Verstandskies laten trekken?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 23 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi,
    Sinds dat ik zwanger ben is mijn verstandskies doorgekomen. Het doet ontzettend veel pijn en ik kan momenteel zelfs mijn mond bijna niet meer open doen. (Het is alsof mijn kaak op slot zit..)
    Nu heb ik morgen een afspraak bij de tandarts maar wat mag nou wel en niet aangezien ik zwanger ben?
    Zijn er meer dames die last van hun verstandskies hebben gehad tijdens zwangerschap en wat zijn de mogelijkheden/risico's etc?

2. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Heej Kleinwonder,

ik heb ook 2 verstandskiezen laten trekken tijdens m'n zwangerschap, was toen 32 weken, verdoving mag je gewoon zei m'n tandarts, zullen ze zelf ook wel verstand van hebben neem ik aan, of dat mag of niet.

Liefs Denise

3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Hoi Kleinwonder,

Volgens mij hangt het er vanaf of je naar het ziekenhuis moet of niet. Ik heb namelijk de ene kant laten wegsnijden voordat ik zwanger was en de andere kant stond gepland vlak daarna. Dat heb ik afgezegd omdat ik weer naar het ziekenhuis moest (weer wegsnijden) en er rontgenfoto's gemaakt moesten worden. Dat kan geloof ik niet als je pril zwanger bent.
    Bovendien staat er op de pijnstillers die ik bij de eerste helft gebruikte dat je die alleen mag gebruiken na overleg met de arts als je zwanger bent (ik had brufen 600). Nou, en zonder die pijnstillers is de pijn echt niet te harden... Dan maar een beetje kiespijn. Ik heb er ook verder niet veel last van, gelukkig (afkloppen).

Met andere woorden: ik zou even nagaan hoe moeilijk het er is om ze eruit te halen en of je wel pijnstillers mag gebruiken naderhand. Want het kan echt wel verschrikkelijk pijn doen en zonder pijnstillers is dat geen lolletje...

Liefs Lindangel

4. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zie dat je 9 weken zwanger bent. Bij ons in de praktijk wachten we het liefst met het geven van verdoving tot na de 13de week. Dit omdat de risico's voor de baby dan nog kleiner dan klein zijn ;) . Vraag even aan je tandarts wat hun ideeën daarover zijn. (ligt er oa aan welke anesthesie vloeistof ze - gaan - gebruiken). Vertel wel dat je zwanger bent, als ze dat al niet weten/kunnen zien, dit ivm het aantal carpules ze gaan gebruiken (liefst zo min mogelijk, tijdens de zwangerschap)
    Pijnstilling na afloop alleen paracetamol, geen aspirine, ivm bloedverdunnende werking.

5. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Vertel zowieso dat je zwanger bent! een verdoving kan geen kwaad, maar voor jezelf is het natuurlijk erg ongemakkelijk. Ik wil iig geen extra gefrunnik aan mijn lijf nu. Mijn verstandskiezen moeten er ook uit, maar ik wacht tot de beeb eruit is. Maar ja, als je er erg veel last van heb, dan kan je de kies maar beter laten verwijderen, want op een ontsteking oid zit niemand te wachten!

6. Niet meer actief

Heel erg bedankt voor jullie antwoorden,
    Het liefst zou ik ook nog wachten maar de pijn wordt echt te erg.
    Ik kan niets meer eten, mijn mond kan maar 2cm open en mn hele wang is dik.
    Het gekke is dat dit ineens komt opzetten, kies is binnen een paar dagen ineens doorgekomen en nu deze helse pijn.

Heb vanmiddag een afspraak bij de tandarts, dus we zullen zien. Zal absoluut vertellen dat ik zwanger ben en wil ook alleen een ingreep als mij gegarandeerd kan worden dat het niet schadelijk is.

7. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Heb je goed!

Suc6 bij de tandarts meid ;)

8. Niet meer actief

Thnx..
    Ben net weer thuis. De verstandskies moet er hoe dan ook uit. Alleen mn mond kan momenteel niet open door een ontsteking/bacterie dus meot ik 3x daags met waterstofperoxide spoelen. Indien het maandag beter is word er een afspraak gemaakt om hem bij de tandarts te verwijderen. Is het niet beter dan moet ik helaas naar de kaakchirurg.

Hopen maar dat het maandag beter is!

9. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Had ik al gedacht toen ik net je vorige berichtje las. Klinkt idd als niet goed :( . Goed spoelen, hoop voor je dat het helpt. En dat je tandarts hem maandag voor je kan verwijderen. Sterkte!

10. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hoe gaat het nu met je? Lijkt het spoelen al wat te helpen?

11. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    toevalig zit ik met hetzelfde dilemma...
    mijn verstandkies komt ok min of meer door, maar in zoverre dat hij tegen mijn kaak aan groeit...au au...ik had een afspraak staan op 7 mei om hem eruit te laten snijden......maar kwam erachter dat ik pril zwanger was.....de poli weer opgebeld en overlegd met de assistente van de kaakchirurg op aanraden van mijn huisarts......en die heeft samen met de kaakchirurg overlegd.....ze willen alle risico's vermijden en pas na de bevalling de kies weghalen. tenzij er echt nood aan de man is en mijn kies weer gaat ontsteken en het niet om aan te voelen is.
    k zu dus de kaakchirug en/of tandarts bellen en even overleggen!
    succes

12. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    nu ik je berichtje zo lees, moet hij er dus echt uit...bij mij was hij 4 weken terug ontstoken, en een dikke wang en mond niet open kunnen doen, toen ook spoelen, en bij tandarts spuiten in mijn gehemelte om ontsteking tegen te gaan.....nu gelukkig (afkloppen) al 4 weken geen last meer gehad, hopen dat dit zo blijft totdat de beeb geboren is....andes moet hij er alsnog uit....
    voelt niet prettig, weet er alles van! Sterkte he!

13. Niet meer actief

Hoihoi,
    Het spoelen helpt echt super goed! Helemaal geen pijn meer en mijn mond kan steeds verder open. We zitten inderdaad in het zelfde schuitje Danili.
    Morgen even bellen maar hoogstwaarschijnlijk ga ik ook wachten tot na de bevalling!
    Ik hoor het morgen.. ben benieuwd!

14. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik zou zeggen, volg het advies van je tandarts op.
    Als hij zegt, het kan wachten, wachten. En als hij zegt eruit halen, eruit laten halen. ;)
    Hij kan zien wat er in jou mond aan de gang is. Met een ontsteking oid blijven rondlopen is ook niet goed, zowel voor jou als je baby. Dan kan je die kies beter kwijt zijn dan dat je er over een paar weken weer een ontsteking aan hebt. Een ontstoken kies extraheren is pijnlijker dan een waar geen ontsteking bij zit. Dit komt omdat in ontstoken gebied de verdovingsvloeistof niet altijd even goed werkt. (en nee, dit zeg ik niet om je bang te maken! Gewoon omdat het zo is, je kan hem beter weghalen als er nog geen (grote) ontsteking zit)
    Succes!

Deel Deze Pagina