkerst