Mijn dochter had de laatste tijd veel interesse in het potje en nu haar beste vriendinnetje ook geen luier meer aan heeft wilde zij 'm ook niet meer aan. Prima natuurlijk, dus wij aan het oefenen. Op zich doet ze het een paar dagen al best goed. De meeste plasjes gaan op het potje en vandaag zelfs al op het potje gepoept. Ze loopt in haar onderbroekje rond zodat ze snel kan gaan zitten en dat ik ook wel nodig. Zodra ze zegt: "ikke potje plassen" moet dat ook snel gebeuren. Ze plast dan iedere keer (soms wel iedere 3 minuten) een klein beetje. Verder heeft ze vandaag wel 2 keer een grote plas gedaan. Wie heeft hier ervaring mee? Worden die kleine plasjes vanzelf grote plasjes en kan ze het vanzelf ook langer ophouden? Of is ze er gewoon nog niet aan toe?
Goed dat je dit vraagt! Mijn zoontje doet precies hetzelfde. Ben een beetje bang dat hij straks een blaasontsteking ontwikkelt... Maar het wordt dus vanzelf meer, met meer tijd ertussen?
Hier kwam er ook steeds meer tijd tussen. Dat was een kwestie van een paar weken. Na een maand heeft hij het gepresteerd om 5 uur tussen 2 plasjes te laten (rondje meubelboulevard). Dat komt bij jullie vast ook wel goed.
Hier waren het eerst ook kleine plasjes, ze worden steeds groter. De tijd tussen de plasjes wordt steeds langer en als ze nu zegt dat ze moet plassen lukt het haar ook om het op te houden totdat ze echt zit. Voorheen moest ik idd echt snel met haar naar het potje, maar nu doet ze zelf ook rustig aan!
Dat klinkt hoopvol Dan komt het vast en zeker goed met mijn dochter. Nog een vraagje. komende twee dagen moet ze naar het kinderdagverblijf. Daar kan ze natuurlijk niet elke 5 minuten op het potje en daar kan ze ook niet in haar onderbroekje of blootje rondlopen. Als ik er nu twee dagen weinig/niets aan doen kan ik dan vrijdag weer gewoon doorgaan?
Ik zou het op kdv overleggen Ons kdv is juist heel pro-actief qua zindelijkheid en vindt het geen probleem om elke 5 minuten naar de wc te huppelen Anne zit op een peutergroep en was maar wat stoer dat ze ook naar het toilet mocht Of misschien luierbroekjes.. Dan is een ongelukje niet heel erg maar kan ze gewoon naar het toilet.
We zijn op donderdag begonnen, en maandag moest hij weer naar het KDV. Op ons KDV heb ik hem een luierbroekje aangedaan. Direct bij binnenkomst even samen naar de wc gegaan, zodat hij dat daar ook kende. De leidsters gezegd dat we bezig waren met zindelijkheid. Ze zouden hem wel even een paar keer naar de wc sturen overdag. Maar uit eerdere pogingen waren ze een beetje laconiek Maar hij is de hele dag uit zichzelf naar de wc gegaan. Dus gewoon aangegeven, en zelf naar de wc-tjes gelopen, en broek&luier zelf aan en uit.. In overleg besloten dat hij de woensdag op het KDV ook wel zonder luier mocht proberen.. En als zijn vriendinnetje ging, ging hij ook en vv. Dus dat schijnt gezellig geweest te zijn daar
Hier begon het ook met miniplasjes , inmiddels zijn het gewoon normale plasjes en ook gelukkig niet meer elke zoveel minuten maar om de zoveel uur. Komt vanzelf goed