Ervaringen ovutesten MatCare of Sensitest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Natas1, 24 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Hallo allemaal,

Heb voor alle 3 m'n zwangerschappen ovutesten van CB gebruikt. Maar omdat ik nu na een MK waarschijnlijk langer moet testen voor ik weer een eisprong krijg en ik 't liefst 2x per dag test wordt me dat wat te duur.

Al googelend kwam ik MatCare en Sensitest uit.
    Wat zijn jullie ervaringen met hun ovutesten? En welke versie hebben jullie dan gebruikt, is er een voor- of nadeel aan een bepaalde uitvoering?

Merci,
    Natas.

2. Starlady

Starlady Bekend lid

24 sep 2005
    892
    0
    0
    GLD (zuid)
    Mijn voorkeur gat naar sensitest. Ik heb nog nooit voor mijn NOD positief getest zoals andere dat hier wel gedaan hebben... Bij mij had ik op mijn NOD of daarna pas positief.

Met matcare had ik 4 dagen na mn NOD pas een positieve test, met sensitest op mijn NOD.

Dit verschilt ook weer per persoon natuurlijk...

Ik had 22 maart een vmk en wist ook niet wanneer ik weer zou kunnen testen. We wilden ivm overlijden van oma, er even een maand of 2 tussen laten. VOlgens mijn normale cyclus achteraf gezien, zou 19 april mijn NOD zijn.

Afgelopen woensdag 21 april getest (weet niet waarom), maar totaal onverwacht duidelijk positief. Direct na mijn vmk dus weer zwanger. ;)

Hopelijk laat je lichaam je niet te lang wachten, want het an 6 tot 8 weken duren voor lles weer op de rails is, heb ik gelezen...

3. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.027
    2.832
    113
    Sensitest die goedkoopste dipsticks vind ik prima werken, loopt bij mij langzaam op. Al krijg ik er geen KNALtest mee, maar in combinatie met tempen er achter gekomen dat die donkerste die ik krijg toch wel overeen komt met een (bijna) eisprong. Daarna is hij weer helemaal wit en dan weet ik dat t voorbij is ;)

4. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    @ Lief : tempen vind ik helemaal niets dus liefst heb ik wel een knaltest die duidelijk mijn ovulatie aangeeft.

@ Starlady : gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Mijn vraag ging over ovutesten, niet over zw.testen ;)

5. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

ik heb altijd van matcare gebruikt en die zijn super goed
    ik ben daar gelijk zwanger mee geraakt en heb nog 20 testen over whaha
    die probeer ik al een hele tijd te verkopen maar goed
    dat vroeg je niet haha
    ik heb altijd echt van matcare en heb er daar erg goede ervaring mee en werken ook echt al een tiet

6. Lief

Lief VIP lid

26 sep 2007
    5.027
    2.832
    113
    @Natas, snap ik ja, maar ik kan niet 2 keer per dag testen dus het kan ook gewoon zijn dat ik mijn piek net mis, en jij wel een knaltest krijgt met sensitest.
    Ik heb het idee dat er tussen deze 2 merken niet veel verschil zit eerlijk gezegd, maar hoor ook goede verhalen over matcare hoor!

7. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Dank meiden!

Ik heb gewoon maar geprikt en net MatCare testen besteld.

Deel Deze Pagina