Hallo, Onze dochter is sinds een paar weken zo vroeg wakker. Eerst was het meestal een uur of 7. Maar nu mogen we al in ons handjes klappen als het 6.15 uur is want soms is zelfs 05.30 uur. We laten haar dan wel liggen, maar slapen ho maar. Eerst dacht ik dat ze overdag te viel sliep, of honger had. Al van alles geprobeerd. nu sliep ze de afgelopen dinsdag mijn schoonmoeder ineens tot half 8, maar bij ons was het vanmorgen weer half 6. Hebben jullie tips?
Wat is er bij jullie anders dan bij je schoonmoeder? Donkere gordijnen? Warmer? Misschien is er bij jullie iets waar ze wakker van wordt?
Dat is juist het vreemde. Thuis hebben we rolluiken en is het super donker. Dat heeft mijn schoonmoeder niet. Ook scheelt de temperatuur volgens mij niet. En als ze bij ons wakker wordt, is het telkens op de minuut gelijk, dus of half 6, 6 uur of 6.15 uur.
Denk dat het bij de leeftijd hoort . Hier ook erg vroeg wakker, valt niet meer in slaap en houdt ons daarmee ook wakker. Geef vaak meteen eten, en leg haar daarna terug. Dan slaapt ze weer tot 8/half negen.... (behalve in het weekend).
Ik herken het helemaal niet van Isabella. Maar misschien hoort het inderdaad bij haar. Ik ben er nooit een fan van om een kindje uit bed te halen, dan eten geven en daarna weer in bed leggen Maar als dat zou helpen,
ik vraag me af of het helpt als ik haar eten geef en dan terug in bed leg. Kan het eens proberen, al zou het maar voor het weekend zijn. Doordeweeks moeten we toch vroeg op. Is Isabella wel een slaapkoppie?
Bij Nova helpt het in ieder geval (op een hele enkele keer en in het weekend na dan...). Vanochtend ook weer om half 6 wakker, heeft liggen brabbelen tot kwart voor zes. Daarna werdt het huilen dus rond 6 uur schone broek aan en pap gegeven bij ons in bed. Daarna weer terug naar bed en heb ze om 8.15 wakker moeten maken...
Helaas werkt het terugleggen hier niet. Zodra ze om half zeven gegeten heeft wil ze eruit. Als we haar terugleggen is het meteen huilen. Nu zetten we haar op de grond in haar slaapkamer (ze kan zelf nog niet in en uit bed) en dan gaat ze lekker spelen. Meestal laat ze rond acht uur weten dat ze toch echt naar beneden wil.
hmm heir werkt terugleggen ook meestal niet maar... als je dr een uurtje laat ronddrentelen en dan in bed stopt.. dan onder enig protest slaapt ze daarna gewoon weer een paar uur. wel prttig.. want zoals vanochtend was ze om 5 uur al wakker dat word me echt ev reog hoor! half 7 vind ik vervelend maar te doen overigens maar dat is omdat we dat nu inmiddels wel gewend zijn vanochtend was ik duidelijk minder vrolijk
verschilt per kindje denk ik hoor! Hier ook altijd al een vroege vogel geweest! Nu is hij meestal rond 6u00 wakker, maar dat is ook wel eens 5u00/5u30 geweest... Toen hij kleiner was kon je hem de fles geven en daarna terugleggen, nu trapt hij daar niet meer in, dus helaas: rekke tot 6u20 en dan eruit en pap geven. daarna even spelen in de box en om 8u00 nog ff een tukje doen...
@marywoods: mja hier ook altijd al vroeg geweest in de vakantie elke dag half 6 zelfs het went wel op zich moet ik zeggen. en inderdaad.. hier ook rond 8/9 uur gooi ik dr gewoon weer even een uurtje in bed
Vroeg wakker is hier ook een tijdje (maand of 3)geweest, en net als bij Saskia78 ook in de vakantie. Het is hier weer vanzelf over gegaan. Nu wordt Emiel wakker rond 7.00 uur. In het weekend de papfles bij ons op bed en dan slaapt hij soms weer verder tot 9.00 uur.
hier slaapt ze altijd tot een uur of 7 maar wordt nog steeds snachts wakker om te eten tussen 3 en 5. 7 uur is ze echt klaar wakker en tot een maand of 11 ging ze er om 9 uur weer in maar nu slaapt ze ook in de ochtend niet meer en heeft nog een dutje tussen de middag
Nic is meestal rond 5.30-6.00 uur wakker. Als we geluk hebben gaat hij na de fles weer slapen, maar vaak is hij klaarwakker en moeten we er toch echt uit... Ik kan er echt niet aan wennen dat vroege gedoe. Hoe laat gaan jullie eigenlijk naar bed om het vol te houden?
@jette: mja ik ben meestal rond 10 uur finaal uitgeteld dus veel later dan dat word het zelden en gisteravond lagen we allebei om half 9 er al in ofzo jammer genoeg onwijs rot geslapen.. dat is dan weer net ff minder. achteraf wel een goed idee gezien anne om 5 uur klaar wakker was.. en om half 6 echt uit bed wilde
Tja, sinds dat Justin 1 is geworden, slaapt hij bij ons ook tot 5.45 a 6.30. Nu al helemaal sinds de klok is teruggezet. Bij opa en oma slaapt hij ook beter.. is niet anders.
Danika is altijd klokslag 06.15 wakker, dan gaat de wekker van papa en wil zij er ook uit. Was eerst erg wennen omdat ze eerst altijd doorsliep tot een uur of 07.30. Maar sinds 4 maanden dus niet meer. En vooral in het weekend is het soms lastig, want ook als de wekker dan niet gaat is ze om die tijd wakker :x , maar je hebt in ieder geval wel lekker wat aan de dag..... . gr. Naja