Misschien een beetje een vreemde titel maar ik bedoel dus dat mijn dochtertje thuis helemaal zindelijk is (plassen) zolang ze in haar blote kont loopt. Wanneer ik haar een luier of luierbroekje aan doe doet ze het gewoon daarin heeeeel soms zegt ze dan ook dat ze moet plassen maar bijna nooit. Ook als ik haar gewoon een onderbroek aan doe gaat het fout. Dus ik durf nog niet zonder luier de deur uit. Maar ze geeft het dus wanneer ze niets aan heeft heel goed aan of ze zegt niets en loopt gewoon zelf naar de wc dus ze voelt het wel aankomen lijkt me. Herkend iemand dit en hoe hebben jullie dat aangepakt? Ik heb nu zoiets van ik laat het maar even zo en probeer het over een tijdje weer eens door een onderbroek aan te doen
Uhm tja, herkenbaar van een kleine 2 maanden geleden!! Gewoon laten gaan en niet pushen!! Af en toe eens kijken of het wel lukt door haar alleen met een onderbroek in huis te laten lopen, maar lekker laten gaan. Als ze in haar luier wilt plassen, dan laat je haar toch lekker!! Heb je al eens geprobeerd met een stickersysteem?? Kon mijn meisje hier heel enthousiast mee maken!!
Ja dat was idd ook al mijn idee, pushen doen we hier sowieso niet want ik vind dat het leuk moet blijven en ze nog alle tijd heeft. Maar zie dus nu dat ze het allemaal prachtig vindt en ze is ook echt trots als ze een plas op de wc heeft gedaan. En idd ook hier werkt het stickersysteem heel goed Zodra we thuis zijn gaat de luier uit en ik zal gewoon weer eens een keertje kijken hoe het gaat met een onderbroek aan.
heel herkenbaar mijn zoontje heeft op dit moment precies hetzelfde! van de week wilde hij naar het kdv ineens geen luier aan dus ook niet aangedaan. tot half 11 heeft hij het droog gehouden (met een keer plassen tussendoor) en daarna niet meer. ik blijf het gewoon proberen op een leuke manier, het komt vanzelf goed..
Hihi grappig ja idd gewoon leuk houden en het zo af en toe proberen. Zo heeft ze vanavond voor het eerst op de wc gepoept en ze was reuze trots zo leuk
Hier precies hetzelfde. In het begin vond ze het ook maar raar met onderbroek aan en gebeurde er wel 3 ongelukjes per dag. Toch heb ik ze steeds een onderbroekje aan gedaan en bij ongelukjes gevraagd of ze vergeten was naar de wc te gaan. Natuurlijk heb ik er niet moeilijk over gedaan en gezegd, volgende keer beter. Volgens mij ging het na een week thuis goed. Nu heeft ze nog wel eens een ongelukje, want soms vertikt ze het naar de wc te gaan of als ze erg druk aan het spelen is.
Mijn dochtertje is sinds vorige week zindelijk. Thuis doe ik haar alleen een shortje aan met een rek, zonder onderbroekje. Het potje staat in de woonkamer, en ze gaat er steeds alleen op. Ze kan haar broek makkelijk omlaag doen, en trekt die weer op als ze klaar is en komt dan zeggen dat ze op het potje geweest is. Als we ergens naartoe gaan doet ze wel gewoon een onderbroekje aan, maar dan moeten we haar helpen, en dat vind ze minder leuk, ze doet liever alles zelf. Misschien zoiets eens proberen?
Ha,ha nou we zijn begonnen met de 'blote-billen-speelochtend'. Mevrouwtje moest plassen en gaf mij even een knuffel. Nu heeft ze niet alleen zichzelf onder geplast maar ook moederlief... Dus toen hadden we beide even een douche nodig.... Ze heeft trouwens wel keurig geholpen met dweilen
in de blote kont kon onze zoon ook zelf op het potje plassen, maar met broek aan niet, wij hebben hem gewoon de onderbroek en broek aan gedaan, en echt elke 15 minuten gezegd : je hebt geen luier aan, als je moet plassen dan moet je op het potje, moet je plassen ? en 1 keer in het uur zette wij hem er zobiezo even op, binnen een week was hij met plassen helemaal zindelijk hij kon het goed zelf aangeven en riep ons al als hij heel nodig moest plassen. wel was het zo dat hij bij elke plas een sticker mocht plakken, en als hij de kaart vol had mocht hij iets simpels uitkiezen, bijv lekker zwemmen, of naar binnenpret ( soort ballorig) of "uiteten" bij de mac... gewoon de dingen die je normaal ook wel zo nu en dan doet... maar voor hem nu extra speciaal zijn omdat hij het voor zijn gevoel " verdiend" heeft door zijn plasjes. 1 keer heb ik hem een klein cadeautje uit laten zoeken, hij koos bob de bouwer dvd, bij de kassa mocht hij betalen met zijn plaskaart niet wetende dat mama daarna de 5 euro gaf en de vrouw de plaskaart weer terug aan mij gaf
mijn dochter droeg een luier en begon ineens mama ik moet een plas luier af op de wc en luier weer om na 2 weken luier afgedaan en ze is zindelijk heb haar nooit bloot laten lopen maar dat vind ik ook maar niets en daarbij ben ik er niet mee bezig geweest ze geeft zelf aan ik moet een plas en dan gaan we naar de wc
En dan is ze ineens toch helemaal zindelijk! Gister waren we bij vrienden waarvan hun dochtertje ook net zindelijk was dus ze zag haar naar de wc gaan en ze wilde zelf ook wel. Daarna geen luierbroekje meer aangedaan. En ook met onderbroek gaf ze het gewoon aan! Vannacht had ze een luier om en vanmorgen zei ze: "ik moet plasje doen" was haar luier droog en deed ze het netjes op de wc! Ook poepen gaat zonder problemen op de wc. Ik ben *trots*