He, Wat zijn nu echt fijne hoofdkussens die niet helemaal inzakken/indeuken maar die wél lekker liggen? Heb laatst 2 nieuwe gehaald bij de Hema maar ze zijn echt verschrikkelijk! Geen wol/dons/veren…
Ik lees even mee. Had een heel fijn kussen (niet te hoog, stevig maar niet hard) maar hij wordt steeds platter. Ondersteuning wordt steeds minder.
Ligt helemaal aan hoe je slaapt. ik ben een buikslaper en heb een fijn kussen voor buikslapers, mijn man is een rug/zij slaper en heeft daar een heel fijn dik kussen voor. Als je naar een beddenspeciaalzaak gaat krijg je goed advies en mag je vaak ook kussens proberen.
Dat is zo persoonlijk. Wij zijn hier met 6 personen en 6 verschillende kussens. Ik heb zelf een kussen van Optidee met neksteun, heb snel last van m’n nek en sinds ik dit kussen gebruik heb ik daar minder last van. Man heeft een soort cloudpillow, is daar blij mee. Ik vind t niks. Dochter heeft een kussen met dons, de jongens met bamboe, oudste een dikke en jongste een dunnere. Jongste dochter heeft een kleuterkussen. Iedereen is blij met z’n eigen kussen en vind de andere kussens niet fijn.
Wij hebben kussens van Cinderella echt heel fijn! Voorheen ook aantal keren goedkopere kussen gekocht maar elke keer miskopen.
https://www.swisssense.nl/aanpasbaar-hoofdkussen-the-cool-one Mijn man heeft deze. Is goed hard en deukt niet enorm in! Man is er erg tevreden over. Je kan hem eventueel in de winkel uittesten!
Voor mijn dochter hebben we deze nu een half jaar: https://www.bol.com/nl/nl/p/zentix-koudschuim-hoofdkussen-hoofdkussens-hoofdkussen-nekklachten-memory-foam-kussen-hoofdkussen-traagschuim-afstelbaar-design-verkoelend-hoofdkussen-pillow-kussen-voor-rug-zij-en-buikslapers-ergonomisch-70-x-50-x-20cm/9300000167174812/?s2a= en ze is er nog steeds heel blij mee! Fijne is dat je hem dus zelf kunt aanpassen.
Ik heb een Cinderella Orthoflex Firm. Aangeschaft voor schouderproblemen. Hij is super fijn met een stevige neksteun. Toen ik deze kocht had je verschillende vormen qua stevigheid. Weet niet of ze nog verkocht worden maar wel zeer tevreden over dit merk in ieder geval. https://www.matrassen.nl/cinderella-synthetisch-orthoflex-firm-hoofdkussen-deltex.html
Ik heb een silvana kussen. Wil nooit meer een andere. Goede ondersteuning aan je nek. Mijn zoon pikt hem vaak, maar voor hem is hij eigenlijk nog iets te groot en stevig.
Ik ook! En echt heel fijn. Ik heb er wel eerst op 1 proef geslapen en heb toen een genomen die net iets minder hard was. Mijn man en kinderen hebben Cloudpillo. Heb ik ook geprobeerd maar voor mij was dat dus weer niks. Proberen is echt het advies..
wij ook, echter hebben wij nu 3/4 mnd geleden een nieuwe gekocht en hij ligt echt anders dan de oude (op het begin) lag. Alsof ze iets hebben aangepast maar ik lees het nog nergens terug.. heb jij er al meerdere gehad?
Ik heb een Emma wolkenkussen. Mijn broertje had een Emma bed gekocht en kreeg deze erbij. Ik had toen nieuwe kussens nodig dus hij heeft ze aan mij gegeven. Echt heerlijk! ik ben een buikslaper. Mijn kinderen slapen geregeld naast me en dat zijn zijslapers en die vinden het ook heerlijk liggen.
Ik heb er een van beterbed. Toen echt een paar uitgeprobeerd in de winkel. Heb hem nu 3 jaar en hij is nog steeds goed. Is nog niet plat ofzo terwijl ik daar bij andere kussens wel last van had. En mocht het nodig zijn kan je vulling los kopen in de winkel! Heel blij mee.
Wij hebben op de jongste na allemaal een cloudpillo. Zelfs ik als buikslaper vind hem fijn. Heb hem wel veel verder leeggehaald dan de rest en het was ook wel een paar nachten wennen. Volgens mij mocht je ze ook 30 nachten testen en eventueel terug sturen.
Ik heb ook een Silvana kussen. De eerste nacht was wennen, maar nu wil ik niet anders meer. Ik neem hem zelfs altijd mee op vakantie.
Action! Daar zit een vorm in. Nou ben ik niet zo vaak wakker om mijn kussen te draaien. Dan zat er een diepe kuil en kreeg last van mijn nek en hoofdpijn. Zie hem nu niet op de website staan. Mijn man had die van mij getest en wou hem gelijk hebben. Hij slaapt op zijn buik en ik zij en rug.
Ik heb een ergonomisch kussen van Ikea, zeer tevreden over. Maar goed wat ik fijn vind ligt voor de ander misschien dramatisch.