Hallo iedereen, Ik ben erg benieuwd of er vrouwen zijn waarbij de bevalling spontaan begon rond de 37-38 weken.. Ik weet dat het beter is om het kindje volledig uit te dragen tot 40 weken maar stiekem hoop ik toch dat de mijne wat eerder komt, ik heb zo een gigantische pijn aan mijn rug dat ik niet meer kan lopen, auto rijden of fietsen. Snachts slaap ik heel erg slecht omdat ik niet op mijn rug kan liggen. Als ik zo nog 5 weken door moet lopen lijkt het me echt niet fijn.... veel liefs
Een kennis van mij is spontaan bevallen met bijna38 weken. Niemand snapt waarom want het kindje was duidelijk nog erg klein en nog niet toe aan een leven buiten de bm. Bij een vriendin van mij die beviel met 38,5 week was het weer wel goed. Stel je in op 42 weken en niet op 37, dan zul je de laatste loodjes wel aankunnen. Zeker als het je eerste is, maar ik kan niet zien of dat het ook is?
Bij mij begon de bevalling íets later dan 37/38 weken, maar toch 10 dagen te vroeg: 38 weken en 4 dagen. Ineens braken mn vliezen en binnen 5 uur was ons dochtertje er. Wat was ik blij!!! Had het helemaal gehad, wilde graag weer mn oud vertrouwde zelf zijn Sterkte nog even met deze laatste zware loodjes. Ik hoop voor je dat je niet te lang meer door hoeft!
Ik ben bevallen met 38 + 5, wat een heerlijke verrassing was dat! Ik had echt hel-zwangerschap, 9 mnd misselijk en had me al helemaal op ingesteld dat ik ook overtijd zou gaan, maar niet dus. Succes, hopelijk hoef je niet al te lang te wachten.
Ik ben bevallen met 37+6. Er was geen aanleiding voor waarom ze te vroeg geboren is, maar ik vond het wel fijn. Ben nu 34 weken zwanger en benieuwd wanneer de baby nu zal komen...
Ik ben bevallen met 37+1, ze was niet heel groot maar alles was prima. Er was voor zover bekend geen aanleiding. Het kwam wel als een volslagen verrassing. Ik had pas 1 week verlof en ook geen harde buiken of voorweeen gehad.
Ik ben bevallen met 37+5 en ze woog 3380. Ze was er blijkbaar gewoon klaar voor. De 2e is geboren met 39+4. Succes met de laatste loodjes.
Ik heb de uitgerekende datum nog nooit gehaald! Van mijn eerste beviel ik met 38 weken en 6 dagen, de tweede met 37 weken en de derde met 39 weken. Dus het kan zeker dat je spontaan eerder bevalt !
Bedankt voor jullie reacties, het is inderdaad mijn eerste kindje en ik wil natuurlijk dat het allemaal via de normale weggaat, die paar weken op de hele 40 weken zwangerschap zouden eigenlijk niks uit moeten maken maar ik zou wel erg blij zijn als de pijn minder zou worden.
Ik ben ook precies met 38 weken bevallen. Heel de dag wat krampen, had niet door dat het al weeen waren Rond 19.30 werd het erger en om 21.50 had ik mijn dochtertje in mij armen. Ze woog 2680gr en was 48cm.
bij mij is t gewoon begonnen met 38 weken . smorgens bloedverlies . 10 savonds scheurtje vliezen . 1 uur ontsluitings weeen en smorgen om half 9 was ze er ....
pppfff dat valt tegen of niet??? hoop niet dat ik zo lang nog moet heeb al een paar weken voor weeen en niet te zuinig af en toe , en 2 dagen misselijk . somigge zeggen dat t een begin kan zijn
hier spontaan bevallen van ons manneke met 37+4 wk 2 dg voor ik ingeleid zou worden de placenta was helemaal op waardoor de bevalling begon volgens vk van zh
Stel je inderdaad maar in op de 42 weken. Op het laatst wordt het inderdaad zwaarder, ik kwam ook niet meer fatsoenlijk aan m'n nachtrust toe doordat ik geen geschikte houding kon vinden, nog los van de BI die soms m'n hele dag verziekte. Op je rug slapen schijnt sowieso niet zo goed te zijn voor de baby, maar misschien kan je op je zij gaan liggen en met iets van een warmtezak of extra kussens ofzo in je rug. Ga desnoods een keertje naar een fysio voor een massage, tips voor je houding of iets dergelijks...
ben bevallenmet 38 weken en 2 dagen spontaan,heb 3 dagen weeen gehad tot t doorzette... wel een snelle bevalling met klein meisje,2795 gr en 45 cm.. maar wij zijn beide ook niet erg groot enze was wel gezond wel moeite met warmhouden..
De eerste kwam spontaan bij 38 weken, begon met gebroken vliezen. De tweede kwam met 37+3. Ik was blij verrast want ik was ook zooooo klaar met die zwangerschap!! Wel bij beide last gehad van hoge bloeddruk en uiteindelijk ook aan de medicatie. Misschien dat je lijf op een gegeven moment dan ook wel aangeeft dat het "genoeg" is?? Bij het maken van een echo zei de VK trouwens wel bij 36 weken dat de placenta erg "rijp???" was dus dat ik waarschijnlijk de 42 weken niet zou halen. Ze kreeg gelijk! Mn kindjes waren trouwens beiden prima op gewicht!
ik ben ook spontaan bevallen van de eerste met precies 38 weken. ik moet zeggen dat wij wel hebben gevreeën in de hoop het een beetje op te wekken. ik het spulletje van 'de man' zit namelijk iets wat je baarmoedermond verweekt. Of dat de oorzaak is geweest weet ik niet maar ik vond het wel heel toevallig... di avond vrijen - gevolg - de hele nacht voorweeen. wo avond vrijen - do ochtend is thijs geboren!
Wat een positieve verhalen allemaal. Ik ga ook maar gewoon ervanuit dat ik 42 weken moet lopen nog fftjes doorbijten. Nu komt er ook nog eens bij dat ik de griep en koorts heb dus dat is wel wat minder.