Zijn dit nou harde buiken???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sannehai, 25 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sannehai

Sannehai Niet meer actief

Hoi dames,

weer eens even een vraag.

Hoe voelt nou eigenlijk een harde buik?!

Ik weet namelijk niet wat ik voel, of dat nou een harde buik is ja of nee. En als je vaak harde buiken hebt dan is dat toch niet zo goed? maar wat is dan Vaak een harde buik?

Ik heb dus nu, en dus best vaak, vooral savonds, en ook wel eens gewoon op mn werk of wat dan ook wel een soort strakke buik.

het voelt dan altijd alsof de beeb heel dicht achter mijn huid ligt, daar staat het dan ook helemaal hard, strak, en daar steekt het dan ook vaak uit wat de beeb dan is.

maar ik heb niet het gevoel dat ik ofso een buik van beton heb. het is echt op de plek waar het kindje dan zit.

wel is het een vervelend niet fijn gevoel, maar is dit nou een harde buik of niet? want als dat zo is dan heb ik dat echt al wel een lange tijd, en volges mij ook best vaak dan.

of is het dus zoals ik dus eerst d8 (voordat ik me ineens af vroeg, of het geen harde buik was) gewoon de beeb die strak achter mn vel ineens ligt.

iemand een idee??

groetjes!

2. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Moeilijk. Ik heb niet veel ervaring met harde buiken. Heb er tot nu toe pas eentje gehad. En die voelde ik zo erg dat ik niet meer kon bewegen in bed. Als ik ook maar aan de spier dacht, bij wijze van, trok ie samen. En ik kon het alleen rustiger krijgen door mijn buik bol te houden bij in en uitademen. Ik voel ook regelmatig dat ik een hardere buik heb, maar denk persoonlijk zelf dat het mijn kindje is omdat er geen pijn of spierpijn bij zit. Maar misschien heb ik het zelf ook wel mis ;)

3. Loezzz

Loezzz Fanatiek lid

5 feb 2009
    2.226
    0
    0
    overijssel
    hoi hoi,

ik geloof dat het wel harde buiken zijn wat je beschrijft. Ik heb het zelf soms als ik bijvoorbeeld een hele tijd gezeten heb en dan opsta. Mn buik word dan gespannen en het trekt wat onderin. Het voelt dan wat harder. Dat is een harde buik volgens mijn vk.
    Ik heb het soms een paar keer per dag en soms een paar dagen helemaal niet. Ik weet niet hoe vaak normaal is eigenlijk :)

liefs loez

4. Sannehai

oke want bij mij is het wel eigeniljk altijd zo dat ik dan een bult heb uitsteken vd baby, omdat die dan dus uitsteekt.. en dat het dus daarom strak en hard is...

is dat dan altijd zo als je een harde buik hebt of..?

beetje moeilijk uitleggen hoe ik het precies heb maar goed hoop dat jullie het ee nbeetje snappen...

5. Sannehai

of teminste, ik D8 dus hele tijd dat mijn buik daarom hard en strak was, omdat de beeb dan zo dicht achter mn vel zit zegmaar...

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

als het echt heel plaatselijk is, alleen waar je kindje zit, dan is dat geen harde buik maar je kindje die tegen de buitenkant aandrukt.

een harde buik is een verstrakking die je over je gehele buik voelt.

7. Sannehai

oke.. hmm dan weet ik het niet of het nou echt een harde buik is... moeilijk moeilijk..

tis niet echt een verkrampachtig gevoel in heel mnbuik volges mij.... hmm

kzal het nog eens navragen aan de v.k. volgende week.

8. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Een harde buik is het samentrekken van de baarmoeder. Het voelt dan alsof er een voetbal of basketbal in je buik zit. De hele baarmoeder is dan dus hard. Een harde buik is niet pijnlijk maar wel heel vervelend. Bij veel harde buiken (volgens mijn vk 10-12 op een dag) moet je het (proberen) rustiger aan te doen.

Ik heb de laatste ook vaak dat het kindje zich op zo'n manier afzet dat het ruggetje en de kont gewoon naar buiten steekt, dan voelt de buik alleen hard op de plek waar het kind zit. Dit voelt soms best pijnlijk en is heeeeel vervelend. Daar kun je dan wel weer harde buiken van krijgen. Maar op zich is dit niet erg en kun je er weinig aan doen.

Soms is het lastig om te bepalen of het de beeb is of een harde buik. Meestal kan ik het verschil voelen door helemaal onderin of bovenin mijn buik te voelen of er nog een zachte plek in de baarmoeder is.

Sannehai, ik hoop dat je hier wat aan hebt.
    Gaat verder alles goed?
    Groetjes Afrola

9. Sannehai

hee afrola,

thnx ook voor jou reactie,

ik denk dan dat het geen harde buiken zijn, gelukkig maar ;) hahaha.

met mij gaat alles wel zn gangetje en wel goed met jou?? ik moet jullie eigenlijk weer eens opzoeken in het voormalige tempmeiden die nu zwanger zijn topic, haha maarja heb al zo lang nix meer van me laten horen, dat het nu ook beetje gek is misschien.

met jou verder alles goed??? groetjes!

10. afrola

afrola Fanatiek lid

7 aug 2008
    3.434
    2
    38
    Utrecht
    Gaat wel goed hoor, maar ben echt aan het aftellen.
    Laat het kind maar snel komen ;)

Je hebt idd lang niet meer meegeschreven op het topic maar dat maakt niet uit toch? Doe waar je je goed bij voelt en zin in hebt! Maar het is wel leuk als je weer eens hallo komt zeggen. We zijn toch wel nieuwsgierig hoe het met je gaat hoor ;):D

Fijn dat je denkt toch geen harde buiken te hebben maar dat het je kindje is wat gewoon hard loopt te duwen. Kan ook echt heel vervelend zijn, ik probeer wel eens terug te duwen maar dat helpt niet zoveel ;)

11. rensje

rensje Fanatiek lid

30 nov 2008
    2.079
    1
    36
    hee,
    Ik heb een paar x een harde buik gehad (nu wel ieder uur) bij de verloskundige. En toch was het bij mij wel zo als jij omschrijft, zelfs mijn man kan het goed zien. Het trekt dan vanaf je schaambeen naar boven en je buik krijgt ook een beetje een puntvorm. Tenminste bij mij.
    Harde buiken is helemaal niet erg als ze maar geen pijn doen.
    Naar mate dat je zwangerschap vordert krijg je er waarschijnlijk meer. Kunt het ook als een soort voorbereiding zien van je baarmoeder. Als je er teveel hebt gewoon lekker rustig aan doen. Maar zoals je omschrijft komt het mij wel bekend voor, en ik twijfelde eerst ook todat de verlos het wel contstanteerde toen ik bij haar was. En dan weet je het zeker.
    Misschien ligt het er ook aan hoe iemand gebouwd is, denk dat het bij ieder persoon verschilt hoe het aanvoelt. De een is dikker als de ander. Bij mij is het ook vooral een grote baan over mijn buik heen aan de voorkant.
    groetjes rensje

12. Princi

Princi Fanatiek lid

30 dec 2008
    2.377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ik vind het toch wel klinken alsof je je baby-tje voelt. Ik ken dat gevoel ook. Maar heb dan idd helemaal bovenin of beneden nog een zachte plek. Een harde buik heb ik ook wel eens gehad en dat is dan inderdaad een soort van kramp die geen pijn doet en ook weer wegtrekt.

13. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Herken het wel hoor.. heb vorige week mn eerste harde buik gehad.. dacht dat ik omviel van de pijn (wat lastig is als je op bed ligt, kan je nagaan hihi).. mn hele (onder)buik werd keihard en opeens was het ook over.. had het ook wel erg druk die dag, moet ik toegeven... Heb wel elke ochtend als ik wakker word dat mn beeb dwarsuit ligt en daar dus een harde plek heb zitten.. volgens mn vk is dit geen harde buik maar gewoon die beeb die lekker tegen je velletje aan ligt :)
    zou me niet teveel zorgen maken,gewoon wat rustiger aan doen als je er vaak last van hebt op een dag..

hoop dat ik je een beetje geholpen heb..

14. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    ik omschrijf het als een soort kramp; net als dat je af en toe in je been wel eens kramp hebt en je tenen dan moet bewegen om het been weer uit die kramp te krijgen... Niet een heel fijn gevoel, maar als je je ontspant trekt de kramp weer weg.

15. Sannehai

hee dames thnx voor jullie reacties

haha moeilijk te zeggen of het nu harde buiken zijn ja of nee.. kga het gewoon eens aan de verloskundige na vragen en kijken wat zei zegt :)

16. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Bij mij doen harde buiken tot nu toe geen pijn, maar mijn buik wordt vooral aan de bovenkant keihard. En dan niet aan 1 kant, maar helemaal.
    Soms krijg ik dan wat kramp in mijn rug, omdat ik dan een andere houding moet aannemen.
    Na een tijdje trekt dat vanzelf weer weg.
    Als ik aan 1 kant ineens iets hards voel dan is dat de baby, bij mij meestal het kontje. Kon het laatst zelfs beetpakken hihi.

Deel Deze Pagina