Baby 5.5 weken drinkt niet goed

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MamavanZM, 24 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanZM

MamavanZM Lid

24 sep 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Ik ben 5,5 week geleden bevallen van mijn lieve meisje..haar geboortegewicht was 3905gr..alles ging goed tot ongeveer een week geleden, haar gewicht nu is 4360. Ze is vorige week maar 75gr aangekomen volgens CB veel te weinig. Ze drinkt 8x100 maar drinkt nooit haar fles leeg, drinkt max 90. De afgelopen dagen drinkt ze maar 50-60cc per voeding vd 100 die ik haar aanbied. Ook heeft ze heel waterig ontlasting, loopt tot aan dr rug! Ze zou nu 6x 125 oid moeten krijgen toch? Wat zou het kunnen zijn enig idee? Of andere mama's die dit ook hebben meegemaakt? Bij mijn eerste dochter heb ik dit nooit gehad, die kwam altijd rond de 200-300gr per week aan.

:(

2. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Bij waterige ontlasting zou ik even aan de bel trekken bij de huisarts
    Mogelijk een buikvirusje? Babys kunnen snel uitdrogen, binnen 24 uur

3. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ze zou wat leeftijd en gewicht inderdaad 6x120 mogen. Hoeft niet op, maar wat ze nu op drinkt is echt veel te weinig. Ook wat ze is aangekomen is veel te weinig.
    Hoeveel waterdunne luiers heeft ze per dag? Zijn er naast de dunne luiers, slecht drinken weinig groeien nog andere opvallende dingen? Google eens op koemelk allergie. Mijn advies, ga naar de huisarts.

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    6 x 120/4 geeft 24 schepjes
    8 x 90/3 geeft 24 schepjes

Dus je biedt haar absoluut niet te weinig aan. Je biedt het zelfs beter aan, vaker kleine flesjes is doorgaans beter.
    Op het pak en advies cb is altijd zo snel mogelijk naar grote flessen, dit is onnatuurlijk voor een baby en wat je nu aanbiedt is dus echt beter. Blijf op deze hoveelheid tot zij aangeeft meer nodig te hebben.

Wat ze nu drinkt is echter wel te weinig.
    De waterige ontlasting en minder drinken; op deze leeftijd zo snel mogelijk aan de bel trekken. Dit kan een virusje zijn, maar diarree met weinig drinken is zorgelijk. Als het vandaag nog zo is zou ik even de hap bellen.
    Het kan idd ook kea zijn. Vaak hebben kindjes meerder symptomen, maar alleen diarree kan ook een symptoom zijn.

5. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.260
    25.716
    113
    Ik denk dat je nou eenmaal een 'kleine' drinker hebt. Mijn zoontje zat ook lang op kleine flessen met meer voedingsmomenten. Ik lees ook niet dat het cb dat te weinig vindt in hoeveelheid, maar alleen dat ze te weinig is aangekomen en grotere flessen zou mogen.

Tja, je kan het er niet in proppen en kindjes geven vaak prima aan hoeveel en hoe vaak ze willen eten.

Maar nu laat ze wel veel staan. En dat in combinatie met diarree. Ik zou ook de ha inschakelen.

6. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter heeft exact hetzelfde gehad. Weinig drinken, weinig aankomen, diarree. Bleek kma te zijn. Paar keer naar de huisarts geweest maar die kon ook niks vinden, uiteindelijk na bijna twee weken diarree in wanhoop andere voeding geprobeerd. Ze ging meteen beter drinken en de volgende dag was de diarree ook over.
    Ze mag trouwens ook al Ors hebben, maar dat zal je huisarts je waarschijnlijk ook aanraden. Ga daar wel even langs ivm het gevaar van uitdroging.

7. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Hier een dametje van 6 weken die ook niet veel drinkt. We gebruiken jbp om de flesjes in te dikken zodat ze met een grotere speen kan drinken. Ze is nu ongeveer 4,8 kilo en zou dus +/- 720ml "moeten" drinken. ze drinkt nu 6x 100ml en meer krijg ik er echt niet in. Voordat we jbp gebruikten dronk ze maar flesjes van 60/70 ml. Als de dunne ontlasting blijft zou ik wel even naar de huisarts gaan

8. MamavanZM

MamavanZM Lid

24 sep 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

We lopen nu bij de kinderarts, het waterige is nu gestopt en ze poept weer tandpasta achtig ontlasting. Soms zie ik wat groenigere stukken er tussen zitten maar volgens de cb en kinderarts is dit "normaal". Ze drinkt nog steeds veel te weinig! Schema van gister:
    09.30 - 70
    12.30 - 70
    15.30 - 75
    18.45 - 80
    22.00 - 55
    01.00 - 10
    05.00 - 95
    08.30 - 60
    Totaal: 515

Ze KAN dus wel 95 binnen krijgen maar wat zit haar vaak dwars? Ze wilt halverwege vfles gewoon niet meer..soms gepaard met huilen en overstrekken..zal ik hero comfort proberen denken jullie? Kinderarts zei ook dat ik dr snachts moet laten slapen. Om 1 uur had ik dr nog geprobeerd een laatste fles te geven maar daar nam ze 10cc van en viel weer in slaap en kreeg dr niet meer wakker..

Ik begin radeloos te worden, spenen, voeding, zelfs bronwater hebben we vaak veranderd maar ze neemt gewoon altijd zulke kleine porties. Ik was gister naar de cb geweest om toch te overleggen en te wegen, ze is dus 30gr afgevallen..ja logisch want ze neemt te weinig in.

9. MamavanZM

MamavanZM Lid

24 sep 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik eistenafgelopen vrijdag trouwens gewoon een kinderarts te spreken..wegens de diarree..ik word soms moe van huisartsen,, die zijn er denk ik alleen voor zalfjes en kleine kwalen,, mijn huisarts behandelde me alsof ik een overbezorgde moedrr was, ik heb hier een peuter van 2 jaar rondlopen nou die dronk met 5 weken 8 flessen van 120cc!! En groeide als kool. Mijn dochtertje van 5.5 week past nog in kleding van 56..nu is ze niet heeel iel ze is 4,3kg dus dr zit nog wat aan maar 400gr aankomen in 5,5 week vind ik gewoon veel te weinig!

10. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ik zou haar sowieso snachts niet wakker maken maar zelf laten komen. Krijgt ze overdag haar flessen als ze net geslapen heeft? Of is ze dan al een tijdje wakker? Na een slaapje drinken baby's over het algemeen beter, zijn ze te lang wakker dan zijn ze te moe om te drinken.

Hoevaak laat je haar boeren tijdens het drinken? Misschien dat dat de onrust veroorzaakt?

Hoeveel minuten doet ze over een fles? In 15-20 minuten moet het flesje toch wel leeg zijn, na die 20 minuten worden de meeste baby's te moe om effectief te drinken.

11. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ook ik zou in de nacht haar niet wakker maken. Ze komt wel als ze honger heeft. Ik snap wel waarom je het doet hoor, ik zal hetzelfde doen als ze zo weinig drinkt en zelfs af valt. Ik ben geen arts, maar afvallen bij zo'n kleintje is niet de bedoeling. Kan je niet aan de kinderarts vragen of ze iets van Pepti mag? Al probeer je dat eerst eens en kijk hoe het gaat (wel in overleg!). Of heeft de kinderarts nog andere suggesties?
    Overigens: Maat 56 is niet te klein voor je meisje. Zoon weegt 4,7 kilo, 57cm en gaat nu naar 62. Dochter heeft tot 2 maanden in 56 gezeten (ze was 50cm bij haar geboorte)

12. MamavanZM

MamavanZM Lid

24 sep 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    ze krijgt dr flesje standaard om de 3 uur..of ze wordt dan net zelf wakker of ze is al een kwartiettje wakker maar drinkt dezelfde patroon..na een half flesje stopt ze ermee. Soms ook niet hoor maar rond de 60-70 zien we dr al onrustig worden.

Ben net bij de osteopaat geweest, hij zegt dat t waarschijnlijk kma is..het is zoiezo verborgen reflux want haar maagje verkrampt bij 60cc en dan komt het weer naar boven waardoor ze denkt dat ze vol zit..ik ga nu biobim gebruiken (is geen pepti maar is lichter verteerbaar volgens hem) pepti heb ik hier ook al liggen maar kwacht eerst op de kinderarts wT hij ervan zegt

Ze heeft ook rode wangetjes, dat wordt dat geweten aan baby acne..is nu al minder maar elke dag is het weer anders..dan weer bijna weg en dan komt t weer..

13. MamavanZM

MamavanZM Lid

24 sep 2016
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mn eerste dochtertje droeg tot ze 3 weken was 56 daarna 62 😭 Ze was dan ook zo een dikkertje..had hetzelfde verwacht bij mn 2e hehehe

Deel Deze Pagina