Dat klopt echt niet. Net omdat wij schoenen dragen, hebben onze voeten meer ondersteuning nodig. Er stond onlangs nog een artikel in de krant van podologen die aandacht vroegen voor beter schoeisel. Blijkbaar zien ze steeds vaker tieners met doorgezakte voeten, hamertenen etc, omdat kinderen vandaag zo vaak Allstars en goedkope kunststof schoenen aanhebben.
Wij hebben altijd schoenen van de Scapino voor de meiden. Ik vind 40 euro voor een paar schoenen echt méér dan voldoende. Met name de jongste heeft na een seizoen echt kale neuzen gecreeerd dus dan ben ik allang blij dat ze niet duurder waren. Bovendien kan ik altijd wel wat leuks vinden. Mijn oudste heeft een tijd bij de fysio gelopen omdat ze op haar tenen liep en die heeft toen ook naar haar schoenen gekeken en ook aangegeven dat het prima was, zolang de hiel maar een goede steun biedt. En afwisselen is wel belangrijk. Ik koop altijd twee paar schoenen voor een seizoen, nu voor de winter dus laarsjes en sneakers.
Hier wil ik wel graag op reageren, inhoudelijk verder op de discussie niet, als het mag. Ik denk dat veel mensen niet weten wat de groothandel betaald voor bijv. Nike/Adidas/Uggs/Crocs/etc schoenen. Betaal je dan niet voor het merk? Sorry hoor, maar zodra je verkoopprijs zo rond de 6-8x van je inkoopprijs ligt, betaald de klant zéker voor het merk(logo). Verder zal ik mijn kind altijd schoenen van een speciaalzaak aandoen, al was het al door de kennis die ik zelf na wat jaren op heb gedaan. Daarentegen vind ik dat elke ouder vrij is in wat hij/zij het kind aantrekt, maar ben ik wel van mening dat een hele zomer op slippertjes niet de juiste keuze is (wat tegenwoordig de trend is).
Mijn ervaring is dat een tweetal medewerkers bij Scapino beter meten dan bij de speciaalzaak in dezelfde plaats, waar ze mijn dochter veeels te grote schoenen hadden aangemeten en bij mijn zoontje te klein, niet naar de breedte gekeken. De kinderfysio raadde trouwens Dr. Visser schoenen aan.
Dat ligt dan echt aan de kennis bij dié specifieke speciaalzaak, dat kan zo per winkel verschillen wel fijn dat je een oplossing dichtbij hebt gevonden, maar ik zou wel zeggen dat je vindt dat er slecht gemeten wordt. Als maar genoeg mensen dat zeggen doen ze er wellicht wat aan? Maar nu ligt het aan de kwaliteit van de medewerkers en niet de schoentjes, als ik jou goed begrijp
Ik denk dat er hele volksstammen zijn met doorgezakte voeten alleen hebben ze het zelf niet in de gaten. Veel goedkopere schoenen zijn wel stevig alleen wordt deze stevigheid vaak verkregen met karton. (in die stevige hielen zit dus karton om dit stevig te maken). Bij de duurdere schoenen wordt hier leer voor gebruikt (zo is het mij uitgelegd door de schoenmaker). Hier vaak 1 duurder paar , 1 paar die ze zelf uitzoeken en 1 paar goedkope gympen voor het buitenspelen.
Ik vind het erg belangrijk dat onze dochter goede schoenen draagt en haar voetjes optimaal kunnen ontwikkelen. Ik ga altijd naar een speciaalzaak waar ze haar hele voetjes goed nakijken en daarbij de juiste schoen zoeken die overal op de juiste plaatsen voor haar de steun geeft die nodig is. Kijken hoe ze loopt en of het allemaal klopt. Prijs speelt voor mij daarbij geen enkele rol het moet gewoon goed zijn! Wat niet wil zeggen dat schoenen die goedkoper zijn slecht zijn ik denk alleen dat ouders dan vaak dus niet goed geadviseerd worden en dan de verkeerde schoen uitzoeken omdat jezelf niet weet waar je op moet letten of welke maat nou wel of niet goed is. Goedkopere schoenen zijn dus niet slecht maar het advies in goedkopere schoenwinkels is wel slecht. Niet de schoen dus.
Cygnet, bedankt voor de link. Ik lees hier een paar keer dat er bij het opmeten van de voeten ook de breedte wordt gemeten? Nu ben ik al bij enkele duurdere winkels geweest, maar de breedte hebben ze nooit gemeten hoor. Bij welke winkels doen ze dit dan? (misschien tips in de omgeving B-O-Z , Roosendaal, Breda)
Klopt, maar vaak wordt er gezegd dat de goedkopere schoenwinkels niet goed meten en bij de duurdere schoenenwinkels wel. Dat is niet per defintie waar
Mijn god, 80 euro voor kinderschoenen! Ik koop daarmee misschien wel vijf paar schoenen van. Vooral jonge kinderen vallen telkens en kunnen nog niet goed lopen waardoor ze snel verslijten. Mijn dochter heeft schoenen van V&D, van Haren, Primark (als baby), Kappa gehad en er is niks mis met haar.
Dankje voor de tips ivm de winkels hier in de buurt. Maar ik heb even de websites van deze winkels bekeken... Ik moet toegeven dat die schoenen eigenlijk boven mijn budget zijn... In die winkels vindt je namelijk geen schoenen onder de 80. Inderdaad, door het vallen slijten ze heel snel. De neuzen van de Shoesme schoentjes zien er nu al niet meer hetzelfde uit als in de winkel! Erg jammer, zeker voor die prijs. Nu heb ik dure schoenen, en de goedkopere voor erbij deze winter, maar ik weet nog niet of ik nog een tweede keer schoenen van 80 wil kopen
Hier nooit dure schoenen. Nu met een outlet in de stad van s.capino is t helemaal leuk. want ook de dure merken komt dan vaak voor dat ze maar een tientje zijn ofzo. Hier winkel ik dus altijd wel bij scapino van haren en schoenenreus
Voor mijn kleine man is dit nu nog nier aan de orde maar voor mijn stiefdochter van 9 al een hele tijd natuurlijk. Ik moet zeggen dat ze bij van Haren bij ons beter meten en meer vertellen als bij een duurdere zaak. Ik weet dat je daar ook een cursus kinderschoenen kan krijgen als medewerker (teminsten toen ik daar ooit vakkenvuller was , was dat zo haha). De scapino is hier ook goed , de Bristol echt ruk. Stiefdochter heeft eigenlijk van alles , gympen (Nike , jordans) , goede laarzen van echt leer en schoenen. Maar ook goedkopere en slippers. Als baby/dreumes/peuter wel altijd leren schoenen gehad en van goede kwaliteit. Nu heeft ze echt van alles.
Ik geloof best dat er tegenwoordig massa's tieners rondlopen met doorgezakte voeten, maar waar ligt dat aan? Het is makkelijk om AllStars de schuld te geven. Maar is het niet zo dat onze voeten gemaakt (geëvolueerd) zijn om kilometers per dag te lopen? En dat halen we met zn allen bij lange na niet, maar de jongste generatie - die nog minder buitenspeelden dan wij - al helemáál niet. Dus zijn onze voeten niet gewoon heel slapjes geworden door een gebrek aan "training"? En zijn die flodder-gympies niet een toevallig gelijklopende trend? Ik geloof niet dat daar gedegen wetenschappelijk onderzoek naar is gedaan.
Goede opmerking! Daarnaast is er een verschil tussen goedkope schoenen en schoenen die ' bewust' weinig steun leveren (barefoot schoenen). Mijn zoontje draagt barefoot schoenen, maar goedkoop zijn ze niet
een goede warme winterjas hoeft echt niet duur te zien en van betere kwaliteit. dat is echt onzin. hier hebben ze lekkere warme winterjassen en dit zijn gewoon jassen van bijv C&A. betaal niet meer dan 30 euro. hetzelfde met schoenen. goede schoenen zijn niet per definitie dure schoenen. scapino bijvoorbeeld heeft hele goede schoenen voor lage prijzen. 80 euro voor schoenen voor gezonde voeten is dus onzin. die zijn echt niet beter dan goedkopere. en schoenen niet duur? sommigen geven 80 euro per paar uit. en het beste is om meer dan 1 paar schoenen in een seizoen te dragen. dus zeg gemiddeld 160 euro voor 2 paar. nou, dat vind ik duur ja. ook al gebruik je ze dagelijks. eerlijk, ik ben per seizoen echt geen 160 euro kwijt per kind aan schoenen hoor. sterker nog, dat ben ik niet eens kwijt aan schoenen voor hun samen per seizoen.
Hier altijd leren schoenen met goede steun, voetbed en een goede pasvorm. Voor de middelste slaag ik tussen de 50-80 euro. Voor de oudste niet onder de 120 euro. Vanwege haar enorm smalle voet. Ik geloof niet dat goedkope schoenen per se slecht zijn. Ik geloof wel dat je soms op dure schoenen bent aangewezen om een goede (goedzittende) schoen te hebben.
Goede schoenen wordt niet betaald door de prijs... dat gaat voor heel veel dingen op. Je betaalt ook voor merk en (verkeerde) overtuiging.